iiyama E431S of de E435S voor films en foto's

Pagina: 1
Acties:

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Ik sta op het punt een LCD te kopen.
de eisen:
- 17"
- D-sub en DVI aansluiting.
- Films en foto's moeten zo goed mogelijk weergegeven worden (gamen is niet belangrijk)
- Hij moet zwart zijn.
- Budget is echt max 275 euro.

Nu liep ik tegen de volgende twee iiyama's op:
de E435S & de E431S

De verschillen:
De 35S is 25 euro duurder

De Reactietijd
10 msec
VS 16ms

Contrast (verhouding)
350 : 1 typical
VS 450

Helderheid (nominaal)
350 cd/m² typical
VS 250

Inkijkhoek
Horizontaal 160°
VS 140
Rechts/Links: 80°/80°, VS 70

2 x 2,5W Stereo VS 2x 1.5w

Gewicht: 3,5 kg[/b] VS 4.1kg

Wat voor mij de belangrijkste verschillen zit (en dus dilemma)
is dat de 35S een hogere helderheid heeft, maar de 31S weer een hoger contrast!
Verder zit er een verschil in de boxjes, maar ik denk dat ik die zo ie zo wel kan afschrijven want er zal wel geen film kijken bijzijn met 2x 2.5 wat ?

Wat lijkt jullie de beste aanschaf van deze 2 in mijn situatie? (of evt. een betere voor onder de 275)
Alvast bedankt!

Verwijderd

contrast is belangrijker dan helderheid. Kan me herinneren dat in een recente test de 435 zelfs een overaanwezige lichtbron werd genoemd. Sommige mensen referen schijnbaar ook wel naar het ding als "de sterrenhemel" ivm dooie pixels, maar goed, dat is iets dat altijd verbeterd. Mijn aanrader de 431.

• Wild pigeon
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:21:
contrast is belangrijker dan helderheid. Kan me herinneren dat in een recente test de 435 zelfs een overaanwezige lichtbron werd genoemd. Sommige mensen referen schijnbaar ook wel naar het ding als "de sterrenhemel" ivm dooie pixels, maar goed, dat is iets dat altijd verbeterd. Mijn aanrader de 431.
OK dat is nog eens nuttige info!
Wat betreft de sterrenhemel... hoe staat de 431 om zijn dode pixels bekend ?

Verwijderd

ik ben een eigenaar van de e431s en gebruik hem voort gamen. Als je fatsoenlijk geluid wilt kan je de speakers inderdaad meteen afschrijven. ik heb geen klachten over dit scherm, helaas is er na 3 maanden wel een pixeltje uitgevallen, die nu op lichtgrijs staat.
Niet zo storend, maar wel jammer.

• Wild pigeon
Wat betreft de aanschaf...
Zal ik hem gewoon online bestellen voor 250 of zal ik hem bij mycom halen voor 279 (waar zover ik weet dode pixel garantie opzit ?)

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

435 is ook een prima scherm. Heb ik 1namelijk ;) ..als je een goed exemplaar weet te bemachtigen heb je een VET game scherm. Overstraling is mee te leven!!!

edit: MyCom gewoon daar kopen. Is er iets mis krijg je meteen een ander

[ Voor 20% gewijzigd door silitek op 01-02-2005 15:46 ]

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

silitek schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:43:
435 is ook een prima scherm. Heb ik 1namelijk ;) ..als je een goed exemplaar weet te bemachtigen heb je een VET game scherm. Overstraling is mee te leven!!!

edit: MyCom gewoon daar kopen. Is er iets mis krijg je meteen een ander
Niet in geval van dode pixel. Dat is alleen als het scherm direct gebreken vertoont na aankoop. In mijn geval dus 3 maanden later, kom je terrecht bij iiyama zelf. Daarover kan je alles lezen op de site.

• Wild pigeon
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:48:
[...]

Niet in geval van dode pixel. Dat is alleen als het scherm direct gebreken vertoont na aankoop. In mijn geval dus 3 maanden later, kom je terrecht bij iiyama zelf. Daarover kan je alles lezen op de site.
Is het niet zo dat mycom alles binnen 8 dagen terug neemt ? indien je bv gewoon zegt dat het scherm je niet bevalt (en niet mekkerd over een dode pixel) en dan een nieuwe bij een andere winkel halen ?

Verwijderd

Wild pigeon schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:50:
[...]

Is het niet zo dat mycom alles binnen 8 dagen terug neemt ? indien je bv gewoon zegt dat het scherm je niet bevalt (en niet mekkerd over een dode pixel) en dan een nieuwe bij een andere winkel halen ?
Dat weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee. Wat mij verteld werd toen ik met mn dode pixel aankwam is dat ze me alleen kunnen helpen waneer er kort na aankoop iets mis is. En waneer het bijvoorbeeld 3 weken zou zijn, wel wat hadden kunnen smokkelen. Maar 3 maanden was te veel.... helaas.
Maar ik ben het overigens wel met je eens dat mycom verder top service heeft, randaparatuur is dan vaak wel ietsjes duurder. Maar service is dan ook geweldig.

En om dan nog even over mycom door te gaan, ik heb vorige week voor mijn neefjes een pc samengesteld en met het scherm: Mycom L710M twv 269,-
Dit is een mooi scherm, goed beeld, en het is een huismerk, dus dan zit je met garantie vaak al heel goed bij mycom.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

binnen 8dagen kun je al je aankopen ruilen bij MyCom..ja, dus ook 1dode pixel. Na 8dagen kun je 3jaar lang bij Iiyama terecht voot je scherm.

Tubes....It's what make music music!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Ze testen em soms zelfs ter plekke voor je op dode pixels als het niet te druk is in de winkel!

Verwijderd

En op welk gek tijdstip moet ik dan komen zodat het niet te druk is in de winkel? Wanneer ik ook heen ga, er staat altijd een rij mensen tot soms buiten de winkel. :(

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:48:
En op welk gek tijdstip moet ik dan komen zodat het niet te druk is in de winkel? Wanneer ik ook heen ga, er staat altijd een rij mensen tot soms buiten de winkel. :(
Op maandag morgen? 8)7 whaha, ik heb oo ik de E435S, en het is een perfect schermpje, heerlijk helder beeld! en ook de 10ms is heeerlijk voor games te spelen 8)
Pagina: 1