[XP] Euroteken veranderd in C-cedille

Pagina: 1
Acties:

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 06:52
Vreemd probleem bij een kennis. Deze heeft een applicatie waarmee hij facturen kan maken, deze app is client/server.
Op zijn notebook (xp sp2) werkt dat prima, hij kan hier gewoon facturen maken en printen, met eurotekens en al. Op zijn pc (ook xp sp2) werkt dit echter niet goed. Op de plek waar het euroteken moet staan (ansicode 0128) wordt het c-cedille teken (Ç , ansicode 128) afgedrukt. Ik dus kijken of ik wat kon vinden waarmee ik dat aan kon passen: Lands- en toetsenbord instellingen aangepast, volgens een manual van het pakket in de registry wat aangepast, maar niets helpt.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Want 't is wel erg raar

- hardware always changes.. -

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk gebruik je een andere printer driver of is de printer driver anders ingesteld. 'Print as image' wil nog wel eens een optie zijn die helpt bij het niet kunnen afdrukken van het Euro teken :)

• Jester
elevator schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:50:
Vermoedelijk gebruik je een andere printer driver of is de printer driver anders ingesteld. 'Print as image' wil nog wel eens een optie zijn die helpt bij het niet kunnen afdrukken van het Euro teken :)
Het is dus niet bij het printen, maar zichtbaar in de applicatie zelf. Op de plek waar in de applicatie het euroteken zou moeten staan, staat nu een Ç.
Het afdrukken doet ie dus concequent (hij print netjes wat er staat)

[ Voor 7% gewijzigd door Jester op 01-02-2005 11:46 . Reden: grove typfout waardoor probleem anders uitkomt... ]

Verwijderd

Ja, gebruik je de originele drivers??

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Never mind, moet beter lezen

[ Voor 87% gewijzigd door Twisted op 01-02-2005 11:30 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Krijg je die C-cedille altijd?
Dus zowel bij (linker)Alt+0128 als bij (rechter)Alt+5

• Jester
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:03:
Krijg je die C-cedille altijd?
Dus zowel bij (linker)Alt+0128 als bij (rechter)Alt+5
Ik krijg die C-cedille op het moment dat de applicatie het euroteken op een label oid moet tonen. Dus als ik een euroteken intik, verschijnt deze ook, maar als het programma dan moet gaan parsen (op voorbeeldafdruk of gewoon factuurscherm), gaat het mis.
Het programma wordt ook gewoon direct opgestart, niet in windows 95 modus oid, dus daar kan het ook niet aan liggen..

Verwijderd

Geen instelling in het programma oid?

Verwijderd

Even controleren wat het font is wat op dat label staat en kijken of je daar een nieuwe versie met euro van kan downloaden.
code 128 is de C-cedile en code 0128 is de euro. Dus het zit hem ergens tussen codepages en fontkarakternummering.

• Jester
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:36:
Even controleren wat het font is wat op dat label staat en kijken of je daar een nieuwe versie met euro van kan downloaden.
code 128 is de C-cedile en code 0128 is de euro. Dus het zit hem ergens tussen codepages en fontkarakternummering.
Ik heb dus de bestaande fonts al een keer opnieuw geinstalleerd van de windows-cd, misschien dat ik dit vanaf een windowsxp cd met SP2 geslipstreamed kan doen. Misschien dat daar nog een verschil in zit.. Iets om nog te testen dus!
Zijn er nog meer zaken waar het aan zou kunnen liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Jester op 01-02-2005 14:00 ]

Pagina: 1