Speedtouch 510 valt weg bij VPN pass-through

Pagina: 1
Acties:

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:16
Ik heb bij 2 verschillende bedrijven, welke gebruik maken van Planet ADSL verbinding met een Speedtouch 510 modem/router, een RRAS geconfigureerd onder Windows 2003. Op beide routertjes GRE en TCP port 1723 doorgemapt en inbellen werkt dan ook prima.

Echter is het zo dat na ongeveer een half uur, soms eerder, dat een client ingebeld is (via PPTP), de router 'wegvalt'. Het is me niet geheel duidelijk wat er gebeurd. Wel weet ik dat dit probleem dus bij beide bedrijven zich voordoet, dus dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat het iets met de lijn(en) te maken heeft.

De uptime van het modem wordt dus gereset en ook valt de LAN verbinding naar de ingebouwde switch even weg. Daarnaast moet uiteraard de VPN inbelverbinding opnieuw tot stand gebracht worden om deze weer te laten werken.

Is dit een mankement van de Speedtouch, of is er iets wat ik over het hoofd heb gezien? Alvast bedankt.

Een hele zooooi

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Als ook de LAN-verbinding wegvalt, lijkt het me dat er inderdaad iets scheelt aan de SpeedTouch. Dat gebeurt nl alleen als ie helemaal reset, niet bij uitvalt van de DSL-lijn. Misschien zijn de stroomadapters brak?

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:16
Vreten die dingen dan veel meer stroom bij een VPN verbindng? Het zijn geen VPN servertjes maar enkel 'pass-through'ers. Het lijkt mij dat bij normaal gebruik de verbinding ook regelmatig zou moeten wegvallen indien dat het geval is. Dit gebeurd echter niet.

Ook zou het zeer toevallig zijn dat beide adapters / modems exact dezelfde kuren vertonen, terwijl deze verder niets met elkaar van doen hebben. Wellicht is het met een firmware update op te lossen, echter kan ik nergens een goede changelog vinden. Op www.speedtouch.nl had ik wel een recentelijkere firmware gevonden dan aanwezig, maar ik vind het onzinnig om te flashen indien daarmee het probleem niet verholpen wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door BlackB1rd op 01-02-2005 13:42 ]

Een hele zooooi

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Ik heb hier hetzelfde probleem.

Op het moment dat er iemand hier inbelt op de VPN (pass through op ST510) dan valt de verbinding weg na een minuut of 10/20.. Het modem reset (aan de ledjes te zien) en dan werkt het weer even.

Zit er niemand op de VPN dan is de verbinding 100% stabiel.

Het speedtouch modem bevat firmware 4.0.2.0.0

En dat heerlijke support contact form van speedtouch werkt ook niet.
So far die support optie..

[ Voor 13% gewijzigd door SjOuKeS op 22-02-2006 11:02 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik zou je aanraden eerst eens te upgraden naar versie 4.2.7 of 4.2.10 (als je die kunt vinden). 4.3 hebben nogal andere menu's, mss vervelend om te configureren. Maar Google eens op de versies die ik noemde, misschien lost het iets op.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Ik was toevallig ook aan't zoeken omdat mijn 510 raar doet, en ik las op meerdere plaatsen dat de 510 last had met VPN-connecties vanaf een bepaalde firmware. Versie 4.2.7 was dacht ik nog goed, maar alles erboven gaf problemen.
Ik heb zelf de laaste (onofficiele) 4.3.2.6 en die wil helemaal geen VPN meer doorlaten van buitenaf... :/

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Het probleem is dat ik hier met een bedrijfs situatie te maken heb. En niet even zomaar kan experimenteren..

Ik ben nu op alle mogelijke manieren aan het proberen changelog's van de verschillende firmware's los te krijgen..

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Tot versie 4.2.7 is alles qua interface hetzelfde gebleven, het zijn dus enkel bugfixes en zo. Daarna is de volledige web-interface aangepast, en ook onderliggend is het meeste veranderd.

• SjOuKeS

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Fire69 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:20:
Tot versie 4.2.7 is alles qua interface hetzelfde gebleven, het zijn dus enkel bugfixes en zo. Daarna is de volledige web-interface aangepast, en ook onderliggend is het meeste veranderd.
Geeft een update naar 4.2.7 geen problemen met een 4.0.2.0.0 firmware?
lijkt mij qua versie nummer in iedergeval een groot verschil..
Aangezien Speedtouch met fimware versies ook hardware changes aangeeft..
Stap van 9 naar 15volt voeding is ook in een versie nummer terug te vinden bijvoorbeeld.

Weet alleen niet meer welke ;)

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Ik heb hetzelfde probleem:

[rml][ FTP] Tijdens FTP-en klapt netwerkverbinding eruit[/rml]

Alleen gebruik ik geen VPN maar alleen FTP en daar gaat het fout. Ik heb de laatste firmware draaien 4.2.7 geloof ik zo uit m'n hoofd.

Alleen zodra de verbonding eruit klapt zie ik op de spoudtouch niks bijzonders dan alleen een knipperend ledje van de uitgaande verbinding. Ook kan ik intern wel gewoon op de speedtouch komen en zie de speedtouch ook niet resetten ofzo. De verbinding komt vanelf weer terug na 5 a 6 minuten en soms tussendoor een hikje en even online.

Deze serie gaat toch niet massaal uitvallen ofzo, misschien een serienummer posten om te kijken of er een verband (tja, moet toch wat)

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Probeer de speedtouches eens dhcp spoofed te configureren.
Pagina: 1