Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem: als ik Shareaza of Emule activeer, gaat mijn downloadsnelheid (gemeten bij Speedtest.nl) drastisch omlaag (en daarmee natuurlijk ook het laden van pagina's en downloaden vanaf pagina's een stuk trager). De verschillen zijn groot: zonder Emule/Shareaza rond de 320 KByte/sec (1886 kbps), met Emule/Shareaza rond de 27 KByte/sec. Wat is hiervan de oorzaak: te veel/verkeerde porrten open? moet ik Emule of IE anders instellen? Wie helpt me met tips?
Verwijderd
Dit heb ik ook, alleen volgens mij gaat het bij mij nog langzamer. Het heeft geloof ik met de connecties te maken, maar waar ik die ook op zet, het internet blijft langzaam gaan. Met eDonkey heb ik trouwens helemaal niet.
Als je veel files shared en je upload niet begrenst en je upload zit "vol" (aan zn max), dan daalt je download-snelheid inderdaad gigantisch 
Nix aan te doen, kwestie van de upload limiten
Nix aan te doen, kwestie van de upload limiten
Even een bandbreedte progje installeren (zoal netlimiter) en de upload van Emule/Shareaza bepereken.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Je kunt ook last hebben van te veel connecties die door het programma worden geopend. Je kunt bij de geavanceerde instelling ergens aangeven hoeveel connecties er geopend mogen worden per ik geloof minuut (kan ook seconde zijn). Als dat te hoog is wil bijvoorbeeld een router daar nog weleens problemen mee krijgen.