Toon posts:

tvkaart + aarde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
4 jaar geleden ofzo had ik een tvkaart in mijn celeron 300 gestopt die niet geaard was. Ik merkte gelijk dat er stroom van de computer door de coax kabel ging. Ik heb een draadje getrokken van de kast naar de verwarmingsbuis toendertijd, maar het hielp niet, het leek alsof de stroom als prioriteit had via de coax kabel naar de aarde te gaan. Ik heb toen een lange verlengkabel van geaarde contact van de keuken naar mijn computer gezet. Nou kan ik mij vaag herinneren dat de aardlek schakelaar om ging.

Nu heb ik een athlon xp 3000+, en nog steeds geen aarde. Ik wil een nieuwe tvkaart aanschaffen, maar ik heb een paar vraagjes want ik ben niet zo goed met techniek en ik kwam er met zoekfunctie niet helemaal uit.
1) Mijn computer is nu niet geaard, dus er lekt geen stroom weg denk ik. Als ik aarde aansluit gaat de stroom die nu op mijn kast staat weg naar de aarde, maar mijn vraag is nu, misschien wel een domme vraag maar gaat die aarde niet proberen nog meer stroom te zuigen waardoor mijn computer meer stroom verbruikt.
2) Als ik een coax kabel aansluit en een geaarde stopcontact gebruik, hoe weet ik dan via wat de stroom weglekt? Want volgens mij ging hij vroeger liever via de coax watgeen veel ruis veroorzaakt en niet zo goed was voor de tv's in huis + com21 modem.
3) Stel dat de stroom liever via de coax weglekt, hoe zorg ik ervoor dat hij de aarde kiest.
4) Heeft een pci tvkaart meer last van dit probleem dan een usb tvkaart
5) Ik heb alle onderdelen van mijn computer een voor een vervangen om te zoeken wat de stroomlek veroorzaakt, maar ik kom er niet uit, is er een andere manier om hierachter te komen (ik gebruikte zo'n spanning checkende schroevendraaier)

Thx in advace

Verwijderd

Best een lastige situatie, want eigenlijk is het een goede oplossing om bij het begin van de UPC kabel de mantel te verbinden met de aarde van jouw huis. Echter vind je UPC dit niet zo leuk aangezien het storingen kan veroorzaken in de buurt. (lekker boeiend ;))