Toon posts:

internet op testnetwerk dmv bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn stage ben ik bezig met het opzetten van een netwerkje met Windows 2003 server. Ondertussen heb ik al een paar client pc's en wil ik nu ook internet op de server en clients hebben.

Om internet verbinding te krijgen moet ik mijn netwerk verbinden met het Bedrijfsnetwerk waar ik stage loop.
nou heb ik al gebrobeerd het bedrijfnetwerk aan te sluiten op de hub van mijn netwerk, maar dit werkt niet.
daarna heb ik een extra netwerkkaart in mijn server geplaatst, en daar de netwerkkabel van het bedijfsnetwerk op aangesloten. via deze kaart heb ik het internet gedeeld. maar nog steeds heb ik geen internet verbinding op de clients. de netwerkkaart staat ingesteld op "Automatisch een ip adres verkrijgen"

op het bedrijfsnetwerk hebben ze wel DHCP draaien maar geen proxy, dit is hetzelfde bij mijn Server.

zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik ook kan internetten via de clients dmv het bedrijfsnetwerk?

Alvast Bedankt

Verwijderd

Tsja, op deze manier kunnen we je niet helpen. Je geeft totaal geen informatie over instellingen, je weet niet of je met die server überhaupt een correct IP-adres krijgt, je weet helemaal niks.

Ga eerst maar eens logisch troubleshooten en problemen het probleem te herleiden door eens te kijken wanneer je een IP-adres krijgt, wat er gebeurt als je jouw clients in het bedrijfsnetwerk hangt etc. "Het doet het niet" is geen goede omschrijving en daar komt niemand iets verder mee.

Overigens is het doel van je stage waarschijnlijk leren omgaan met netwerken, waarom ga je dan niet ZELF troubleshooten in plaats van je probleem vaagjes op een forum te posten?

Dit topic is gesloten.