I reject your reality and substitute my own!
Verwijderd
Niet echt een idee, maar probeer toch eens je netwerk opnieuw in te stellen, zodat je zeker weet dat de instellingen goed staan. Daarbij kan de/een firewall de instelling voor bestanden delen uitgezet hebben enja, dan heb je het probleem.
Eventueel je netwerkkaart softwarematig verwijderen en opnieuw installeren.
Eventueel je netwerkkaart softwarematig verwijderen en opnieuw installeren.
Misschien is (zonder je weten) Service Pack 2 geinstalleerd en blocked ie alles.
Om je firewall uit te zetten:
Om je firewall uit te zetten:
Click Start, Control Panel, double–click Network Connections, right-click the desired connection, Properties, Advanced tab, Under Internet Connection Firewall, uncheck the Protect my computer and network by limiting or preventing access to this computer from the Internet check box.
Firewall staat uit
We hangen allemaal in de zelfde switch
Dns geprobeerd, zelf ip's ingevuld
Shares opnieuw aangemaakt!
We hangen allemaal in de zelfde switch
Dns geprobeerd, zelf ip's ingevuld
Shares opnieuw aangemaakt!
Zit je in een domein of in een werkgroep?
Welke accounts gebruikte je om de rest toeganf te geven tot de shares?
Welke accounts gebruikte je om de rest toeganf te geven tot de shares?
Welke melding krijgen de anderen ?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Niet toegankelijk, ik zit in de zelfde werkgroep, en daar wordt ik op andere pc ook in gevonden. na dubbelklik krijgen ze gewoon geen toegang.
Als voorbeeld geef ik dus de koffiemanager van DE iedereen kan hem draaien behalve mijn pc... en bij de koffie manager staat :
De Koffiemanager is een simpel programma, ontwikkeld om geen ingrepen te doen op de rest van de computer en om installeren en verwijderen zo eenvoudig mogelijk te maken. De ontwikkelaars zijn van mening dat programma's als de Koffiemanager die op de werkplek worden gedraaid nooit het productieproces in gevaar mogen brengen.
De Koffiemanager heeft geen server nodig: de groepsdata wordt op de pc's van de leden opgeslagen en bij elke koffieronde gesynchroniseerd. Het programma maakt gebruik van standaard UDP (poort 13473) en TCP/IP (poort 13472) verbindingen voor de communicatie tussen de groepsleden. De hoeveelheid verstuurde data is erg laag: enkele kilobytes per dag.
Routers en switches dienen UDP broadcasts op poort 13473 door te laten om communicatie tussen verschillende netwerksegmenten mogelijk te maken. Bij computers met meerdere netwerk-interfaces dienen deze ook zo ingesteld te worden dat de broadcasts worden doorgestuurd.
De Koffiemanager is een simpel programma, ontwikkeld om geen ingrepen te doen op de rest van de computer en om installeren en verwijderen zo eenvoudig mogelijk te maken. De ontwikkelaars zijn van mening dat programma's als de Koffiemanager die op de werkplek worden gedraaid nooit het productieproces in gevaar mogen brengen.
De Koffiemanager heeft geen server nodig: de groepsdata wordt op de pc's van de leden opgeslagen en bij elke koffieronde gesynchroniseerd. Het programma maakt gebruik van standaard UDP (poort 13473) en TCP/IP (poort 13472) verbindingen voor de communicatie tussen de groepsleden. De hoeveelheid verstuurde data is erg laag: enkele kilobytes per dag.
Routers en switches dienen UDP broadcasts op poort 13473 door te laten om communicatie tussen verschillende netwerksegmenten mogelijk te maken. Bij computers met meerdere netwerk-interfaces dienen deze ook zo ingesteld te worden dat de broadcasts worden doorgestuurd.
Kan het misschien ook aan norton 2005 liggen ? dat die het blokkeerd ?
Heb inmiddels zowel autoprotect als scriptbeveiliging uitgeschakeld, en het probleem blijft....Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 14:09:
Kan he. Probeer het zonder, zou ik zeggen.
Kijk hier anders even: Search
staat je subnet trouwens wel goed ingesteld? ik heb dit namelijk een tijdje geleden ook gehad. Subnet aangepast en ik was ook weer bereikbaar in het netwerk..
staat je subnet trouwens wel goed ingesteld? ik heb dit namelijk een tijdje geleden ook gehad. Subnet aangepast en ik was ook weer bereikbaar in het netwerk..
Verwijderd
Ik heb hier ondertussen een zelfde probleem met Norton 2005 en shares die plotseling langs geen kanten bereikbaar zijn.
Iemand een idee waar het in 2005 in te stellen is dat Norton stopt met het blokkeren van poorten ?
Iemand een idee waar het in 2005 in te stellen is dat Norton stopt met het blokkeren van poorten ?
Pagina: 1