Toon posts:

Blocks..houdbaar tot..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff zitten rondvragen op TA forum hoe lang de houdbaarheid is van een blokje. Ik hoordde nl. opeens dat het slechts een maand was, en niet de 90 dagen zoals ik eerder ergens meende te hebben gelezen. :?

Reacties van TA mensen:
-Elke keer dat je spaart dan heb je kans dat iemand die randoms doet (hoeveel kunnen dat er wel niet zijn.. ) je eigen blokjes cracked en daarmee ben jij je blokjes kwijt.
- Een andere persoon meende zelfs dat wel 3-5 procent van je blokjes wel eens door random mensen worden gedaan. (als je 2 maanden aan het sparen bent)

Lijkt dus misschien wel een goed idee dus om vaak te flushen en niet met grote moeite sparen om 100,000 te flushen; en ook geen grote Buff-in te hebben maar eentje die regelmatig gerefreshed wordt. Stel dat je al gekraakte blokjes zit te kraken.. |:(

thread:
http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=39&threadid=314679

Verwijderd

Ze zijn gewoon bang dat wij een MF7,8,9 etc.. organiseren >:)

Volgens mij is het gewoon 3 maanden hoor..

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 15:58 schreef Chaoot het volgende:
Heb ff zitten rondvragen op TA forum hoe lang de houdbaarheid is van een blokje. Ik hoordde nl. opeens dat het slechts een maand was, en niet de 90 dagen zoals ik eerder ergens meende te hebben gelezen. :?
stomme vraag van mij: waarom op de site van TA?
Reacties van TA mensen:
-Elke keer dat je spaart dan heb je kans dat iemand die randoms doet (hoeveel kunnen dat er wel niet zijn.. ) je eigen blokjes cracked en daarmee ben jij je blokjes kwijt.
- Een andere persoon meende zelfs dat wel 3-5 procent van je blokjes wel eens door random mensen worden gedaan. (als je 2 maanden aan het sparen bent)
vaudt, uit de FAQ-O-Matic van distributed.net:

Do random blocks show up in stats?

Yes, and no. Like all blocks, randoms are subject to de-duping at the keymaster. This means that only the first person to submit any one random block will be credited for that block in stats. If two clients pick the same random block, only the first client to submit that block will be credited on stats.

You might assume, though, that the odds of duplicate random blocks is quite slim but in reality that's not always the case. There are two additional factors involved. Random blocks are not chosen from the entire 2**64 keyspace, but rather we've pre-defined some slices of keyspace as random slices, and when your client picks a random block it will come out of one of these areas. Which slice to use is determined by the keymaster and communicated to your client when it connects to the network. What this means is, the ratio of tested / untested keys in a random prefix can vary tremendously. As more and more random blocks are turned in, the current random keyslice gets more and more full and the odds of your client picking a duplicate block increase.

While allowing the clients to pick randoms from the entire keyspace might seem an attractive concept, there are two reasons why this is not wise. First, it wouldn't make any sense if we were 90% complete, since 90% of all randoms would end up as duplicates. Secondly, we are unable to track the entire keyspace on the keymaster. We can only accept blocks from "open" keyslices that are being actively tracked. If a block arrives at the keymaster for a keyslice that isn't open, it is discarded and will not be reflected in stats. Since we are limited in the number of keyslices we can simultaneously track, it's necessary that we be able to control which areas from the keyspace a client pulls random blocks from.

Verwijderd

Topicstarter
Das mooi, m.a.w. randoms hebben geen invloed op onze eigen blocks die in onze buff-in zitten :)

Waarom op TA forum?, tja je moet er minimaal 20 keer posten wil je je Junior status kwijt raken. >:) En ff kijken wat voor reacties je krijgt..just a bit of communicating eigenlijk...

Verwijderd

Waarom op TA forum?, tja je moet er minimaal 20 keer posten wil je je Junior status kwijt raken. >:)
status is bullshit :+.
als je die theorie doortrekt moet je later toch echt in een Mercedes gaan rijden, zodat er door de buren tegen je wordt opgekeken. :Z

Verwijderd

Topicstarter
Beetje off topic maar goed..

Klopt je ziet ook heel veel mensen de meest nutteloze post plaatsen zo iets van:

I added 2 comps to the herd bla bla..
en dan duizend keer congrats enzo...
en dan weer thx op die congrats etc..
en dan luttele minuten later, heeft de gast er weer een comp bij..en hetzelfde gebeurd weer.. om moe van te worden.. :z

Blijft erbij dat als je een aantal keren daar post je wel wat meer bekend wordt en dan kan wel eens handig zijn als er weer zo'n stomme war of words onstaat ( vind ik overigens onderdeel van het spel/competitie..) zoals een aantal dagen geleden.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Op zaterdag 06 januari 2001 16:09 schreef Chaoot het volgende:
tja je moet er minimaal 20 keer posten wil je je Junior status kwijt raken. >:)
Dat verklaard wel meteen die enigszins overbodige "de stats zijn er.." -topics die je elke dag post.

Doe jezelf (en mij ook) een lol en probeer niet snel ff een statusje te scoren. Dat werkt over het algemeen alleen maar tegen je.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Topicstarter
Ben het gedeeltelijk met je eens Pinball, maar let wel op, voor mij deden anderen het al wel voordat de officiele Onno stats uit waren, melding er van te maken op GoT. Denk zal eens eerder zijn. Boeit mij verder niet of daar status aan verbonden is. Het is Sueno die beweert dat ik post puur om status..nee ik vind het gewoon leuk. En het is niet zo dat ik voornamelijk nutteloze dingen post. Ofwel?

:)

Verwijderd

Het is Sueno die beweert dat ik post puur om status..
ik beweer helegaar niks... het enige wat ik eigenlijk bedoelde is dat een "status" ongeveer de waarde heeft van een doosje tweedehands lucifers :)

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 18:07
FF back to the begin:

IS het echt maar een maand? De PNpX spaart nl nu 2 maanden voor een 300K+ flush...

Verwijderd

ik geloof dat de houdbaarheid van een maand destijds is verzonnen door een paar gasten van d.net als eventuele maatregel om georganiseerde megaflushes tegen te gaan. volgens mij is het tot nu toe nog nergens toegepast...

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-05 13:16
Klopt
Ik geloof dat ze officieel 3 maanden houdbaar zijn, maar ik heb wel eens een paar honderd vergeten blocks gestuurd die ruim een half jaar oud waren en die werden allemaal nog gewoon meegeteld. }:O
Pagina: 1