[Outlook 2003] verplicht lokaal uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Ik ben hier op mijn stage waar ik gisteren begonnen ben. Nu ging ik eerst even mijn werkstation instaleren. Het werkstation hangt in een domein en ik admin rechten.

Op de pc is Windows XP Pro (SP2) geïnstalleerd waarna ik Office 2k3 ging installeren. Dit heb ik gedaan door "uitvoeren als" en dan mijn lokale gegevens. De setup verpliep prima.

Nu wil ik een account aanmaken dit doe ik via de Exchange 2003 server. Ook hier geen probleem. Echter zodra ik het programma "gewoon" opstart kan ik niet mailen. Dit komt omdat de knoppen "verzenden/ontvangen" en verzend bij een nieuwe mail, verdwenen zijn. ( De knop is niet aan te zetten in beeld of waar dan ook, dat heb ik uitvoerig gecontroleerd )

Als ik outlook opstart door "uitvoeren als" en mijn lokale gegevens invoer werkt het wel prima, maar dit is niet de bedoeling. In outlook heb ik geprobeerd mijn account te machtigen om mijn mailbox te gebruiken, maar dit lukt niet omdat ikzelf degene ben ik die wil machtigen.

Google was geen uitkomst met zoektermen als: "outlook 2003 op het netwerk", outlook 2003 domain en outlook 2003 domain "run as". Zelfde voor GoT

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Wil je nou dat Outlook niet onder de admin account gestart wordt ofzo? Want je doel schiet mij voorbij.

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Nee ik wil gewoon ingelogd op het netwerk outlook normaal kunnen starten (lees dubbelklik) met de mogelijkheid om daar gewoon mijn mail te kunnen ontvangen en versturen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Als je in Active directory een mailbox aan je eigen gebruikersnaam hangt dan werkt het toch gewoon? Heb je een aparte Exchange mailbox gemaakt?

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Nee dat werkt dus niet. Mijn adres is gewoon in AD aan mijn user gekoppeld.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Het is een beetje een warrig verhaal als ik eerlijk moet zijn.

Maar goed, weet je wel zeker dat je een correct profile hebt aangemaakt in Outlook? Dit is geen onderdeel van de setup maar gebeurd in eerste instantie met een wizard de eerste keer dat je Outlook start. Normaliter kun je dit profile ook gewoon even nalopen via "mail" in je controlpanel of via je outlook icon op de deskop (rightclick). Ik zou dit eerst maar eens controleren om zeker te weten dat outlook naar de exchange server en de juiste mailbox staat te wijzen.

PS. googelen doe je niet in het nederlands maar in het engels als je er nuttige info uit wilt hebben :X

[ Voor 13% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 01-02-2005 12:40 ]

Laat maar.. .

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
LiGHtNiNG! schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:38:
Het is een beetje een warrig verhaal als ik eerlijk moet zijn.

Maar goed, weet je wel zeker dat je een correct profile hebt aangemaakt in Outlook? Dit is geen onderdeel van de setup maar gebeurd in eerste instantie met een wizard de eerste keer dat je Outlook start. Normaliter kun je dit profile ook gewoon even nalopen via "mail" in je controlpanel of via je outlook icon op de deskop (rightclick). Ik zou dit eerst maar eens controleren om zeker te weten dat outlook naar de exchange server en de juiste mailbox staat te wijzen.

PS. googelen doe je niet in het nederlands maar in het engels als je er nuttige info uit wilt hebben :X
Zoals je kon lezen, werkt het profiel wel. Het werkt perfect zelf, zolang ik outlook maar "uitvoer als". Presies dezelfde instellingen staan in het account als ik gewoon outlook open als wanneer ik "uitvoeren als" doe.

Het punt is dus dat wanneer ik Outlook open hij me niet herkend als de juiste user

offtopic:
Slechts 1 term is in het nederlands ik hoopte hiermee op een site van Microsoft die veel stukken ook vertaald heeft

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Na 3 maal herinstaleren van outlook werkt het nu wel 8)7

Pagina: 1