Uhm stoeptegel, was ook niet echt wat ik bedoelde, net als nu af en toe sneeuw, heldere lucht (dus mooie volle kleuren in de natuur) en dus super geschikt om in een bos, park, duinen oid mooie omgevingsfoto's te maken. Een ander voorbeeld, een portret, licht, geluid, panorama, water etc etc.
Juist dit onderwerp wat nu verzonnen is, maakt het mogelijk om een stoeptegel te fotograferen, want zoals ik al zei, alles is een onderdeel van iets groters, dus je kan net zo goed een landschap fotograferen (namelijk onderdeel van een plaats), een gezicht is namelijk onderdeel van een lichaam, een stoeptegel (onderdeel van een straat), een M&M (onderdeel van een zak M&M’s) etc etc, je krijgt dat een wildgroei van verschillende foto’s die met geen mogelijkheid goed te jureren zijn, doordat je werkelijk een variatie aan onderwerpen gaat krijgen. Ik zou er altijd voor zorgen dat met een thema we het hebben over een zelfde “soort” onderwerp zodat duidelijk te zien is wat de technieken zijn van de fotograaf en natuurlijk een beetje fantasie. En wat ik al zei, je zal veel archieffoto’s krijgen wat een wedstrijd toch altijd weer een beetje jammer maakt. Iedereen kan dan zijn eerder winnende foto plaatsen, aangezien elke foto gaat voldoen aan jouw “thema”.
[
Voor 72% gewijzigd door
n00bs op 28-02-2005 11:22
]