Toon posts:

[VB WORD] Macro en knop verdwenen na mailmerge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb als uitgangspunt een document waarin zich een macro bevindt, welke aan een knop is gekoppeld. Dit document wordt gebruikt als sjabloon voor een mailmerge.

Als ik een mailmerge uitvoer, werkt in het doelbestand de knop niet meer (of deze is zelfs helemaal verdwenen).

Als ik de code in een apart .DOT bestand zet en deze koppel met het sjabloon en dan de mailmerge uitvoer, is weliswaar deze .DOT nog steeds gelinkt, maar de knop is nog steeds verdwenen.

Heeft iemand een idee om:
Een sjabloon te maken voor een mailmerge, waar na de merge (deze wordt met VB code uitgevoerd) nog steeds een knop+macro zitten?

Bij voorbaat dank :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-05 17:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat kan niet in Word.

Enige manier is, vrees ik, om na de merge via code het macro en de knop weer toe te voegen aan het document.

Tijdens het mergen wordt nl een nieuw, leeg document gemaakt. Hierin worden alleen tekst en opmaak overgenomen uit het origineel Alle velden worden vervangen door hun waarde op dat moment.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Dat het niet kon was ik eigenlijk al bang voor. Ik kan echter ook geen code vinden of bedenken waarmee je de knop uit het bronbestand plaatst in het doelbestand, evenals de macrocode die erachter ligt.

Ik zou dan namelijk de merge kunnen uitvoeren en de code plaatsen in het nieuwe document, evenals de knop overnemen, en dan werkt alles weer naar behoren :)

Heb jij, of iemand anders, wellicht enig idee hoe je dat doet?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Volgens mij wordt tijdens een mailmerge de normal.dot gebruikt om het nieuwe document aan te maken.Wanneer je op het betreffende systeem de macro en de knop in de normal.dot zet, is de kans aanwezig dat hij in je nieuwe brief ook aanwezig zal zijn. Dat is misschien het testen waard?

Een andere oplossing zou kunnen zijn om je functionaliteit onder te brengen in een invoegtoepassing voor Word.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Wat zo jammer is aan die normal.dot is dat de knop voor alle op normal.dot gebaseerde documenten te zien zal zijn.

Hoe zou dat met die invoegtoepassing precies in zijn werk gaan dan?

Alvast bedankt.