Toon posts:

Geen beeld bij TV van DVD Speler

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zo aangesloten:
Scartkabel tussen DVD-speler en VHS.
Antennekabel op VHS-in.
RF-kabel (zo'n ronde, afgeschermde huis-tuin&keuken-kabel) tussen VHS-uit en tv-in.
Rood/witte tulpkabeltjes tussen DVD en tuner/versterker.

Omdat ik dus geen scart aansluiting in me TV heb.

Ik heb alles zo aangesloten en krijg beeld (van de kabel) maar ik krijg geen DVD's of Video te zien als ik die afspeel. Ik heb nadat ik hem aan hem gezet (DVD Speler) al op Auto Program gedrukt, maar hij vindt ehm niet.

Iemand enig idee?

Verwijderd

Hoi, hoe oud is je tv?

Verwijderd

Topicstarter
Allo, heel wat jaartjes oud, hoeveel precies weet ik niet, maarja hij geeft prima beeld :+ .

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft dat niet gewoon te maken met kopieerbeveiliging? Macrovision is dat geloof ik. Die VCR wil dat dus gewoon niet doorgeven (laat staan opnemen), vandaar dat je geen beeld krijgt. Er zijn overigens wel oplossingen om scart om te zetten naar een antennesignaal waarbij je de normale zenders ook mee kunt sturen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
Kun je je Video niet op EXT of SCART zetten?

Als je op kanalen gaat zoeken zal hij idd niets vinden.
Hij gaat de tvkabel scannen op zenders en niet je scartkabel op signaal

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn overigens wel oplossingen om scart om te zetten naar een antennesignaal waarbij je de normale zenders ook mee kunt sturen
Je bedoelt zo'n RF Modulator? Mja, die vind ik wel wat te duur...

Ik heb een Sony Videorecorder. Deze is wel gewoon aardig nieuw, 1 jaartje oud denk ik.
Kun je je Video niet op EXT of SCART zetten?

Als je op kanalen gaat zoeken zal hij idd niets vinden.
Hij gaat de tvkabel scannen op zenders en niet je scartkabel op signaal
Hoe zal ik dan beeld kunnen krijgen, zonder auto program, zou die automatisch beeld moeten geven als ik de DVD Speler aan zet?

Ik heb een Sony videorecorder met zo'n standaard afstandbediening (Zo'n zwarte, en zo'n soort zelfde grijze voor het TV), weet je dan misschien hoe het moet?

Verwijderd

Dat je geen DVD krijgt kan inderdaad misschien liggen aan kopieerbeveiling (heb ik geen verstand van) maar je video zou het toch gewoon moeten doen. Heb je al geprobeerd om handmatig de frequentie te vinden? De frequentie van VHS naar TV dan wel te verstaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel iets van UHF (of iets in die richting gedaan) iedere keer als je op dat knopje drukt komt er een andere zender.

Maar ik ben dus niet de video of dvd tegengekomen...

Verwijderd

Ik heb niet veel verstand van deze zaken, maar als je een vidoeband afspeelt op je VHS-speler, dan moet je via frequentie-scannen gewoon het signaal van de video vinden. Zo het kunnen zijn dat de scart aansluiting achter op de VHS een UITgang is en geen ingang? Misschien is het dan zo dat als je de scart aansluit, het signaal via de scart wordt verzonden en niet via de RF (coax) kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu in Line In-2 zitten.

De video werkt nu, maar DVD's zie ik nog steeds niet...

Verwijderd

Video op externe bron zetten, helpt dat? En is het misschien zo dat je kunt testen op storing door DVD-beveiling door geen DVD in de speler te stoppen. Die geeft zonder schijfje ook al een mooi menu.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Video op externe bron zetten, helpt dat? En is het misschien zo dat je kunt testen op storing door DVD-beveiling door geen DVD in de speler te stoppen. Die geeft zonder schijfje ook al een mooi menu.
Hoe bedoel je op externe bron zetten?
Ik heb tenet geen DVD erin gedaan, opnieuw auto program maar nog nergens beeld.

Verwijderd

Je video ontvangt een signaal van de DVD speler op de Line-in ingang. Nu moet je de VHS opdracht geven om dat signaal door te geven. Dus moet je je Line-in als bron opgeven. Zit er geen knopje op je afstbdng met AV/Line-in/EXT of iets dergelijks? Zoeken op frequenties heeft geen zin, want dat is alleen voor RF signaal. Welke videorecorder heb je?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt hij werkt nu!!! Ik moest nog even op de video afstandsbediening VIDEO doen.

Ik wil nu een twee-de-hands videorecorder kopen voor niet zo duur.

Waar moet ik dan op letten.

Wat moet wel / hoeft niet te werken?
Wat voor aansluitingen moet ie hebben?
Moet er een afstandsbediening bijzitten?

Alvast bedankt.
Pagina: 1