Probleemgevalletje. Een goedkope koop is niet altijd duurkoop, soms echter wel. Ik heb de in de onderwerpregel genoemde MP3 speler gekocht. Was op zoek naar memory stick en zag dit apparaat voor hetzelfde geld en dezelfde capaciteit als een prettige verrassing, zowel opslag medium alsook een portable audio apparaat. Ik heb een Trust Silverline keyboard waarin een USB sleuf geïmplementeerd is. Ik werk met een iPAQ die aangesloten is op een vier poorts hub, naast Philips ToUcam Pro, een Wacom tablet muis en externe HDD (oude schijf in een Case, verbonden dmv USB). Alle apparaten werken met USB 2.0 protocol. Op de overige poorten die zijn aangesloten: een Medion (Aldi aanbieding) webcam/ camera, een USB ‘gewone’ muis (Addison, RF Optical Mouse) en een USB Sitecom Bluetooth dongle. En uiteraard de vier poorts hub zelf. Het probleem? Als ik de bijgeleverde software van de MP3 speler in een overgebleven sleuf duw, wordt de complete USB huishouding overhoop gehaald. Webcam springt aan, tablet muis werkt niet meer, toetsenbord geeft geen reactie, software loopt vast en uiteindelijk is het beste alternatief: reset. Geen plezierige manier van dataverlies, de optie hibernate heeft geen zin want zelfs het ‘Windows Security’ scherm valt niet meer te redden. De drivers die bij de MP3 speler bijgeleverd zijn geprobeerd, nieuwe drivers geïnstalleerd, alternatieve drivers geprobeerd van vergelijkbare hardware, niets bood uitkomst. Als ik het apparaat bij een ‘collega pc’ inplug, niets aan de hand. Conflict dus met randapparatuur aangesloten op mijn steun en toeverlaat. Iemand ervaringen met dit voorval, en liever nog: een oplossing? Ik wacht met smart op reply!
Ik heb een soortgelijk probleem gehad, waarbij mijn Akai spelertje niet wou communiceren met alle drie de PC's in mijn huis. Ik denk echter dat jouw probleem anders is. Test eens of ie zonder al de rotzooi(bwvs) het wel doet. Dus alleen je muis. als ie het niet doet, dan weet ik het niet, maar als ie het wel doet dan ligt het waarschijnlijk aan dat de usb-poort geen stroom kan geven aan al die apparaten.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me