De Grote GoT FotoContest 30 - Februari 2005 - Geur

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 636 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Die imperfecties daar ben ik mij zeker van bewust ;) zoals ik al zei: niet perfect :)

Maar het was technisch lastig uit te voeren in je eentje... maar dat was dan ook de uitdaging. Aghtja volgende maand is weer een nieuwe maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

MIjn foto is opeens verdwenen nadat ik een textuele aanpassing deed |:( lekker handig want ik weet echt niet meer wat ik geschreven had!

Waarom zijn er trouwens nog zo weinig inzendingen? ik heb hier op got anders een aantal mooie foto's voorbij zien komen die nog niet gepost zijn...

[ Voor 36% gewijzigd door n00bs op 23-02-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Er zijn elke maand weer mensen die vergeten om hun foto te uploaden. Zonde maar waar.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
justawitte schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:32:
Er zijn elke maand weer mensen die vergeten om hun foto te uploaden. Zonde maar waar.
Of de contest weer eens vergeten. :P

* SysRq haalt camera te voorschijn.

-

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

oeps helemaal vergeten toch vanavond maar eens kijken of ik nog wat leuks kan maken. zal wel lastig worden.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Het is alweer de 24ste. Ik heb net wel iets aardigs bedacht voor deze contest, maar ik heb maar weinig tijd om het uit te voeren. Ik hoop dat het vanavond een beetje wil lukken.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Rudedadude

Rudedadude

dit is hem dan voor deze maand:

Een email waar een luchtje aan zit
Afbeeldingslocatie: http://img160.exs.cx/img160/5141/webfeb0ip.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

_/-\o_

www.casarodriguillo.com

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:32

wiewatwaar

whatever

Rudedadude schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:01:
dit is hem dan voor deze maand:

Een email waar een luchtje aan zit
[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ (rat)

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sorry vind hem niet grappig of bij het thema passen...

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik mis eigenlijk nog wat opkringelende rook ;)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:06

Wok

Dakloos...

Q schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:33:
[...]

Ik mis eigenlijk nog wat opkringelende rook ;)
Die is inderdaad helaas weggevallen. ;( Ik heb meerdere shots gemaakt, maar op geen van alle kwam de rook goed op de plaat...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Had je die brief op een doos ofzo moeten leggen met openingen erin en een rookmachine erin laten blazen of een fogger erover heen laten blazen.

Verwijderd

Wel heel goed bedacht Rude :D
Tevens dom van je. Stel jij wint straks daadwerkelijk ... dan zenden wij meteen deze foto in als bewijs dat er gesjoemeld is. :P

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Hij is fijn! :D

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

:D _o_

ik ontken alles O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
STEMMEN!!!! Het is alweer de 25-ste, dat de beste moge winnen ;)

Geur
Wees creatief...
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif
Smell the flower
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/887.jpg
veryip, Sony - DSC-F717
Zie de geur....
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/888.jpg
justawitte, Canon - Powershot A60
boeket
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/889.jpg
wiewatwaar, Sony - DSC-F707
Bad habit...
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/891.jpg
wokmaster, Canon - Powershot s40
Axe Effect
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/892.jpg
n00bs, Canon - Powershot S60
Broodje Pindakaas
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/893.jpg
Baco1978, Konica minolta - Dimage Z2
mmmmmmmmm
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/894.jpg
Inzaire, Olympus - C-4000
Daar zit een luchtje aan
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/895.jpg
Rudedadude, Canon - Powershot A75
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif
GOT digicontest, de site
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Het aantal inzendingen word wel steeds minder he :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Justawitte op 25-02-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Zo, gestemd :)

Was erg lastig dit keer, mede doordat er helaas (weer?) weing inzendingen zijn :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Er was 1 hele mooie op GOT gepost... waarom staat die er niet bij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Het zou toch wel erg fijn zijn als men ook een motivatie zou geven bij het stemmen :) Wil graag tips opdoen om mezelf verder te bekwamen :)

edit:
En nee, het gaat er niet om om punten voor mijn eigen foto te scoren, maar ik ben wel erg benieuwd naar de motivatie van anderen waarom ze punten aan een foto toekennen :)

[ Voor 43% gewijzigd door Wok op 25-02-2005 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:08:
Wel heel goed bedacht Rude :D
Tevens dom van je. Stel jij wint straks daadwerkelijk ... dan zenden wij meteen deze foto in als bewijs dat er gesjoemeld is. :P
Och, behalve dat ik andere foto's heb beoordeeld in de contest, kan ik ook wel een aardige inschatting van mijn eigen foto's maken. Ik verwacht niets en zowel, dan stort ik gewoon toch nog wat meer O-)
justawitte schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 00:17:
Het aantal inzendingen word wel steeds minder he :'(
Je zou zeggen dat komende maand het effect van de fotocontest onderhand weggeebt is. De kans om wellicht een toegenakelijk thema te kiezen waar veel mensen (weer) aan mee willen doen. Niets ten nadele van het huidige thema natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Rudedadude op 25-02-2005 04:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
GODVERDOMME weer te laat :(

kan ie er echt niet bij :'( :'( ?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/wip.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Micha op 25-02-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Rudedadude schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 04:30:
Je zou zeggen dat komende maand het effect van de fotocontest onderhand weggeebt is. De kans om wellicht een toegenakelijk thema te kiezen waar veel mensen (weer) aan mee willen doen. Niets ten nadele van het huidige thema natuurlijk.
Het idd zo dubbel. Moeilijke onderwerpen geven minder foto's maar meestal veel creativere. Maar een makkelijk onderwerp trekt veel meer mensen. Ik vind het gewoon jammer dat er deze x maar 8 foto's meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

toch grappig dat er soms kompleet anders gedacht word, ik dacht pindakaas staat vast op 1 ik vond hem lekker basic maar toch erg duidelijk blijkbaar zijn niet veel het daarmee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Het is ergens wel ironisch dat de prijzencontest, die start met de zin ' vanwege het grote succes van de maandelijkse fotocontest' er misschien voor gezorgd heeft dat in de afgelopen 3 contesten bij elkaar er minder foto's zijn gepost dan in alleen de contest van November.

Och, mensen moeten het topic zien en net even tijd/zin hebben om wat in te leveren. Veel mensen die vaak in FG komen hebben in het verleden al eens meegedaan en hoeven nu niet zo nodig meer. Als ik trouwens op DPZ kijk naar de contest dan valt het allemaal ook wel mee. Die loopt over meerdere maanden, het is een only-fotografie forum, ze hebben wat prijzen en ook daar loopt het niet echt storm.

Aan de andere kant, de tweakers.net fotocontest toont aan dat er potentieel van zeker 200 fotografen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wok schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 01:30:
Het zou toch wel erg fijn zijn als men ook een motivatie zou geven bij het stemmen :) Wil graag tips opdoen om mezelf verder te bekwamen :)

edit:
En nee, het gaat er niet om om punten voor mijn eigen foto te scoren, maar ik ben wel erg benieuwd naar de motivatie van anderen waarom ze punten aan een foto toekennen :)
ja ik was vergeten motivatie erbij te zetten :?

Wat ik vooral minder goed vind aan jouw foto is de stand van de camera. Een beetje vreemde hoek waaronder het genomen is, je kan veel meer diepte effect creeeren door hem van een lager punt te maken en niet zoveel te tilten. En misschien had je hem ook op macrostand kunnen maken, waardoor de scherptediepte dan al snel minder wordt... (vind ik persoonlijk mooi).

De grijstinten vind ik erg mooi en passend bij de compositie, maar voor mijn gevoel klopt de belichting niet helemaal, maar als je de hoek had veranderd dan zou dit ook anders tot zijn recht komen.

En ik had een andere ondergrond genomen, die net even wat minder afleid van het onderwerp. Voor de rest leuke keuze en mooie foto en daarom 3 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waarom doen we niet als volgende thema: Verval ofzo... Denkd at dat wel mensen trekt vind het ook gek dat het nog niet langs gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik denk dan aan rottend vlees enzo :D
Waarom niet het thema vuurwerk/licht ik heb namelijk nog een berg met groot vuurwerk en dan heb ik tenminste een reden om wat af te steken :)

Overigens wordt het binnenkort lente en zal het weer dus wat opklaren en niet meer zo grijs zijn als nu (waardoor foto's buiten toch al niet zo mooi worden). Misschien dat daar meer gebruik van gemaakt kan worden en landschap foto's/natuur oid geschoten kan worden. Iedereen heeft wel in zijn omgeving een park/bos/duinen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me onthoudt zich dit keer van stemming.

sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:06:
/me onthoudt zich dit keer van stemming.

sorry
Want...?

Ik heb overigens gewoon weer gestemd. Ik vind het knap wat de inzenders hier nog van hebben kunnen maken, het was geen gemakkelijk onderwerp in mijn ogen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

inderdaad misschien de volgende een iets algemener thema zodat er weer wat meer mensen enthousiast zijn en wat beter iets kunnen bedenken. iets van/over natuur doet het altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Daar sluit ik mij bij aan ;) ik zeg ook niet dat ik dit de mooiste foto's vind :D maar die puntentelling moet je relatief zien... dus ook al zou het zooo waardeloos zijn, is er altijd nog iemand die 1e, 2e etc kan zijn.

Daarnaast klagen is makkelijk! laat dan ook zien dat je het zelf beter kan ;) maar mensen bekritiseren zich niet zo graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

n00bs schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:43:
[...]

ja ik was vergeten motivatie erbij te zetten :?

Wat ik vooral minder goed vind aan jouw foto is de stand van de camera. Een beetje vreemde hoek waaronder het genomen is, je kan veel meer diepte effect creeeren door hem van een lager punt te maken en niet zoveel te tilten. En misschien had je hem ook op macrostand kunnen maken, waardoor de scherptediepte dan al snel minder wordt... (vind ik persoonlijk mooi).

De grijstinten vind ik erg mooi en passend bij de compositie, maar voor mijn gevoel klopt de belichting niet helemaal, maar als je de hoek had veranderd dan zou dit ook anders tot zijn recht komen.

En ik had een andere ondergrond genomen, die net even wat minder afleid van het onderwerp. Voor de rest leuke keuze en mooie foto en daarom 3 punten.
Dank! _O_

Ben het met je eens dat het camerastandpunt niet helemaal gelukkig gekozen is, had inderdaad iets lager gekund.

Over de macrostand: die heb ik dus gebruikt :| Mijn cam zuigt alleen met macro's :( Ben het met je eens dat een goed gekozen scherptediepte erg mooie platen op kan leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Het lijkt erop alsof iedereen een beetje moe is van het stemmen. er zijn er tot nu toe nog maar 13 uitgebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

idd, beetje jammer had toch nog wel wat extra puntjes gewild :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Klopt het dat de fotosite server erg traag is, ik heb trouwens mijn stem ook uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Bij mij wasw hij gewoon snel.

Ik vind de fotocontest altijd erg leuk en vind het jammer dat het nu wat minder is. Ik was van plan om deze maand weer een poging te wagen, maar het is er niet van gekomen omdat ik overdag geen tijd had en 's avonds kon mijn idee niet.

Aankomende maand gaat ook niet omdat ik weg ga. Dus vanaf april hoop ik.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Heeft wie wat waar al een nieuw onderwerp in gedachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Januszjes schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:04:
Heeft wie wat waar al een nieuw onderwerp in gedachten :D
Uiteraard nog een klein beetje voorbarig maar ik heb er wel over nagedacht. Dat idee over verval laat ik maar schieten na de twee showcases van Scsilver en mij. Ik heb hem al eens eerder naar voren gebracht en ik doe het nogmaals:

Het mooie detail.

Maakt niet uit waarvan. Een gezicht, een hand, een auto een gebouw. Gewoon een mooie foto van een onderdeel van een groter iets. Ik fotografeer vaak met dit idee in mijn achterhooft en wil nu wel eens zien wat een ander er van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Heel leuk gevonden! Dit kan mooie dingen opleveren moet ik zeggen. Waarschijnlijk win je wel dus hebben we een dagje langer voorbereidingstijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Uhm, ik zelf vind dat idee niets, maar goed dat is mijn mening. Dat betekent namelijk dat je alles kan fotograferen. Alles is namelijk een onderdeel van een groter geheel en dit betekent ook weer dat veel mensen iets uit hun archief zullen nemen.

Ik zou gaan voor iets wat nu van toepassing is… en iets meer concreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Toch niks mis met dat thema, een erg breed thema lijkt mij best welkom op het ogenblik gezien het "succes" van deze contest de laatste tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Het kan geen kwaad om een onderwerp te nemen wat toegankelijker is voor iedereen. Daarbij is het wel een leuk onderwerp, want je kan het zo moeiljk maken als je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Daarom stemmen we ook, de beste foto wint toch wel :) Dus of dat er wat oudere foto's naar boven worden gehaald. Ik ben al druk aan het prutsen geweest met wat ideetjes. We de volgende maand wel eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

n00bs schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:12:
Dat betekent namelijk dat je alles kan fotograferen. Alles is namelijk een onderdeel van een groter geheel en dit betekent ook weer dat veel mensen iets uit hun archief zullen nemen.
Uiteraard bepaalt de jury of de inzending voldoende in het thema valt of niet. Kwestie van punten geven (of niet)
n00bs schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:12:
Ik zou gaan voor iets wat nu van toepassing is… en iets meer concreet.
Als je heel concreet wordt met en thema als bijvoorbeeld "stoeptegel" haken ook veel mensen af omdat ze danvolgens mij te veel een manier van fotograferen op worden gedrukt. Nu kunnen we tenminste nog van alles verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

super thema!! inderdaad lekker toegankelijk.

;) wel jou specialiteit natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Uhm stoeptegel, was ook niet echt wat ik bedoelde, net als nu af en toe sneeuw, heldere lucht (dus mooie volle kleuren in de natuur) en dus super geschikt om in een bos, park, duinen oid mooie omgevingsfoto's te maken. Een ander voorbeeld, een portret, licht, geluid, panorama, water etc etc.

Juist dit onderwerp wat nu verzonnen is, maakt het mogelijk om een stoeptegel te fotograferen, want zoals ik al zei, alles is een onderdeel van iets groters, dus je kan net zo goed een landschap fotograferen (namelijk onderdeel van een plaats), een gezicht is namelijk onderdeel van een lichaam, een stoeptegel (onderdeel van een straat), een M&M (onderdeel van een zak M&M’s) etc etc, je krijgt dat een wildgroei van verschillende foto’s die met geen mogelijkheid goed te jureren zijn, doordat je werkelijk een variatie aan onderwerpen gaat krijgen. Ik zou er altijd voor zorgen dat met een thema we het hebben over een zelfde “soort” onderwerp zodat duidelijk te zien is wat de technieken zijn van de fotograaf en natuurlijk een beetje fantasie. En wat ik al zei, je zal veel archieffoto’s krijgen wat een wedstrijd toch altijd weer een beetje jammer maakt. Iedereen kan dan zijn eerder winnende foto plaatsen, aangezien elke foto gaat voldoen aan jouw “thema”.

[ Voor 72% gewijzigd door n00bs op 28-02-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Detail is toch geen hoofd. Dan zie je denk ik detail in een verkeerd perspectief. Ik zie detail als iets kleins, als iets echt kleins waarnaar je goed moet kijken en dan pas valt het detail je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

das natuurlijk wel heeel erg overdreven. als ik als thema detail zie en jij stuurt een foto op met een landschap en zegt kijk dit is een deel van een plaats, krijg je niet echt een leuk cijfer.
ik moet zeggen ik vind dit ook een beetje gezever!!!
tis juist een leuk onderwerp en ik verwacht juist veel orginele nieuwe dingen tis weer eens iets anders ik ga zeker mn best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Januszjes schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:30:
Detail is toch geen hoofd. Dan zie je denk ik detail in een verkeerd perspectief. Ik zie detail als iets kleins, als iets echt kleins waarnaar je goed moet kijken en dan pas valt het detail je op.
quote van hem:
Het mooie detail.

Maakt niet uit waarvan. Een gezicht, een hand, een auto een gebouw. Gewoon een mooie foto van een onderdeel van een groter iets. Ik fotografeer vaak met dit idee in mijn achterhooft en wil nu wel eens zien wat een ander er van maakt.
onderdeel, dus ik heb het wel degelijk goed gelezen, ik denk dat de meeste van jullie het juist niet goed hebben gelezen ;)

Dus zoals ik al zei, met dit "thema" kan je alles fotograferen, alle oude foto's pakken die winnend waren en kan je elk onderwerp nemen en is er dus geen goed referentiekader om te jureren.

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 28-02-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

je kan volgens die regel inderdaad alles inleveren alles is een deel van de aarde. kijken wat het cijfer is wat je ervoor krijgt doe toch niet zo flauw man je snapt het idee van detail toch wel.
lever jij maar lekker een landschapfoto kijken of je wint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Het juist het leuke van winnaar zijn dat je zelf het onderwerp mag bepalen. Dus dat moeten we respecteren.

Overigens vind ik het een hele goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ja, het lijkt me een leuk onderwerp. Het lijkt me dat de beoordeling vanzelf wel los gaat lopen, meestal bestaat er wel een aardige overeenstemming over wat een mooie foto is en of iets een echt onderdeel/detail van een groter geheel is valt ook nog wel aardig te beoordelen.

Bovendien is het een 'manier van kijken' binnen de fotografie die ik bij mezelf nog wil ontwikkelen, dus dat maakt het meteen een nuttige uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

MantaMania schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:17:
je kan volgens die regel inderdaad alles inleveren alles is een deel van de aarde. kijken wat het cijfer is wat je ervoor krijgt doe toch niet zo flauw man je snapt het idee van detail toch wel.
lever jij maar lekker een landschapfoto kijken of je wint ;)
niet eens een deel van de aarde, maar van ALLES wat er maar bestaat, tijd/ruimte. Ik zeg je een goede fotowedstrijd zou zo een thema nooit nemen, aangezien de foto's niet onderling te vergelijken zijn waardoor er nooit een winnaar uit kan rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

n00bs schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:31:
[...]

quote van hem:

[...]

onderdeel, dus ik heb het wel degelijk goed gelezen, ik denk dat de meeste van jullie het juist niet goed hebben gelezen ;)

Dus zoals ik al zei, met dit "thema" kan je alles fotograferen, alle oude foto's pakken die winnend waren en kan je elk onderwerp nemen en is er dus geen goed referentiekader om te jureren.
Je zeurt. (imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

zeuren? als je nou eens onderbouwt waarom je dat vindt, ik kom toch met duidelijke punten. Ik vind het een zwakte dat je alleen zegt "ik zeur"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

n00bs schreef op maandag 28 februari 2005 @ 12:29:
[...]

niet eens een deel van de aarde, maar van ALLES wat er maar bestaat, tijd/ruimte. Ik zeg je een goede fotowedstrijd zou zo een thema nooit nemen, aangezien de foto's niet onderling te vergelijken zijn waardoor er nooit een winnaar uit kan rollen.
Draai het nou eens om. Onder welke voorwaarden vind jij dat met dit komende thema (als er tenminste niet nog zeven stemmers komen die alle zeven mij 5 punten geven en www 0 :P ) wel succesvol kan worden. Je zult tenslotte niet kunnen ontkennen dat er prima foto's te maken zijn waarbinnen een mooi detail/onderdeel van een groter geheel centraal staat. Een wieldop van een auto, de ogen in een gezicht, de vlag op de modderschuit, de krenten in de pap, noem maar op. Maar geef nou eens aan op welke manier het wel kan werken, want dat je op een bepaalde manier alles als een onderdeel van iets anders kan zien dat weten we.

Bij de weg, er zijn volgens mij ook fotowedstrijden met als thema 'beste journalistieke foto' en dergelijke, daar zullen de foto's ook niet zo snel op elkaar lijken en toch wordt er een winnaar gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ontken niet dat er geen mooie foto's met dat onderwerp gemaakt kunnen worden, in tegendeel. Je kan alles fotograferen wat je maar wil, dus elk persoon moet in staat zijn om een goede foto te kunnen maken of ergens uit zijn archief te plukken. Iedereen blinkt wel in een bepaalde vorm van fotografie wat meer uit dan een ander. Maar hoe kan je in hemelsnaam een wedstrijd hebben waarbij je appels met peren gaat vergelijken :? en daar gaat het mij dus om, niet om te zeuren, maar gewoon een feitelijk gegeven.

Stel ze er is binnenkort "een" modellenwedstrijd en er doen mee: wat meiden, honden, auto's etc. hoe kan je dat nou in hemelsnaam jureren (wie het mooiste model is). ja ok ik weet nu al de reacties ;) maar je begrijpt wat ik bedoel :)

Ik denk zelf dat vele voorgaande thema's geschikt waren en ook als voorbeeld die op de frontpage hebben gestaan, dat was allemaal concreet en niet alles was dan ook geschikt. Dit is het eerste thema wat gigantisch (naar mijn mening) afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaap ...

Geeuw ...

"Het Mooie Detail" Prima onderwerp, lekker toegankelijk ... helaas archiefgevoelig ...
... maar dat drukt de pret niet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania

MantaMania

Pray Hard

ik denk dat wiewatwaar de enige is met een echt archief van echte detailfoto's.';)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:20:

"Het Mooie Detail" Prima onderwerp, lekker toegankelijk ... helaas archiefgevoelig ...
... maar dat drukt de pret niet. :)
Wellicht er bij verbelden dat archief foto's niet "gewaardeerd" worden.
Goed ik snap ook dat het makkelijk is om dat na te gaan. Maar ik denk toch dat hiet meer echte* fotografen meedoen dan in de grote tweakers.net contest. Denk ook die die wel meer moeite zullen doen om geen archief foto's te posten... ;)

*echte als in; fotografen die meedoen om het fotograferen en niet om de prijzen

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Wat een discussies!
Als je "dat mooie detail" ook als een mooi detail wil vastleggen moet de compositie toch zo zijn dat het deel uitmaakt van een enigszins herkenbaar groter iets. Je onderwerp kan dus niet volledig geïsoleerd worden. En verder wil ik aan de waardering overlaten in hoeverre het onderwerp acceptabel in beeld gebracht wordt. Ik denk zelf dat ik eens met andere ogen naar mijn carisma ga kijken. Of mijn fiets, daar zitten ook mooie stukken aan. Of de kroon op mijn horloge. Of de hals van mijn bureaulamp, een stuk boogconstructie van de brug, een verweerde streep op de weg... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
En de winnaar is...

Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif
1 - 70boeketwiewatwaarSony - DSC-F707
2 - 40Daar zit een luchtje aanRudedadudeCanon - Powershot A75
3 - 35Smell the flowerveryipSony - DSC-F717
4 - 21Bad habit...wokmasterCanon - Powershot s40
5 - 20Axe Effectn00bsCanon - Powershot S60
6 - 19Zie de geur....justawitteCanon - Powershot A60
7 - 15Broodje PindakaasBaco1978Konica minolta - Dimage Z2
8 - 11mmmmmmmmmInzaireOlympus - C-4000

wiewatwaar gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Gefeliciteerd www! :) Terechte winnaar wat mij betreft... Op naar de volgende contest :)

Bloody hell.. :( :'( Ben ik mijn derde plaats toch nog kwijt geraakt :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Wok op 01-03-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Felici www

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MantaMania schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:24:
ik denk dat wiewatwaar de enige is met een echt archief van echte detailfoto's.';)
Nee hoor Manta, dat heb ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WieWatWaar, Gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Gefeliciteerd man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Gefeliciteerd wiewatwaar, het zat er al een paar maanden aan te komen en nu is het dan zo ver :)

En ach volgende maand probeer ik het gewoon met mijn D70 ;) Met zo'n toestel ben ik vast een betere fotograaf :Y)

[ Voor 39% gewijzigd door Rudedadude op 01-03-2005 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat je vast lukken Dude :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Ja, gefeliciteerd! Volgende keer doe ik ook mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Rudedadude schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 08:34:
Gefeliciteerd wiewatwaar, het zat er al een paar maanden aan te komen en nu is het dan zo ver :)

En ach volgende maand probeer ik het gewoon met mijn D70 ;) Met zo'n toestel ben ik vast een betere fotograaf :Y)
Je weet toch hoeveel knoppen zo'n ding heeft hé? Die leer je nooit in één maand kennen. :X

Pagina: 1 2 Laatste