Toon posts:

Nieuwe club3d x800xt geeft streepjes en zwarte vierkantjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik haad zaterdag een een nieuwe videokaart bij de computerland gehaald . Een club3d radeon x800xt agp . Nu kreeg ik er opeens problemen mee . Ik teste 3dmark05 en hij gaf allemaal strepen en vage zwarte vormen (volgens mij werden dit artifacts genoemd) . Hiij geeft in doom3 zwarte hokjes en in windows zelf geeft ie vage strepen. Dit gebeurd al nadat ik me comp net heb opgestart en ik heb veel andere forums hier op tweakers doorgelezen over wat het probleem zou kunnen zijn. Eerlijk gezegd kom ik er niet echt uit . ik heb nu een paar opties , dat de voeding brak is , me videokaart stuk is aangezien dat wel is vaker voorkomt .me beeldscherm is ut niet want met een andere scherm heb ik ut ook. Er is alleen wel iets vreemds naarmate ik me comp langer aanheb byv gister krijg ik geen artifacts meer . ik heb met het progje attitool gekeken voor artifacts en daar geeft ie heel veeell x artifacts ook met find max mem/core . ik zou graag wat reacties willen hebben over wat jullie ervan denken. Ik heb ook een paar screenies gemaakt . ( http://www.xs4all.nl/~evertjoh ) Die jpg arti en vaag beeld zijn ze . bvd johan

specs
msi neo -fisr mobo
amd 64 3000+
1024 corshair
club3d x800xt
codegen 350W standaard voeding uit een kast van zo'n pc-dag.

Btw ik heb niets overgeclockt 8)7

Verwijderd

lijkt me een doa, zo te zien is het geheugen van je kaart kapot. Terug naar de winkel dus. Veel suc6

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33

star-saber

Ryzen

die XT vreet vermogen.350 is erg licht

Verwijderd

van een te slappe voeding kan de computer uit gaan vallen of de kaart wordt onderclocked. De voeding kan volgens mij niet de oorzaak zijn van je problemen. Heb je wel casefans geplaatst in je kast, heb je dat niet dan kan het ook zijn dat je kaart gewoon te heet wordt. Probeer anders een keertje te draaien met de kast open en een tafelventilator ervoor. heb je dan geen problemen meer dan is het een koelingsprobleem. Ik denk zelf echter dat de kaart gewoon kaopt is...

Verwijderd

Rule of thumb. Lange driehoekjes (streepjes) geheugen videokaart, stipjes core videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal um strax ff terug brengen en dan horen jullie wel van me als het probleem is opgelost
Pagina: 1