[asp.NET]SelectedIndex in dropdown problemen deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 19:15
Ik open het topic maar ff opnieuw, want een of ander modje dacht leuk te zijn en de oplossing te weten, niet dus...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<asp:TemplateColumn HeaderText="Tarief">
                <ItemTemplate>
                    <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Tarief") %>
                </ItemTemplate>
                <EditItemTemplate>
                <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Tarief") %>
                    <asp:DropDownList id=ddTarieven runat="server" DataValueField="trfId" DataTextField="trfAmount" DataSource="<%# GetTarieven() %>" SelectedIndex='<%# GetSelectedIndexTarief ((double)DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Tarief")) %>'>
                    </asp:DropDownList>
                </EditItemTemplate>
            </asp:TemplateColumn>

Exception Details: System.ArgumentException: Column 'Tarief' does not belong to table .

Het gekke is, dat als ik de SelectedIndex parameter weghaal, het resultaat van de <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Tarief") %> van ervoor wel tevoorschijn komt.

Wat kan er verkeerd zitten? Zit er nu al een uur op te staren 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door JvdS op 01-02-2005 14:16 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

JvdS schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:15:
Ik open het topic maar ff opnieuw, want een of ander modje dacht leuk te zijn en de oplossing te weten, niet dus...
En vergelijk je foutmeldingen eens?
Error: Exception Details: System.Web.HttpException: DataBinder.Eval: 'System.Web.UI.WebControls.DataGridItem' does not contain a property with the name Tarief.
en nu:
Exception Details: System.ArgumentException: Column 'Tarief' does not belong to table .
Dus ja, dit modje zat niet eens zo heel verkeerd met z'n eerste opmerking :/
Verder neem ik aan dat je Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! ook kent?

Sowieso zie ik ook nergens dat je zelf ook maar enige moeite hebt gedaan om je probleem op te lossen, behalve er naar te kijken. Al opgezocht wat de foutmelding betekent in Google bijvoorbeeld? Zie P&W FAQ - De "quickstart" :)

[ Voor 22% gewijzigd door gorgi_19 op 01-02-2005 14:27 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.