Toon posts:

[Access] ActiveX Class "Coolbar" probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in mijn access(2003) database gebruikmaken van een coolbar (comctl3.coolbar, in comct332.OCX) Dit lukt echter niet.

Stappen:
- comct332.ocx gedownload
- regsrv32 comct332.ocx
- access => vbe => extra => verwijzingen comct332.ocx geregistreed

Ik krijg comctl3 wel in de objectviewer van de VBE, maar als ik op mijn formulier een coolbar wil plaatsen staat hij niet in het lijstje bij de ActiveX besturingselementen.

Via acces => extra => activeX-besturingselementen klikken heeft geen zin, hij komt niet in de lijst (?).

VB 6.0 SP5 runtime geinstalleerd.

Waarom kan ik het element niet plaatsen op een form?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 20:13
Misschien heeft ie geen componentje die je op je formulier moet slepen. Kijk eens of je em wel ziet in je object browser.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat inderdaad wel in de objectbrowser van de VBE, naar mijn beste weten heeft een coolbar wel een visueel component, het is tenslotte een "cool bar" ;)

Ik heb overigens google en de search al gebruikt.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het is wel een visueel component op je formulier, maar niet tijdens desing time. Waarschijnlijk moet je dus je coolbar in code maken en plaatsen. Op je formulier zul je die dan runtime waarschijnlijk wel zien.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:08:
Het is wel een visueel component op je formulier, maar niet tijdens desing time. Waarschijnlijk moet je dus je coolbar in code maken en plaatsen. Op je formulier zul je die dan runtime waarschijnlijk wel zien.
Euh hoe?
Voor zo ver ik het begrijp, is het ook een visueel element tijdens design mode. Zelfs niet visuele elementen (zoals een imagelist oid) komen ook in die lijst.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als de ontwerper van dat ding daar niet voor gezorgd heeft, dan kan het zomaar zijn dat je hem in designtime niet ziet. Waar heb je hem gedownload/welke coolbar is het?
Heeft de maker van het component een FAQ of supportpage?

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:42:
Als de ontwerper van dat ding daar niet voor gezorgd heeft, dan kan het zomaar zijn dat je hem in designtime niet ziet. Waar heb je hem gedownload/welke coolbar is het?
Heeft de maker van het component een FAQ of supportpage?
Het gaat om "de" coolbar uit de Microsoft Windows Common Controls library 3 6.0

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:30:
[...]

Euhhh, schopje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:30:
[...]

• The-MeLLeR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 11:20

The-MeLLeR

3l33t

Kan het zijn dat die coolbar niet geschikt is voor VBA (VB binnen o.a. acces, excel, enz.) maar alleen voor normale VB?

• farlane
Ik weet niet precies wat een coolbar is, maar ook al is het een visueel component, het kan nog altijd zo zijn dat als je een nieuw object aanmaakt van [pseudo] "CommonControls.CoolBar" dat je wel iets ziet.
Kan het zijn dat die coolbar niet geschikt is voor VBA (VB binnen o.a. acces, excel, enz.) maar alleen voor normale VB?
Lijkt me heek sterk. Ken eigenlijk geen andere componenten waarvoor dat geldt.

[ Voor 37% gewijzigd door farlane op 03-02-2005 09:08 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
farlane schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:07:
Ik weet niet precies wat een coolbar is, maar ook al is het een visueel component, het kan nog altijd zo zijn dat als je een nieuw object aanmaakt van [pseudo] "CommonControls.CoolBar" dat je wel iets ziet.

[...]

Lijkt me heek sterk. Ken eigenlijk geen andere componenten waarvoor dat geldt.
Is er misschien een workaround om het ene ActiveX component in het andere te "Converteren" oid?

Het lijkt er op (aangezien er dus niks in die lijst met ActiveX besturingselementen komt) dat er toch iets fout gaat met de registratie van de ocx ofzo?

• farlane
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:47:
Is er misschien een workaround om het ene ActiveX component in het andere te "Converteren" oid?

Het lijkt er op (aangezien er dus niks in die lijst met ActiveX besturingselementen komt) dat er toch iets fout gaat met de registratie van de ocx ofzo?
Nee, want er zijn geen verschillende "formaten" ActiveX componenten. En als jij in je object explorer het component wel ziet, is de registratie ook goed gegaan.

Heb je al geprobeerd om in je code een nieuwe instantie van je coolbar te maken? Heb je de docs doorgelezen hoe je het zou moeten doen?

Pagina: 1