Toon posts:

netwerkkabel niet verbonden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wireless netwerk met een linksys WRT54G router en een laptop (pIII 600 mhz, windows 2000, Linksys WPC54G wireless netwerkkaartje erin) en tot gisteren deed mijn internetverbinding het.

Nu had ik wat spyware met spybot removed, maar toen hierna deed mijn internetverbinding het niet meer. Het menu van het netwerkkaartje geeft aan dat hij nog wel verbinding met de router en internet heeft, maar mijn netwerkverbinding geeft aan dat de netwerkkabel niet is verbonden. Als ik ipconfig /all doe dan geeft hij ook de meliding dat dit niet mogelijk is omdat de netwerkkabel niet is verbonden. Ik heb het progammaatje 'winsock' gedraaid maar hiermee werd het ook niet opgelost.
Iemand ervaring hiermee?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Moet ik dan maar formateren en opnieuw installeren :/ ?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:52

The Third Man

The Third Jellyfish

Kan je niet gewoon de driver van de WPC54G opnieuw installeren? Als ik me het goed herinner werkt 802.11 in Windows 2000 via een 'dummy'-100 MBit netwerkkaart die softwarematig gekoppeld is aan de 802.11 nic. Windows 2000 denkt dus als de koppeling tussen die dummy en de 802.11 driver weg is dat de kabel eruit ligt.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 16:19
Zou je niet eerst een andere kabel proberen 8)7

offtopic:
ik zei nog zo, blijf nou van die drugs af :X spuit11²

[ Voor 44% gewijzigd door _Brake_ op 02-02-2005 15:02 . Reden: bedraad draadloos netwerk, way to go molema ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:48
Misschien eerst de sessie van Spybot terugzetten waarvan je zegt dat de fout daarna ontstaan is? :+

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik heb niks opgeslagen voordat ik spybot de spyware liet verwijderen. Ik had nooit eerder problemen ermee. En aan de netwerkkabel zal het niet liggen, omdat ik wireless heb.

Het vreemde is dat de contolescherm van de wifikaartje toont dat de verbindingen allemaal goed zijn. Alleen het netwerkbeheer van windows zegt dat de 'netwerkkabel niet verbonden' is.

Ik zal proberen om de driver opnieuw te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw installeren van de driver heeft gewerkt! Bedankt voor de tip, Kwal :) .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 22:40 ]

Pagina: 1