Ik heb een paar bestandjes gemaakt die het mogelijk maken om een plaatje in een SQL server te uploaden. dit gaat prima.
nu wil ik het plaatje eruit halen, maar ik krijg een byte array terug. Ik wil echter een bitmap object hebben ( ik werk alleen maar met business objects )
hoe kan ik het beste een bytearray naar een bitmap omzetten?
ik heb het al geprobeerd met een memorystream, maar het bitmap object accepteert dit niet.
een een nieuw stream object aanmaken gaat ook al niet (new stream = ongeldig)
ik post hier wat relevante code bij.
op de regel waarop ik de nieuwe bitmap maak, krijg ik de fout dat ik een ongeldige parameter gebruik.
een search op google leverde veel informatie op, maar niks waar ik wat mee kon.
als ik de de foute regel verander naar "new bitmap(100, 100)" dan doet ie het wel, en krijg ik een zwart vierkant in beeld.
nu wil ik het plaatje eruit halen, maar ik krijg een byte array terug. Ik wil echter een bitmap object hebben ( ik werk alleen maar met business objects )
hoe kan ik het beste een bytearray naar een bitmap omzetten?
ik heb het al geprobeerd met een memorystream, maar het bitmap object accepteert dit niet.
een een nieuw stream object aanmaken gaat ook al niet (new stream = ongeldig)
ik post hier wat relevante code bij.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| myconn.open dim objdr as sqldatareader = cmd.executereader(commandbehavior.closeconnection) if objdr.read then if not objdr(0) is dbnull.value then dim mysource() as Byte = ctype(objdr(0), byte()) dim imgcontent as memorystream = new memorystream(mysource) dim inststatus as integer = imgcontent.read(mysource, 0, mysource.length) mypicture = new bitmap(imgcontent) end if end if return mypicture |
op de regel waarop ik de nieuwe bitmap maak, krijg ik de fout dat ik een ongeldige parameter gebruik.
een search op google leverde veel informatie op, maar niks waar ik wat mee kon.
als ik de de foute regel verander naar "new bitmap(100, 100)" dan doet ie het wel, en krijg ik een zwart vierkant in beeld.