1e keer bios upgrade

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Ik ben bezig de bios van mijn MS 6163bordje te flashen. Ik kom onder DOS in het flashprogrammatje maar dan vraagt die 2 dingen die ik niet helemaal kan plaatsen.

1 sourcefile
2 savefile

Ik neem aan dat ik bij source de oudebios in moet tikken en bij savefile de naam van de nieuwe biosinhoud ? Hoe kom ik erachter wat precies de naam van deze bestanden is ???

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De SOURCE-file is het .bin bestand wat je hebt gedownload, terwijl de bestandsnaam achter SAFE-file een zelf te bedenken naam mag zijn hoe je je oude, op dit moment werkende BIOS, wilt opslaan.

• under-world
Thanks man, I'm already trying by now !!!!

• MaanBanaan
  • Niet online
Graag gedaan. Let op dat er in de ca. 15 sec durende flash niet iemand een lamp aan het verwisselen is o.i.d., kortsluiting maakt en de stroom er af laat gaan.

Als de flash onderbroken wordt ben je over het algemeen zuur en moet je de BIOS-chip fysiek verwisselen.

• under-world
okay ik heb wat bestanden staan na het uitpakken. Helaas echter geen .bin bestanden

wel een autoexe.bat
en een .270 bestand (?)
Exact (W6163imj.270) Deze heb ik geprobeert maar hij kan de sourcefile nog niet vinden...
wat doe ik verkeerd ?

• under-world
in de read me gaan ze hier gehhel aan voorbij ...

• under-world
hallo JRTB, are you there ?

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Ten eerste: in geval van twijfel NIET FLASHEN !
Je kan het namelijk ook fout doen.

Maar wat wil je weten?

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• MaanBanaan
  • Niet online
Erg vindingrijk ben je niet. Probeer eens het .270 bestand naar .bin te vernoemen.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Heb ff gekeken op:
http://www.msi.com.tw/support/bios/mainboard/6xxx/6163/6163pro/w6163v38.exe
Staat de nieuwste bios versie: w6163imj.390 aan de extensie te zien heb je dus alweer een oudere versie liggen.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• MaanBanaan
  • Niet online
Laat hem eerst deze maar eens proberen te flashen.

• under-world
mensen bedankt, het is inmiddels gelukt.
Wat blijkt nou, ik heb eens "beter" gekeken en ik blijk de 6163pro te hebben. Staat niet op de doos, niet op de handleiding. Ik kwam er achter doordat ik een award v3.0 had draaien uit 98. Deze zat standaard op de 6163pro !
Ik wist wel van het bestaan van de pro af maar dacht echt altijd dat ik de "normale" had. heel apart! -het staat verder nergens aangegeven- Het enige water op mij bord staat is 6163 v2.0

Een goede leer voor de volgende keer !!
(beter kijken !!!!!)

• under-world
Toen ik die verkeerde probeerde waarschuwde hij trouwens wel met "Unknown Flash Memory"
Ik zat hem eerlijk toch wel even te knijpen hier hoor !!!
Pagina: 1