Nieuwe pc samenstellen (alleen internetgebruik)

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-01 20:26
M'n internet-pc-tje wordt wat traag omdat de software voor antivirus, mediaspeler etc steeds zwaarder wordt.

Nu hoeft het geen luxe pc te worden om games te spelen. Hij is puur bedoeld voor internetgebruik. Volgens mij moet dat onder de 300euro zat lukken momenteel. Ik hoef er namelijk GEEN toetsenbord, muis en monitor bij.

Voorwaarden:
Goedkoop: Heb al pc's zien staan voor ca. 200 euro. Max. 300euro
Stille ventilator
Ik wil m'n oude harde schijf overzetten dus daar moet plek voor zijn.

Waar moet ik voor uitkijken? Bepaalde (slechte) onderdelen die vaak in goedkope pc's worden aangeboden?

En waar kan ik 't beste bestellen?

Alvast bedankt voor jullie advies

[ Voor 5% gewijzigd door zoomer op 01-02-2005 09:46 ]

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik zou eens even kijken op Gistron.com en dan systemen. Zit misschien wel iets leuks bij + dat je wat dingen kan veranderen :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:44
Nou, om het goedkoop te houden moet je in elk geval kijken naar de goedkopere processors (Celeron/Sempron) en de goedkopere videokaarten (Radeon 9200/FX5200) denk ik.
Daarbij een 80GB schijf van Maxtor ofzo (al is 120/160 nauwelijks duurder) en een reepje standaard 512MB geheugen (of 2x256MB) van DaneElec ofzo. Dan nog een aardig moederbordje erbij waar veel onboard zit en je bent klaar voor een betrekkelijk laag bedrag.

edit: Ow ... de harde schijf neem je mee, dus die heb je niet nodig :). Dan kun je 'n kant-en-klaar systeem dus wel links laten liggen want daar zal altijd wel een harde schijf inzitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Wouter! op 01-02-2005 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan al heel snel voor 183 eurootjes klaar zijn als je het zelf samenstelt... Neem dan bijvoorbeeld een ASRock K7V4TA mobo van 30 €, een AMD Sempron 2400+ van 58 €, OEM DDR RAM voor 65 €, en gewoon een low-end videokaartje vooor 30 € (denk dan aan een ATi Radeon 7000).. Als je dus sowieso veel dingen wilt overzetten is dat zo'n beetje de beste oplossing. Je kan beter een stand alone videokaart nemen in plaats van onboard, omdat het geheugen wat onboard video in beslag neemt ook nog eens de bandbreedte deelt met je RAM, maakt dus je systeem vrij traag.. Bovenstaande config is écht meer dan prima voor internet en office gebruik...

P.S. (niet als spam bedoeld), kijk trouwens even bij cool-prices.nl, die bieden zo'n beetje de laagste prijzen voor dit soort onderdeeltjes... Trouwens, ben je op zoek naar een nieuwe kast? Zou ik toch wel een beetje degelijke nemen zoals een aOpen QF50A (die verkoop standaard aan mijn klanten :P), lekker ruim en makkelijk in te delen ding.. Zit nog een extra casefan op, in het geval dat je een heethoofderige prescott of thunderbird zou hebben... :+

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 23:40
ZIe ook de CSL FAQ, dit is zo namelijk niet de bedoeling :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.