Toon posts:

liteon sohw 1213s brander brandt geen cdr/w

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

sinds enige tijd heb ik van het merk LiteOn een DVD-brander gekocht, type SOHW 1213s. Brandsnelheden:
dvd+R 12x, DVD-R 8x, DVD+RW 4x, DVD-RW 4x, CD-R 48X, CD-RW 24X.

Probleem is het branden van CD-R's en CD-RW's. Ik gebruik een Philips CD-RW80 Highspeed 4-12x, en That's Write CD-R80's.
Als ik een van bovenstaande schijfjes in de brander stop en wil iets gaan branden (bijv. een mp3 schijf) (met Nero6 Ultra edition) dan krijg ik continu de melding: "no disc inserted or drive not ready". Ook als ik het SmartBurn3110 programma gebruik voor schijf-info zegt ie dat de drive leeg is. Beschreven CD-r's worden wel gelezen, ook in Nero met schijf info. Ik heb de firmware al ge-upgrade naar de laatste versie, en op internet gezocht maar kan nergens vinden wat het probleem kan zijn. Een vriend van mij gebruikt dezelfde CD-R's en die heeft nergens problemen mee.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Ligt het aan de CD-R/W's, of is het hardwarematig (hoop het niet...)?

Alvast bedankt.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Als het met 2 merken fout gaat dan is het meestal een hardware probleem.
Als je nog garantie hebt dan zou ik hem gewoon terug brengen.
Ik dacht dat er zowel en laser voor de CD als de DVD in zat. Bij het beschrijven van een CD verbruikt de laser veel meer vermogen en mogelijk lukt dat niet meer.

Senile! Senile Oekaki

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je hebt trouwens zowiezo best wel lang garantie. Ik geloof dat het bij LiteOn ook al 2 jaar was ofzo.
Als dat niet het geval is dan moet de winkel het geven volgens het consumentenrecht (www.staiksterk.nl)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt vast voor je reactie. Ik heb ook nog een mailtje naar LiteOn gestuurd, ben benieuwd wat zij ervan zeggen. Heb ook adres en tel. nr van de importeur. Heb het apparaat net een maand, alleen kan nergens meer de bon vinden... Dus nu maar afwachten of ze misschien een beetje coulant willen zijn. Op de doos staat productiedatum Juli 2004, dus hij is zeker nog geen jaar oud.

Iemand ervaring met dit soort situaties? Geen bon meer zeg maar, maar wel kunnen aantonen dat het product nog geen jaar oud is?