Ik heb op computer 1 sp2 geinstalleerd en daar staan bestanden op die ik normaal vanaf computer 2 gewoon kon bereiken. Na het installeren kan dat echt niet meer. Ik weet niet zeker of het door sp2 komt maar dat is het enige wat ik veranderd heb sinds de laatste keer dat ik nog bestanden kon bereiken op computer 1. Weet iemand wat ik moet instellen om gewoon weer bij de bestanden te kunnen? Ik heb al gekeken bij de firewall van sp2 maar daar kon ik dus niets vinden wat computer 2 zou kunnen blokkeren. Er stata ook gewoon dat de map die ik deel bereikt kan worden door andere computers op het netwerk.
Verwijderd
Kun je er bij vanaf de computer zelf? Dus als het shares op pc1 betreft, in de verkenner op pc1 intypen "\\pc1\share"?ajampaniki schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:22:
Ik heb op computer 1 sp2 geinstalleerd en daar staan bestanden op die ik normaal vanaf computer 2 gewoon kon bereiken. Na het installeren kan dat echt niet meer. Ik weet niet zeker of het door sp2 komt maar dat is het enige wat ik veranderd heb sinds de laatste keer dat ik nog bestanden kon bereiken op computer 1. Weet iemand wat ik moet instellen om gewoon weer bij de bestanden te kunnen? Ik heb al gekeken bij de firewall van sp2 maar daar kon ik dus niets vinden wat computer 2 zou kunnen blokkeren. Er stata ook gewoon dat de map die ik deel bereikt kan worden door andere computers op het netwerk.
Dit probleem heb ik zelf ook gehad.
Het leek wel of SP1 en SP2 niet met elkaar om konden gaan.
- Probeer eens te pingen, dan weet je of de computer uberhaupt zichtbaar is.
- Installeer op allebei de computers eens IPX, dan kan je de firewall ook uitsluiten.
Het leek wel of SP1 en SP2 niet met elkaar om konden gaan.
- Probeer eens te pingen, dan weet je of de computer uberhaupt zichtbaar is.
- Installeer op allebei de computers eens IPX, dan kan je de firewall ook uitsluiten.
[ Voor 8% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 01-02-2005 13:28 ]
Nou ik heb op computer 2 vnc geinstalleerd en kan dan vanaf comp1 comp2 besturen. En dat werkt wel nog gewoon. Kweet neit of dat iets zegt?
Dit werkt dus wel gewoon. Ik kan trouwens wel vanaf pc1 de bestanden van pc2 bekijken.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:24:
[...]
Kun je er bij vanaf de computer zelf? Dus als het shares op pc1 betreft, in de verkenner op pc1 intypen "\\pc1\share"?
[ Voor 55% gewijzigd door ajampaniki op 01-02-2005 13:32 ]
Je hebt dus nog wel verbinding. Ik denk dat je of IPX moet installeren (ff googlen hoe dat moet), of je moet SP2 ook op die andere computer installeren.ajampaniki schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:30:
Nou ik heb op computer 2 vnc geinstalleerd en kan dan vanaf comp1 comp2 besturen. En dat werkt wel nog gewoon. Kweet neit of dat iets zegt?
Verwijderd
Moet je niet gewoon bij de windows firewall ->
Tabblad uitzonderingen -> het vinkje aanzetten bij "Bestands en printer deling"?
Tabblad uitzonderingen -> het vinkje aanzetten bij "Bestands en printer deling"?
Verwijderd
Hou er wel rekening mee dat SP2 de firewall aan zet. Zet die eens uit of configureer die goed. Pingen zal ook niet gaan want ook dat houdt de firewall tegen
Ik heb al de firewall uitgezet en ook het vinkje aangezet. Werkte dus ook niet 
Kan ik niet gewoon sp2 un-installen of is dat niet echt aanbevolen? Ik had trouwens al eerder sp2 geinstalleerd, en toen deed alles het wel gewoon. Daarna heb ik hem geuninstalled en weer geinstalleerd.
Kan ik niet gewoon sp2 un-installen of is dat niet echt aanbevolen? Ik had trouwens al eerder sp2 geinstalleerd, en toen deed alles het wel gewoon. Daarna heb ik hem geuninstalled en weer geinstalleerd.
[ Voor 56% gewijzigd door ajampaniki op 01-02-2005 13:53 ]
Klinkt bekend. Heb ik ook last van.
PC met SP1 kan wel op PC met SP2 kijken, maar andersom niet...
Heb t opgelost met FTP browser/client - ik gebruik het toch slechts af en toe om wat bestandjes te parkeren...
PC met SP1 kan wel op PC met SP2 kijken, maar andersom niet...
Heb t opgelost met FTP browser/client - ik gebruik het toch slechts af en toe om wat bestandjes te parkeren...
De jacht is mooier dan de vangst!
Bij mij is het dus precies andersom. Nu snap ik er helemaal niks meer vanBellevue schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:58:
Klinkt bekend. Heb ik ook last van.
PC met SP1 kan wel op PC met SP2 kijken, maar andersom niet...![]()
Installeer gewoon op allebei IPX, probleem opgelost.ajampaniki schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:00:
[...]
Bij mij is het dus precies andersom. Nu snap ik er helemaal niks meer van
Wil je dat laten?fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:28:
Adviseren om extra protocollen (en dan nog ipx ook,yech) te installeren is géén oplossing maar maakt het alleen mog maar onoverzichtelijker omdat je een extra probleemfactor gaat introduceren.
Windows Firewall service aanzetten, vervolgens in security center uitzetten (manual). De Service moet dus wel draaien, anders werkt bijvoorbeeld je Computer Browser service ook niet.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dat heb ik dus al gedaan, maar werkt ook niet. Maar ik zie ook niet of windows firewall draait.Ik heb gewoon in config scherm firewall aangeklikt en daar gezet: firewall uitschakelen.
Verwijderd
Heb hetzelfde probleem gehad: geen toegang (access denied) tot een XPsp2 machine. De volgende oplossing, die ik ergens op het net vond, werkte bij mij wel. Misschien heb je er wat aan:
Windows XP Home / "Access is Denied" Network Error
I've had the same problem as described above (\\Machine not accessible... access denied), using an XP Home machine as a server for my local network, and solved it this way:
Using Regedit.exe ...
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
DWORD KEY "restrictanonymous" = 0
There are 2 enteries under restrict ; 1st is restrictanonymous and the other is restrictanonymoussam ; we have to change the value of both to 0
Then reboot. Notice that it lowers somewhat the security level for the anonymous logins on your XP Home PC.
This solution worked for me hope it helps
END QUOTE
Windows XP Home / "Access is Denied" Network Error
I've had the same problem as described above (\\Machine not accessible... access denied), using an XP Home machine as a server for my local network, and solved it this way:
Using Regedit.exe ...
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa
DWORD KEY "restrictanonymous" = 0
There are 2 enteries under restrict ; 1st is restrictanonymous and the other is restrictanonymoussam ; we have to change the value of both to 0
Then reboot. Notice that it lowers somewhat the security level for the anonymous logins on your XP Home PC.
This solution worked for me hope it helps
END QUOTE
En ook dit werkt dus niet
. Kan ook komen omdat ik dus niet xp home heb.
Het moet volgens mij echt liggen aan die firewall. Moet ik bij de instelling voor de lan verbinding bij de firewall wat aanvinken ofzow dat hij daar een uitzoondering voor moet maken? En zo ja, welke? Is echt het enige wat ik me nog kan bedenken wat het zou kunen zijn.
Het moet volgens mij echt liggen aan die firewall. Moet ik bij de instelling voor de lan verbinding bij de firewall wat aanvinken ofzow dat hij daar een uitzoondering voor moet maken? En zo ja, welke? Is echt het enige wat ik me nog kan bedenken wat het zou kunen zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door ajampaniki op 02-02-2005 08:41 ]
Krijg jij (ook) een Access Denied melding ?
Probeer dan eens om een user aan te maken die rechten heeft op pc1.
Ik neem aan dat beide pc's in dezelfde werkgroep zitten ?
Blijkbaar heeft je pc een hele tijd flink open gestaan en is die nu mooi
afgeschermd !
Probeer dan eens om een user aan te maken die rechten heeft op pc1.
Ik neem aan dat beide pc's in dezelfde werkgroep zitten ?
Blijkbaar heeft je pc een hele tijd flink open gestaan en is die nu mooi
afgeschermd !
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik heb ook op allebei de computers de "netwerk instellen" wizzard gedaan en allebei MSHOME als werkgroep naam gegeven. Maar comp2 kan nieteens inloggen daarop. As ik met verkenner erheen ga dan krijg ik de melding: Mshome is niet toegankelijk. U heeft mogelijk niet de juiste machtiging blabla.
Maar dat hoefde ik eerst helemaal niet in te stellen. Ging gewoon automatisch. Gewoon een mapje op delen zetten en elke andere comp op me netwerk kon erop. Nu niet meer dus
Ik kan nu dus ook niet meer vanaf comp2 comp1 zien. Dus krijg geeneens een melding da tik geen toegang heb, maar ik kan hem simpelweg niet zien.
Maar dat hoefde ik eerst helemaal niet in te stellen. Ging gewoon automatisch. Gewoon een mapje op delen zetten en elke andere comp op me netwerk kon erop. Nu niet meer dus
Ik kan nu dus ook niet meer vanaf comp2 comp1 zien. Dus krijg geeneens een melding da tik geen toegang heb, maar ik kan hem simpelweg niet zien.
[ Voor 15% gewijzigd door ajampaniki op 02-02-2005 09:32 ]
Verwijderd
Hoop ik even dat iemand hier een oplossing voor heeft...
Zit al een hele tijd met hetzelfde probleem te stoeien. Kom er echt niet meer uit....
Ben nu deze thread aan het doornemen..pff..
http://forums.devshed.com...php?t=142514&page=1&pp=15
Zit al een hele tijd met hetzelfde probleem te stoeien. Kom er echt niet meer uit....
Ben nu deze thread aan het doornemen..pff..
http://forums.devshed.com...php?t=142514&page=1&pp=15
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 10:45 ]
Ik weet dat het een harde trap is, maar ik vroeg me af of iemand die hetzelfde probleem had er al uitgekomen is. Ik heb ondertussen sp2 op de tweede computer geinstalleerd en het werkt nogsteeds niet. PC1 kan wel gewoon pc2 zien, maar andersom niet. Ze zitten in dezelfde werkgroep, en volgens mij heb ik alles goed ingesteld verder
Nou ik weet niet of ik andere mensen hiermee kan helpen, maar ik heb op beide computers de werkgroep naam verandert van MSHome naar werkgroep. Hierna kon comp2 comp1 weer zien. Toen ben ik toch nog maar even naar de firewall gaan kijken en daar stond dus het vinkje uit van filesharing. Ik keek naar de verkeerde kaart. Maargoed ik ben blij.
Pagina: 1