Toon posts:

[Linux] Mandrake Corporate Server 3.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar versies van Linux gedownload en wil er een beetje mee gaan stoeien, maar ik kan geen server versie vinden.
Ik zag wel op de Mandrake site staan dat zij Corporate Server 3.0 hebben, maar als ik die wil zoeken en downloaden, kan ik'm nergens vinden.

Of zie ik het verkeerd. Wie kan mij iets vertellen tussen de verschillen van installatie van desktop en server.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Define: "server"

Elk OS kan in principe als server fungeren zolang het maar iets serveert.
Welk OS er het beste geschikt voor is, ligt aan wat je wil.
Elke linux versie is geschikt voor server-doeleinden.
Maar... op een server wil je meestal geen extra onnodige software.
Dus neem je favoriete versie, installeer die zo kaal mogelijk, en installeer je
"server-software", httpd, maild, ftpd, sshd, wateverjewild (EN BEVEILIG)

Duidelijk?

Actions speak louder than words

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bijna elke versie van linux kun je gebruiken als "server versie", wat je daar ook maar precies mee bedoelt. Als je op de mandrake-pagina kijkt zie je daar bij de corporate server 3.0 netjes staan hoe je die kunt krijgen, door het te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Met server bedoel ik: een linux-versie waarmee je users en groepen kan aanmaken en kan beheren in een netwerk-versie.
Zoals bij Windows 2000 heb je een prof.-versie en een server-versie. Natuurlijk kan je de prof.-versie ook als server gebruiken, maar je kan niet met een soort van user-manager werken.

Op de Mandrake-site kan je het kopen ja, maar het is toch Open Source, dus ergens gratis downloaden kan toch ook dan.

• blaataaps
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:20:
Met server bedoel ik: een linux-versie waarmee je users en groepen kan aanmaken en kan beheren in een netwerk-versie.
Zoals bij Windows 2000 heb je een prof.-versie en een server-versie. Natuurlijk kan je de prof.-versie ook als server gebruiken, maar je kan niet met een soort van user-manager werken.
Dat het bij windows zo gaat, betekent niet dat het bij linux ook zo werkt. Op elke linux-distro kun je "users aanmaken en beheren". Misschien is het tijd gewoon eens iets te installeren ne proberen voor je dingen aanneemt :)
Op de Mandrake-site kan je het kopen ja, maar het is toch Open Source, dus ergens gratis downloaden kan toch ook dan.
Er zijn ook gratis versies van mandrake, open source betekent niet direct dat je alles zonder meer zonder kosten kunt downloaden trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal Mandrake vanavond installeren en kijken over het hoe en wat.

Dacht dat Open Source altijd gratis was.
De code is toch vrij beschikbaar.

• blaataaps
  • Niet online
Dat wordt ook nergens ontkend, dat neemt niet weg dat je gewoon geld voor je product mag vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geinstaleerd en zag wat je bedoelde.
Alleen jammer dat hij na de installatie opnieuw op moest starten en om een boot-disk blijft vragen. Nog even verder stoeien.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:12:
Ik zal Mandrake vanavond installeren en kijken over het hoe en wat.

Dacht dat Open Source altijd gratis was.
De code is toch vrij beschikbaar.
``Free software'' is a matter of liberty, not price. To understand the concept, you should think of ``free'' as in ``free speech,'' not as in ``free beer.''

rechtstreeks uit the free software definition van GNU
http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html
de aanpassingen staan ongetwijfelt ergens die verborgen op de ftp servers van mandrake.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Pagina: 1