Toon posts:

Linksys port forwarding probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensjes,

ik heb gemerkt dat er nogal wat problemen zijn met port forwarding bij de linksys wag54g.
Na een tijd te hebben gegoogled ben ik er achter wat het probleem is en hoe je het op kan lossen.
Het probleem zit hem bij singe port forwarding.
Single port forwarding werkt allen als de interne en externe poort van elkaar verschillen. Dus wanneer je de externe poort 80 gaat forwarden naar interne poort 80 zal dat niet lukken. De LinkSys support zegt dat de 2 poorten verschillend MOETEN zijn!
Dus komt het er op neer dat je geen andere keus hebt dan dat je je poorten moet doorlussen met behulpt van PORT RANGE FORWARDING. Je zult zien dat dit prima werkt.

Succes!

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem. Maar hoe heb je dat dan gedaan. Welke waarden heb je bij start en end gezet???

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48
Het is ook bij mij zo. Het werkt bij een paar minuten. Maar heb het opgelost zoals jij het zegt.
Port Range Forwarding.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Ik heb hiervoor ook de helpdesk gebeld, zeggen ze dat het niet aan het modem ligt. Wat een eikels daar.
Ik heb de http poort bij single-port forwarding uitgezet. Bij Port Range Forwarding heb ik nu het volgende staan:

application: http
start : 80
end: 80
tcp-udp: tcp
ip-adres: hier het ip-adres van mijn webserver
enabled: yes

Klopt dat zo???

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48
Ja, zo klopt het.
Dat ip adress van je websever moet dan het LAN adres zijn.
Maar ik neem aan dat je dat wel wist :)

[ Voor 76% gewijzigd door The_Greater op 05-03-2005 09:46 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Heb je de webserver ook nog in DMZ staan?
Ik heb hier trouwens een Ip-cam met een eigen ip-adres. Naar dat adres laat ik poort 80 forwarden.
Pagina: 1