Toon posts:

[VBA] Document verzenden via knop in word

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

ik heb een knop gemaakt in word, zodat als ik er op klik het documentje gemaild wordt naar de ontvanger. Middels dit command:
Private Sub Verzenden_Click()

ActiveDocument.HasRoutingSlip = True
With ActiveDocument.RoutingSlip
.Subject = "question"
.AddRecipient "bla@bla.nl"
.Delivery = wdAllAtOnce
End With
ActiveDocument.Route

End Sub

Nu verstuurd hij hem wel 1 keer als ik erop klik. Maar als ik word opnieuw opstart en klik nogmaals op deze knop dan doet hij helemaal niets meer. Hoe kan dit? Oplossing?

Groeten

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je gezocht en zo ja, wat heb je gevonden en waarom werkte dat niet? Wat gebeurt er als je een breakpoint in de code zet en door de code stept?

Kortom: zou je ons iets meer info kunnen geven rondom je probleem? Het neerknallen van wat code en de opmerking "Oplossing?" nodigt niet echt uit naar verder onderzoek...

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:52:
Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je gezocht en zo ja, wat heb je gevonden en waarom werkte dat niet? Wat gebeurt er als je een breakpoint in de code zet en door de code stept?

Kortom: zou je ons iets meer info kunnen geven rondom je probleem? Het neerknallen van wat code en de opmerking "Oplossing?" nodigt niet echt uit naar verder onderzoek...
Wat ik zelf al heb geprobeert is het volgende:
Zoeken op alle topics die ook maar met dit onderwerp te maken hebben
Daarnaast deze pagina gebruik voor de codes. Het werkt dus wel, hij verstuurd de mail wel. Maar als ik word afsluit en daarna nog een keer via dezelfde knop de mail wil verzenden doet hij opeens niets meer (geen actie).

Vervolgens moet ik de knop verwijderen en een nieuwe invoeren, met code en al, om het weer te laten werken.

Hoop dat jullie me kunnen helpen bij het oplossen van dit probleem

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Hoe staat de beveiliging van macro's binnen je Word? Deze moet op gemiddeld (of lager) staan om macro's ook te laten werken nadat je Word een keer afgesloten hebt.
Bestaat de code en de knop nog wel als je het bestand opnieuw opent? En als die er nog wel staan dan nogmaals: wat gebeurt er als je een breakpoint in je code zet?

Ik vermoed dat je macro tegengehouden wordt door je macrobeveiliging of dat je de macro en knop aanmaakt in document A om vervolgens in document B te willen mailen.

[ Voor 13% gewijzigd door OZ-Gump op 01-02-2005 15:02 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
idd de macro's

kan ik deze ook automatisch voor iedereen die dit document openen op laag zetten? Of is dit niet mogelijk?

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

kan ik deze ook automatisch voor iedereen die dit document openen op laag zetten? Of is dit niet mogelijk?
Dat is niet mogelijk. Anders zou je de beveiliging op het document leggen en niet op de PC. Denk je veilige instellingen gemaakt te hebben, gaat het document lekker de instellingen aanpassen ;)

Wat je wel kunt doen is een certificaat aanmaken en ervoor zorgen dat die op de andere PC's als 'betrouwbare bron' wordt geïnstalleerd. Als je dan dat certificaat gebruikt bij het aanmaken van documenten met macro's, worden die automatisch vertrouwd en mag de gebruiker ze gebruiken.

edit:
Zie ook dit artikel op MSDN waarin wordt uitgelegd hoe certificaten werken en hoe je er zelf mee aan de slag kunt.

[ Voor 19% gewijzigd door OZ-Gump op 01-02-2005 15:15 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Nou weer het volgende probleem:

winword.exe has generated errors...blblabalalb
an error log had been created

dit bericht poped up als ik op de knop klik. en vervolgens sluit hij word af.
Pagina: 1