Overstappen van P4 1.7 Ghz naar AMD 2600+

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:12
De titel zegt het al:

Ik draai momenteel op een P4 1.7 Ghz (400 Mhz FSB) met 1 gb PC133 sdram geheugen (ASUS board met 200 Watt Voeding) en wil gaan overstappen op AMD 2600+ (266 Mhz FSB) met 1 gb PC2700 geheugen (MSI KT3 Ultra met 380 Watt Antec voeding).

Dit icm een ATI 9800 Pro, 1 x 200 gb en 1 x 80 gb Maxtor (reeds in bezit). XP Pro als OS.

Ik speel vooral games (o.a. CS:S, Vietcong) en draai veel zware applicaties gelijktijdig. Met die applicaties heb ik momenteel geen moeite (duurt misschien wat langer als met nieuwe spullen), het is meer dat games spelen moeilijk gaat met de huidige configuratie. Vraag is nu: Hoe erg ga ik merken dat ik een andere set heb, kan ik games weer voluit spelen straks?

[ Voor 9% gewijzigd door Hollanda op 01-02-2005 06:06 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:25

Piggen

Lekker bakkie

Je zult er zeker op vooruit gaan.

Die Athlon is een stuk sneller dan je Pentium en ook qua geheugen ga je er flink op vooruit qua snelheid. Daarmee kun je wel weer lekker gamen :)

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Laat mij zo vragen... ga je tweedehands kopen? Zo ja hoeveel betaal je ervoor? En als je toch tweedehands gaat halen misschien naar een AMD64 systeem kijken?

Lucky Goldstar

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Check ook dit topic: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 9

Ik denk dat als je een redelijk budget hebt je beter voor een AMD64 setje kan gaan, zodat je echt wat merkt van je investering!!!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:12
Inderdaad een beperkt budget, ik heb pas die ATi gekocht en dat hakte er ook aardig in. Nu loop ik echter tegen mijn voeding (200 echte Watts) aan die gewoon te licht is voor de huidige configuratie met 9800 Pro, ik heb dus al een Antec Lifestyle Sonata met 380 Watt voeding besteld, die deze week binnen moet komen.

Ik kan bovenstaand setje kopen voor 150 euro en dacht zo voor een beperkt budget een aardige upgrade te krijgen. Wel zit ik aan minimaal 1 gig werkgeheugen vast, dit heb ik met de applicaties die ik draai echt nodig.

Wat ik begrepen heb is vooral mijn huidige geheugen (sdram) een struikelblok.
Ik denk dat als je een redelijk budget hebt je beter voor een AMD64 setje kan gaan, zodat je echt wat merkt van je investering!!!
(als iemand een ADM64 setje weet, houd ik mij aanbevolen)

In ieder geval alvast bedankt voor de reacties zover.

[ Voor 12% gewijzigd door Hollanda op 01-02-2005 06:05 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Benchmarks van P4 1.7 en AXP 2600+ zijn werkelijk in overvloed te vinden, kijk op Tomshardware.com of Anandtech.com om te beginnen. Alle antwoorden op je vragen liggen daar (en op andeere plekken) voor het oprapen. Verder is alle geheugen die je nu kunt kopen (DDR-)SDRAM, dus zie het probleem niet. Maar dat je SDR-SDRAM hebt, dat is wel een beperkende factor :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.