Toon posts:

[java] Avondcursus java gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een cursus java willen doen. Ik ben niet dagelijks met java bezig, maar het komt wel geregeld voorbij, en ik zou wel wat meer onderbouwing willen hebben.

Ik weet van de diverse cursussen die aangeboden worden, de cursussen van ongeveer 5 dagen achter elkaar waarin je in groot tempo door alles heen gaat. Ik weet dat je in zo'n korte tijd veel kunt opnemen, maar je bent het ook zo weer kwijt. Ik zou liever een avondcursus volgen, een avond in de week, een aantal maanden lang. Eventueel zou een middag of ochtend ook geen probleem zijn.

Weten jullie of deze cursussen gegeven worden, en zo ja waar?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Met google kom ik al een aantal leuke links tegen :) ( http://www.google.nl/sear...nl&q=avondcursus+java&lr= ) Zit daar niks tussen dan?

[ Voor 29% gewijzigd door Creepy op 01-02-2005 11:40 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 18:22

jAnO!

lalalavanillevla

Tip:

Koop een boek bijv. Head first Java (o'reilly)
Alle oefeningen doen!

Daarna koop je bijv. Thinking in JAVA van Eckel.
Alle oefeningen doen!

Happa basis binnen voor 80 E, veel goedkoper dan welke cursus en je hebt véél meer geleerd.

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

• ErikRo
  • Laatst online: 07-03 23:42
Een beetje laat, maar misschien toch nog handig voor een volgend iemand die een avondcursus wil volgen. Je kan ook eens kijken naar de Korte HBO opleiding Java Programmeur van de www.openuniversiteit.nl (duurt wel 18 maanden). En het ziet er redelijk uit.

Twijfel hier zelf nog over, maar nu alvast begonnen met een boek over Java in BlueJ om te kijken of ik het een beetje aankan.

Wanneer is het eigenlijk slim om aan een boek over Design Patterns te beginnen? Asap of pas als je echt vloeiend java schrijft?

[ Voor 4% gewijzigd door ErikRo op 21-07-2005 02:00 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• KurtDB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 20:28
ErikRo schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:56:
Wanneer is het eigenlijk slim om aan een boek over Design Patterns te beginnen? Asap of pas als je echt vloeiend java schrijft?
Eerst kruipen, dan stappen en dan lopen. Een design pattern is 'n abstracte denkwijze, zodus indien je geen kennis hebt van de toepassingsgebieden ben je er niets mee.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:15

Jimbolino

troep.com

Een boek over Design Patterns zou ik pas gaan lezen als je redelijk tot veel programmeer ervaring hebt. Als je pas net bent begonnen met Object Georienteerd Programmeren dan heb je (nog) niks aan zo'n boek.

Design Patterns is een programmeerconcept en is dus niet afhankelijk van één taal, maar je moet natuurlijk wel kunnen programeren ;)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ErikRo schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:56:
Twijfel hier zelf nog over, maar nu alvast begonnen met een boek over Java in BlueJ om te kijken of ik het een beetje aankan.
Ik hoop dat het niet dit boek is? :P Ik ben persoonlijk namelijk over dat boek niet zo te spreken, althans, over de Nederlandse vertaling niet. De vertalers zijn namelijk wat overijverig geweest en hebben ingeburgerde termen (scope, debugging, enz.) meevertaald. Ik heb aan de hand van dat boek les moeten geven aan eerstejaars studenten, en ik merkte dat ze na dat boek nog geen stap verder waren, omdat ze op internet allerlei termen tegenkwamen die ze "niet kenden", ook al waren ze wel behandeld in dat boek.
Design patterns hebben niets met een taal te maken, maar met een denkwijze. Je hoeft dus niet vloeiend een taal te kennen, maar je moet wel de gedachte achter "programmeren" an sich snappen. Voor de meeste mensen is dat pas nadat ze heel wat aangekloot hebben in een bepaalde taal. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ErikRo
Oeps, euh ja dus 8)
Ik dacht en het is in het nederlands (sneller te begrijpen dan engels, mits goed vertaald) en met oefeningen, beetje schoolboekachtig, betekent meestal didactisch opgesteld.
Heb wel SQL en PLSQL gedaan een paar jaar terug dus ik heb hierdoor wel enige kennis om het Java beter te begrijpen dan iemand zonder enige kennis.

Nu had ik als volgend boek iets over bea weblogic voor dummies staan, omdat ze dat bij ons willen gaan gebruiken. Zou dat dan een mooie aanvulling cq compensatie zijn op BlueJ of kan ik beter toch nog eerst een ander (beter) boek over Java doorwerken om de basis goed te krijgen?

Ps wat betreft design patterns antwoord is duidelijk tot het eind bewaren dus. Maar zijn al die boeken over DP zo dik (500 a 600blz)? Heeft er niemand uittreksels in het NL op het net neergezet, die maar 50 tot 100 blz zijn, dat moet toch makkelijker kunnen :+

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• ErikRo
jAnO! schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:48:
Tip:
Koop een boek bijv. Head first Java (o'reilly)
Alle oefeningen doen!
Op jouw aanraden heb ik hem vandaag gekocht wel een apart boek qua layout en leermethode. Maar met bijna 700blz zal er best wat nuttigs instaan :+

• KurtDB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 20:28
ErikRo schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 23:59:
[...]
Op jouw aanraden heb ik hem vandaag gekocht wel een apart boek qua layout en leermethode. Maar met bijna 700blz zal er best wat nuttigs instaan :+
De head first-reeks heeft wel 'n goeie naam binnen de java-scene, hoor. (http://www.thinkgeek.com/tshirts/oreillyshirts/7103/) :)
Pagina: 1