Ik ben momenteel bezig met een ASP.NET webapplicatie waarbij er verschillende plaatjes moeten worden geroteert en waaruit vervolgens een nieuwe plaatje moet wordt gemaakt. Nu maak ik een instantie van:
Als ik nu iets ga roteren door middel van een Matrix transformatie:
Nu zit ik dus met het probleem dat ik niet weet hoe ik twee Graphics kan "mergen" met elkaar, omdat ik graag het geroteerde plaatje in het uiteindelijke plaatje wil. Iemand enig idee?
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| outputImage= new Bitmap( _POSTCARD_WIDTH, _POSTCARD_HEIGHT, PixelFormat.Format24bppRgb ); // get canvas/graphics g = Graphics.FromImage( outputImage); g.CompositingQuality = CompositingQuality.HighQuality; g.SmoothingMode = SmoothingMode.HighQuality; g.Clear( Color.White ); // clear stuff up |
Als ik nu iets ga roteren door middel van een Matrix transformatie:
C#:
1
2
3
4
5
6
| gAfbeelding = Graphics.FromImage( imgPhoto ); // get graphics from the photo // make transformation matrix Matrix rotationMatrix = new Matrix(); rotationMatrix.rotation = 180; // execute transformation gAfbeelding.Transform( rotationMatrix ); |
Nu zit ik dus met het probleem dat ik niet weet hoe ik twee Graphics kan "mergen" met elkaar, omdat ik graag het geroteerde plaatje in het uiteindelijke plaatje wil. Iemand enig idee?