dts, dts neo6 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 21:08
Ik heb thuis eindelijk mijn setje aan de praat gekregen. Die bestaat uit een samsung dvd speler die optisch is aangesloten op mijn Denon 1804 reciever. Op die reciever hangen voor het front geluid 2 Dali blue 5005's en achter 2 Bose's (type weet ik ff niet meer, maar boekenplank model)
Nu heb ik van de week een aantal films zitten kijken in DTS en dat klinkt erg gaaf. Maar ik zie op mijn versterken nog een aantal DTS kreten staan, maar ik heb geen idee wat het beter of extra is. Ik kon dit ook niet vinden in de faq en hoop dus zo een antwoord te krijgen. Op de reciever staat DTS-EX en DTS:neo6 is dit anders dan gewoon DTS en wat doet het? En wat is de beste aanvulling voor mijn systeem nu, subwoofer of center speaker?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Klik
Klik!

Google is je grote vriend!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
DTS-EX en DTS:neo6 zijn extended DTS formaten, oftewel met ondersteuning voor 7.1 geluid (of 6.1?). En ik zou voor zowel een sub als een center erbij gaan :).

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
DTS-EX is de DTS versie die meer dan 5.1 kanalen ondersteund. Bij de meeste receivers wordt dat 6.1 of 7.1. Of dit ook zo weergegeven wordt, hangt af van de DVD die je kijkt. Daar moet het namelijk wel in zoveel kanalen op staan, wat over het algemeen allen het geval is bij Special Editions.
DTS Neo:6 is de DTS variant op Dolby Pro Logic II. Deze systemen proberen van Stereo een surround signaal te maken. Of het wat is, moet je zelf bepalen. Luister eens naar het verschil. De 6 in Neo:6 staat voor het aantal kanalen dat de decoder maakt. In dit geval 6.1.

Maar met 4 speakers heb je aan de eerste sowieso niets en wat de tweede decoder betreft, zou ik voor 4 channal (voor en achter het zelfde geluid uit de speakers laten komen) of normaal stereo gaan. Maar dat licht aan jou.

edit:
Grr, wat typ ik toch langzaam... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 01-02-2005 11:30 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Wat de 2 termen betekenen kun je zoals je ziet prima zelf vinden.

Wat betreft je keuze voor een center of subwoofer, dat is eigenlijk helemaal afhankelijk van wat jij nu aan je set mist. Is dat potentieel in het laag of zoek je toch naar wat meer plaatsing en duidelijkheid in het stem-gebied. :)

Dit topic is gesloten.