Ethernet VPN van KPN ?

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:18
heeft iemand hier ervaring mee ?
ik kan hier maar geen duidelijke info over vinden hoe het exact werkt

http://www.kpn.com/kpn/show/id=375897/sc=869ca7
heb al gebeld met kpn, en na tig keer doorverbinden heb ik van een sales persoon info gekregen (en prijzen)
alleen of dit nou echt zo is ?

volgens de salespersoon krijg je op beide locaties gewoon een ethernet aansluiting, maar is dit ook echt zo ?
of moet je nog wat ingewikkelds hiervoor doen ?

beide locaties hebben een cityring kast staan (waarover zover ik begreep de dienst geleverd wordt)
maar krijg ik nu op beide locaties gewoon een rj45 die ik in een layer3 switch/router kan pluggen of moet ik nog wat ingewikkelds doen ?

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 01-02-2005 00:19 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Move PNS > IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 13:58

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja dat klopt je krijgt een hele mooie nortel doos op lokatie. Met 2 gigabit porotjes en 24 10/100 poortjes. Je krijgt een laag 2 dienst aangeboden en je hoeft verder niks moeilijks te configgen. Het gedraagt zich gewoon als een heel groot lan.

[ Voor 5% gewijzigd door TrailBlazer op 01-02-2005 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
huh 24 poortjes ?
je 'krijgt' dus gewoon een switch van kpn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja maar die staan dicht. Worden en max 3 of 4 gebruikt dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

DDX schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 00:18:
beide locaties hebben een cityring kast staan (waarover zover ik begreep de dienst geleverd wordt)
Nee de dienst EVPN wordt niet over de bestaande Cityring (SDH transmissie doos) geleverd, de belangrijkste reden is dat dan maximaal 100Mbit ethernet mogelijk is.
In plaats daarvan wordt er een directe koppeing over glas tussen de klantlokatie en de KPN centrale gemaakt.

Wellicht (maar dat is een aanname) is de cityring door de 'sales persoon' ter sprake gebracht om de aanwezigheid van glasvezels voor de lokaties te bepalen.
Bij de aanleg een Cityring worden er namelijk altijd meer glasvezels tot in het pand aangesloten voor toekomstige uitbreidingen.
Het al dan niet aanwezig zijn van glasvezels is weer alles bepalend voor de kosten en levertijden van de EVPN dienst.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 00:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

d-Frag schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:05:
[...]

Nee de dienst EVPN wordt niet over de bestaande Cityring (SDH transmissie doos) geleverd, de belangrijkste reden is dat dan maximaal 100Mbit ethernet mogelijk is.
In plaats daarvan wordt er een directe koppeing over glas tussen de klantlokatie en de KPN centrale gemaakt.

.
Da's natuurlijk maar helemaal afhankelijk van de bandbreedte die je wenst af te nement.. Managed VPN kan zelfs over DSL gelegd worden...
Persoonlijk heb ik liever unmanaged VPN, dan kan ik ten minste zelf m'n routing opstellen. Gewoon een Cisco routertje aan een dikke Internet pijp, zlef een PIX er achter en blazen maar.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

DaRealRenzel schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:16:
[...]

Da's natuurlijk maar helemaal afhankelijk van de bandbreedte die je wenst af te nement.. Managed VPN kan zelfs over DSL gelegd worden...
Persoonlijk heb ik liever unmanaged VPN, dan kan ik ten minste zelf m'n routing opstellen. Gewoon een Cisco routertje aan een dikke Internet pijp, zlef een PIX er achter en blazen maar.
Dat zeg je correct, Managed VPN (of jouw voorkeur 'kale' Epacity) wordt geleverd over DSL en Leased Lines,
De topicstarter heef het over EVPN en dat is een zowel qua fysieke infrastructuur als geleverde diensten losstaand van MVPN.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MVPN wordt ook geleverd over EVPN. (of Frame-Relay, Huurlijnen, native ATM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
d-Frag schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:05:
[...]

http://www.kpn.com/kpn/show/id=375897/sc=869ca7
Ethernet VPN is leverbaar van 10Mb/s t/m 1Gb/s.
1Gb/s kan dus ook

edit:

beter lezen, dat zeg je dus ook ;)

inmiddels ook begrepen wat cityring in de offerte deed
ging erover dat er een cityring kast stond, en daardoor duidelijk was dat er glas ligt

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 02-02-2005 09:01 ]

Pagina: 1