Toon posts:

Start wel op, doet niks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb de forums helemaal doorgezocht, en de search gebruikt. Maar ik kan geen oplossing vinden voor mijn probleem.

Als ik mijn PC opstart, dan gaan de ventilatoren lopen, en lijkt hij normaal op te starten. Maar ik krijg geen beeld, en mijn toetsenbord en muis reageren niet.

Ik heb de videokaart al nagekeken, net als de voeding. Ook heb ik het batterijtje er een daglang uit gehaald, en geen stroom op de PC. Allemaal geen resultaat. Ik heb ook alle CD/DVD spelers en HD's eruit gehaald.

Dit probleem heb ik nadat ik een firewire netwerk probeerde te maken tussen 2 computers, terwijl ze aanstonden... Er zijn mensen die zeggen dat firewire kortsluiting kan geven, maar ook veel zeggen dat firewire je computer stukt maakt onwaarschijnlijk is.

Specs:

-Asus K8N-E Deluxe nForce3 mobo
-AMD 64bit 3000+
-512 DDR PC3200 geheugen
-ATI Radeon 9600pro 256mb ddr (deze heb ik in een andere pc geprobeerd en daar deed hij het goed)
-300 watt voeding
-200 gig sata HD

Deze andere onderdelen heb ik gebruikt om te testen:

-350 watt voeding
-GeForce 4 Ti4200 128mb ddr

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alvast erg bedankt.

Verwijderd

Kun je wel in de Bios komen??

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

:) Hoe moet-ie dat zien als hij geen beeld heeft?

Al es ander geheugen geprobeerd?
Als je er een bootflop instopt...boot-ie dan wel door?
Gebruik alleen PC, videokaart en toetsenbord.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Ik denk dat je je moederbord om zeep hebt geholpen. Wat gebeurde er toen de computers aanstonden en je met die Firewire bezig ging?
-Liep je pc vast?
-draaide hij gewoon door?
-zat je pc in een geaard stopcontact?

Verwijderd

Misschien kom je wel in de Bios met je uitgewisselde kaart, de TI4200 ?
Zoniet, Biosprobleem cq MB. Cpu probleem is vaak onwaarschijnlijk.Ook geheugen zal hoogstwaarschijnlijk niet defect zijn. Koppel tijdens het testen de HDD los, die heb je nog niet nodig om beeld te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de reacties...

-nee ik kan niet in de bios komen...

-De andere pc lijk er geen last van te hebben, de "getroffen" pc bleef volgens mij aan, beeld was weg, muis toetsenbord weg...

-Nee hij zat niet in een geaard stopcontact... maar mij lijkt dat je dan de voeding opblaast oid?

-Met de andere videokaart kreeg ik ook geen beeld...

Verwijderd

lijkt of de 5 volt op het moederbord het niet meer doet, dat is tevens de voeding voor de firewire.
Ik had het geluk een zekering in de vorm van een weerstand te vinden die duidelijk verbrand was was. Weerstand vervangen ( 1 eroverheen gezet ) en klaar was kees.

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
Misschien heb je de jumpers van de reset dinges op je mobo verplaatst?
Dat had ik namelijk eens, beeld was zwart maar alles verder leek het wel te doen. Daar heb ik echt een hele tijd mee gekloot(ging gepaard met andere domme probleempjes, maar daar leer je van:P )
Misschien is dit nu niet het geval maar je weet maar nooit :)

Verstand ervan heb ik er ook niet zoveel, maar kan het zijn dat je mobo vanzelf in die reset mode is gegaan doordat je dat netwerkje probeerde aan te sluiten toen je pc aan stond. Misschien nu dan juist ff ressetten,..

[ Voor 26% gewijzigd door koenderks op 01-02-2005 14:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is oplgelost, mobo was dood. vervangen.

Verwijderd

top en ik heb dit probleem ook
maar niet door een firmware
het gebeurde onder het gamen :)
maar ik dacht dus ook dat me mainboard kapot was dus ik heb
ook maar een nieuwemainboard gekocht en een nieuwe proc
maar ik heb dit probleem nog steeds en ik heb ook al alles vervangen
maar niks lijkt te helpen
help please :)

groetjes dave
Pagina: 1