[OS X] Vanuit Windows XP printen op een Mac (via netwerk)

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Goedemorgen mensen,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om via mijn Windows XP machine (Service Pack 2) een printer (Epson RX 600) aan te sturen die op een Mac staat via een USB aansluiting?

Beide computers zijn uiteraard aangesloten op hetzelfde netwerk via een Thomson Alcatel 510 router.

Dit moet waarschijnlijk worden ingesteld via TCP/IP maar hoe kan ik dit het beste doen?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Wat voor MacOS, welke printer?

Als het een OS X bak met een PS printer is het vrij simpel: OS X gebruikt CUPS, en daar moet je zat info over vinden :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
chem schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:30:
Wat voor MacOS, welke printer?

Als het een OS X bak met een PS printer is het vrij simpel: OS X gebruikt CUPS, en daar moet je zat info over vinden :)
Op de MAC draait Mac OS X 10.3.7, de printer is een Epson RX 600.

Ga nu ff een en ander proberen met CUPS.

Verwijderd

Heb het hier draaien zoals jij het wilt hebben. Je kunt op de MAC bij de eigenschappen (ja, zal wel anders heten maar weet zo gauw niet hoe dan) aangeven dat de printer gedeeld wordt voor andere computers. Op je Windows bak kun je dan gewoon op IP een nwe netwerkprinter installeren..

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51
Dit hoort in Apple Talk of in Windows Operating Systems thuis, maar in ieder geval niet in Non-Windows Operating Systems :)

Ik zet het maar in Apple Talk, daar past dit denk ik het best, aangezien je de Mac als 'print server' zult moeten instellen, wat wel het lastigste deel zal zijn van deze operatie.

Heb de topictitel een klein beetje aangepast (OS X erbij gezet).

Verwijderd

Heel simpel, Windows Sharing aanzetten in het Sharing Preference Pane ;), dan ook nog Share my Printer With Others aanzetten in het Print and Fax Preference Pane.

Vervolgens krijg je in Network op WinXP die printer te zien, dubbel klikken en WinXP start de installatie procedure.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 22:26 ]

Pagina: 1