Toon posts:

6600GT Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb geloof ik wel een aardig groot probleem. Ik heb gister een Zalmann 7700 nogwat gekocht voor me 6600GT. Nadat ik hem erop had gemonteerd wilde ik hem inbouwen en de pc aandoen. Toen hij was ingebouwd, deed ik hem aan maar ik was de molex vergeten aan te sluiten. Toen had ik de pc snel uitgezet en de molex aangesloten. Hierna deed ik de computer aan en hij startte netjes op :*). Alleen blijf hij hangen bij het detecteren van mijn hd's op de ATA Controller. Ik resette hem en daarna blijf hij hangen bij het "geheugen tellen" :P

Waarop ik nog 1 x resette en de computer daarna uitviel, tleek op kortsluiting :/ .
Nu gaat me computer ook niet meer aan. Hij geeft ff een flits ala kortsluiting en daarna valt ie uit.

Als ik de molex eruithaal start ie wel op..... :'(

Wie kan mij helpen? :>

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

cooler zit er niet goed op.
wel coolprut gebruikt ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb koelpasta gebruikt. Maar als de molex niet aangesloten is werkt het wel. Dus weet je zeker dat het met de cooler heeft te maken? In ieder geval hartstikke bedankt voor je reply, ik ga ffes die cooler er opnieuw opzetten :). Hopelijk werkt het.

*Fingers Crossed* :'(

Verwijderd

Zou er dan niet iets met de voeding zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
Nope heeft altijd stabiel gedraaid. Heb net de koeling erafgehaalt en hij bootte :). Toen deed ik de molex erin en was het weer die sluiting :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:44:
Nope heeft altijd stabiel gedraaid. Heb net de koeling erafgehaalt en hij bootte :). Toen deed ik de molex erin en was het weer die sluiting :'(
Wat voor voeding heb je dan? Lijkt er toch een beetje op dat hij overbelast wordt of er is iets met de videokaart zelf.

edit
en wat zijn de andere specs van je config?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AOpen 350 watter. Die geforce 6600GT heb ik al 2 maanden, draaide altijd goed. Nadat ik me nieuwe zalmann erop had gemonteerd, omdat die standaard Club3d koeler na 2 maanden al stuk was, en ik wilde booten met mole ging het mis. Zonder Molex doet hij het wel. Het gekke was dat hij het wel gedaan heeft met molex, alleen kreeg ik kort daarop sluiting :(. Sindsdien werkt het niet meer.

edit:
Voortaan tog maar weer Asus _/-\o_

edit2:

Ik dacht het al, maar ik hoopte van niet, maar de kaart is denk ik stuk.
Nadat ik alles had verwijderd en de kaart helemaal standaard was, op de koeling na (Standaard club3d cooler :r , was eraf, en de heatsink ook) werkte het nog niet.

Als ik zonder Molex boot, is er nix aan de hand, maar op het moment dat ik die molex ook maar 1 mm in de aansluiting doe, valt het hele zaakje uit. Daarna boot er nix, tenzij ik die molex eruithaal, dan werkt het |:(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 11:56 ]

Pagina: 1