[TrendMicro] client update dmv script duurt te lang by winxp

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 18:18

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Ik weet nu niet of dit onder software algemeen valt door het script gedeelte of dat het wel onder antivirus is, of dat het aan het os ligt.
Maar het probleem is als volgt: zodra je bij ons inlogt op het domein dan wordt er VOOR het loginscript eerst een script gerund van TrendMicro die het programma AutoPcc.exe aanroept. Staat gewoon heel simpel in Start servernaam\share\autopcc.exe

Die exe file start ook in hetzelfde command scherm. Hierin geeft hij het volgende aan (zie screenshot):
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vanev015/screenshot.jpg

Je ziet dus dat hij meldt dat het updaten ong. 5 seconden in beslag zal nemen. Na die 5 seconden geeft hij dus weer dezelfde melding en dit herhaald zich zo'n 10 keer (verschilt per keer). Het is dus net alsof hij aan die 5 seconden niet genoeg heeft en dan weer het opnieuw probeerd. Dit probleem hebben we alleen bij de WindowsXP machines (hiervoor Win2000 en dat werkte wel normaal) en alle updates en dergelijke staan geïnstalleerd. Het is de nieuwste versie van Officescan dus hieraan kan het ook niet liggen. De exe file die alles laat updaten is ook niet te bewerken ( om die 5 seconden bijv te veranderen in 8 ofzo).
Heeft iemand een briljante ingeving??? De gebruikers hebben zelfs lokaal admin rechten.

Ik hou deze post goed in de gaten zodat ik zo snel mogelijk op jullie iedeeën een antwoord zou kunnen geven.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ten eerste: komt er iets in Windows of Trend logs?

Alleen XP: Haalt het de updates van een share? Dan zou je last kunnen hebben van het langzame opbouwen van de network neighorhood wegens het vinden van scheduled tasks. charrel in "Netwerk maakt XP ERG langzaam" dus. Ook kan je als test even een vast IP geven ipv via DHCP werken, zeker als er een tweede NIC is.

offtopic:
Je kan, in plaats van een plaatje, een commandline/"DOS"-box ook copypasten via rechtermuisknop op de blauwe balk -> edit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-08 18:18

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Hmz... helaas werkt dit allemaal niet. Ik heb zelfs een .ini file gevonden waarin je die 5 seconden kon veranderen in bijv 10. Maar ook dan duurt het nog net zo lang en krijg je na 10 seconden elke keer die melding alleen ong de helft minder vaak. (logisch omdat de tijd 2x zo lang staat).

Nog andere suggesties?