SUSE Linux Professional 9.2 in VMware

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje waarmee ik maar niet mee verder kom.

Ik heb in VMware een virtual machinetje aangemaakt met SUSE Linux Professional.
Toen ik klaar was met het installeren van het OS in VMware en ik in Linux het grafische gedeelte terecht kwam van linux leek alles nog goed tegaan.
Ik veranderde wat instellingen zoals: monitor type, type videokaart etc. en ik starte het OS opnieuw op.
Toen gebeurde het volgende, ik kwam in de console terecht.

Hoe vaak ik ook de virtuele machine opnieuw op liet starten, ik bleef in die console terecht komen.
Ik heb vervolgens al een hele tijd met dit probleem zitten knutselen maar het wilt maar niet lukken.

In andere topics heb ik het volgende gelezen, en dat is dat ik de VMware tools moet installeren.
Nu is dit het probleem, ik ben een n00b in linux en wil daar graag verandering in gaan brengen de komende tijd.

Ik heb dus op de VMware website alle instructies doorgelezen hoe je de VMware tools moet installeren en daar loop ik dus mee vast.

Dit stond op de VMware website:

As root (su -), mount the VMware Tools virtual CD-ROM image, change to a working directory (for example, /tmp), uncompress the installer, then unmount the CD-ROM image.

Note: You do not use an actual CD-ROM to install VMware Tools, nor do you need to download the CD-ROM image or burn a physical CD-ROM of this image file. The VMware Workstation software contains an ISO image that looks like a CD-ROM to your guest operating system. This image contains all the files needed to install VMware Tools in your guest operating system.

Note: Some Linux distributions use different device names or organize the / dev directory differently. If your CD-ROM drive is not /dev/cdrom or if the mount point for a CD-ROM is not /mnt/cdrom, modify the following commands to reflect the conventions used by your distribution.

mount /dev/cdrom /mnt/cdrom
cd /tmp
tar zxf /mnt/cdrom/vmware-linux-tools.tar.gz
umount /mnt/cdrom

Ik heb dus als eerste met VMware het .iso bestand gemount en nu moet ik het .rar bestand van die virtuele cd naar een dir in linux kopieeren.

Ik ben eerst een mapje gaan aanmaken (mkdir cdrom) en ben daar vervolgens in gaan staan (cd cdrom).
Vervolgens heb ik allerlei commando's zitten uitproberen om maar die cd met dat .rar bestand te voorschijn te toveren..

mount /dev/cdrom
mount /mnt/cdrom
mkdir cdrom, cd cdrom, (deze map cdrom) mount /dev/cdrom en mount /mnt/cdrom.

Ik kan dus maar niet de cdrom vinden met de cd met daarin het .rar bestand om die vervolgens uit te pakken en daarmee de VMware tools te installeren.
Zodat ik daarna weer waarschijnlijk in het grafische gedeelte van linux terecht kom.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

code:
1
2
3
4
mount /dev/cdrom /mnt/cdrom
cd /tmp
tar zxf /mnt/cdrom/vmware-linux-tools.tar.gz
umount /mnt/cdrom

Dit lijkt het me gewoon goed uit te leggen :?

Eerst wordt de CD-Rom gemount naar /mnt/cdrom, vervolgens ga je naar /tmp, daar pak je /mnt/cdrom/vmware-linux-tools.tar.gz uit. Hierna unmount je /mnt/cdrom weer. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Wat Pasta zegt, er staat gewoon precies wat je moet doen, het lijkt me dan slim om dat te doen en niet iets anders :?

Overigens, .rar bestand :?

[ Voor 12% gewijzigd door Wilke op 01-02-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit gepost omdat de commands niet willen meewerken.

Bij het command: mount /dev/cdrom /mnt/cdrom
Krijg ik deze melding:
Mount: mount point /mnt/cdrom does not exist

Dan probeer ik:
Mount /dev/cdrom
cd /tmp
tar zxf /mnt/cdrom/vmware-linux-tools.tar.gz (om het bestand uit te pakken)
Dan krijg ik een of andere hele lange error die wilt uitleggen dat dat bestand niet bestaat.
Dat lijkt te kloppen want het bestand in de .ISO heet namelijk: VMWARE_L en geen vmware-linux-tools zoals VWware uitlegt (vreemd).
Ook als ik het vervolgens zo probeer: tar zxf /mnt/cdrom/VMWARE_L.tar.gz krijg ik vervolgens dezelfde error.

Ik heb die hele lange error toch maar even uitgetypt:
tar:/mnt/cdrom/VMWARE_L.tar.gz: Cannot open: No Such file or directory
tar: Error is not recoverable: exiting now
tar: Child returned status 2
tar: Error exit delayed from previous errors

@ Wilke: Ik bedoel met een .RAR bestand de .ISO file, want die wordt namelijk met een winrar pictogram weergegeven. Sorry.

Maar in ieder geval bedankt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Als het mount punt niet bestaat, dan moet je in de directory /mnt waarschijnlijk even een nieuwe map genaamd cdrom aanmaken. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OMG. :) het werkt!!!!

Bedankt ;)
Pagina: 1