Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Je hebt een goede koop gedaan. Ik heb exact dezelfde iBook met dezelfde extra's en nog nooit ergens last van gehad. Ook in verschillende forums zijn er geen bekende gebreken aan die serie. De casing van Apple laptops is in elk geval heel goed. Er zit bij mij wel 1 mm speling tussen de batterij en de casing, maar daar heb ik nooit last van gehad. De lcd sluit zonder zijwaartse beweging en heel soepel. Gewoon dichtklappen, dan wordt het palletje in de onderkant ingedrukt en gaat iBook slapen.
Het enige 'gebrek' wat mijn iBook heeft is direct zichtbaar; de toetsenopdruk is na een jaar bij sommige toetsen helemaal verdwenen, maar na een topic hierover kan ik concluderen dat het exemplarisch is.
Het enige 'gebrek' wat mijn iBook heeft is direct zichtbaar; de toetsenopdruk is na een jaar bij sommige toetsen helemaal verdwenen, maar na een topic hierover kan ik concluderen dat het exemplarisch is.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik heb dezelfde iBook, de 14" versie ervan. Helemaal top, ook de accu, die gaat minimaal 3 uur mee. Check die wel goed, als je een demo krijgt, doe die dan ZONDER adapter.
Helaas is de sluiting van de LCD kapot: hij klikt niet meer dicht waardoor de LCD open blijft. Nu is het een machine voor alleen thuis, naar buiten gaat niet nooit maar jammer is het wel.
Helaas is de sluiting van de LCD kapot: hij klikt niet meer dicht waardoor de LCD open blijft. Nu is het een machine voor alleen thuis, naar buiten gaat niet nooit maar jammer is het wel.
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Let er ook ff op dat er geen afdrukken van het toetsenbord in de LCD zitten... Nette mensen gebruiken daar zo'n beflapje voor, zeg maar
Liege, liege, liegebeest!
Het enige wat ik kan aanraden is om te proberen het scherm te sluiten zonder hem dicht te doen.
Dus van 90 graden naar 60 met een snelle beweging en snel stoppen - net zoals je het scherm zou aanpassen als je wat meer contrast wil.
Bij de iBook G3 (jah, ander model maar zelfde casing) wil het scherm dan nog wel eens uitgaan maar de iBook niet - het scherm gaat blijkbaar eerder in slaap.
Je moet dan de iBook dichtklappen en weer opendoen - soms wel irritant, maar afaik is het een gevalletje garantie (ben er te lui voor
)
Dus van 90 graden naar 60 met een snelle beweging en snel stoppen - net zoals je het scherm zou aanpassen als je wat meer contrast wil.
Bij de iBook G3 (jah, ander model maar zelfde casing) wil het scherm dan nog wel eens uitgaan maar de iBook niet - het scherm gaat blijkbaar eerder in slaap.
Je moet dan de iBook dichtklappen en weer opendoen - soms wel irritant, maar afaik is het een gevalletje garantie (ben er te lui voor
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
is dat bij powerbooks ook?cailin_coilleach schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:15:
Let er ook ff op dat er geen afdrukken van het toetsenbord in de LCD zitten... Nette mensen gebruiken daar zo'n beflapje voor, zeg maar
Ja bij powerbooks ook meen ik. Ik heb zelf ook zo'n beflapje om het scherm schoon te houden. Dat is goed gelukt. Zo'n lapje is noodzakelijk. Hij gaat alleen wel terug ivm witte vlekken in het scherm...... (nog net binnen de garantie kwamen ze te voorschijn)
mmm als dat toch bekend is kunnen ze er toch wel zo'n lappie standaard bij leveren, zoveel kosten doet het niet.
of zouden ze het niet doen om het probleem te ontkennen(omdatdat dan zou blijken dat hun produkt niet goed is)
of zouden ze het niet doen om het probleem te ontkennen(omdatdat dan zou blijken dat hun produkt niet goed is)
Lijkt me niet, apple is niet de enige met dit soort problemen, hoe compacter de laptop, hoe erger de afdrukken. Een lapje gebruiken werkt prima, er zijn ook professionelere oplossingen zoals monitor sleeves.Peentje schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:57:
mmm als dat toch bekend is kunnen ze er toch wel zo'n lappie standaard bij leveren, zoveel kosten doet het niet.
Succes
Ik heb helemaal niks tussen het scherm en de toetsen en ook geen last van afdrukken in het scherm.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
je bedoelt zo'n soort lapje?
Marware Neoprene Laptop Screen Protector
De Marware toetsenbord-doekjes beschermen het scherm van uw PowerBook of iBook tegen vetvlekken en toetsenbord-viezigheid. Leg het toetsenbord-doekje gewoon over de toetsen als u de klep van uw PowerBook of iBook dicht doet en alles is in orde!
Geschikt voor:
• Elke PowerBook of iBook die sinds 2000 gemaakt is.
Bij mijn iBook (net een maand in mijn bezit) zat er gewoon een geribbeld lapje tussen de toetsen en het scherm, en voor de zekerheid stop ik die er ook elke keer tussen als ik 'm dichtklap...Peentje schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:57:
Hier stond achterhaalde informatie…
Ik heb een crumpler beflapje gekocht... Zie show je apple computer topic. Is ook te gebruiken als muismat. Handig voor glazen tafels ofzo (wwarvan er hier een aantal in huis staan).
Kost iets van 20 euro
Kost iets van 20 euro
Verwijderd
Ik denk dat het grootst voorkomende probleem is, dat je meer en meer gaat willen van apple en eindigd met een PowerBook G4 1,5 Ghz
Heb je daar een linkje van? Ik kan hem op www.crumpler.co.uk niet zo snel vindenLow-Fi schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:21:
Ik heb een crumpler beflapje gekocht... Zie show je apple computer topic. Is ook te gebruiken als muismat. Handig voor glazen tafels ofzo (wwarvan er hier een aantal in huis staan).
Kost iets van 20 euro
Nope ik kon het ook niet vinden op crumplerusa site 
Ze hebben ze iig voor 12" 14" 15" 15" widescreen en 17" ws. Ze kosten rond de 20 euro dus. Als je wil kan ik er morgen een fotootje van maken. Er staat iig groot het crumpler logo op (dat ventje). Je kan het ook gebruiken om je monitor mee schoon te maken
Ze hebben ze iig voor 12" 14" 15" 15" widescreen en 17" ws. Ze kosten rond de 20 euro dus. Als je wil kan ik er morgen een fotootje van maken. Er staat iig groot het crumpler logo op (dat ventje). Je kan het ook gebruiken om je monitor mee schoon te maken
zo ik heb hem nu op mijn schoot in bed (airport extreme)
Tot nu toe heb ik geen gebreken ontdekt behalve dat mn accu een ietsie pietse speling heeft en ujiteraard de normale gebruikers sporen, dus lichte krasjes op de casing verder tip top in orde.
de accuduur valt me ook reuze mee. met wifi, scherm op 80% bright en 72% battery geeft hij nog een resterende tijd van 2:20 uur. Ms office, VLC, Firefox staan eralweer op nu nog even op zoek naar een topic voor handige en essentiele progjes. (ik weet nu al dat ik mijn rechtermuisknop en full screen ga missen)
De vent van wie ik het kocht was ook aardig. Heb er nog van alles bijgekregen (kensington laptop taas voor een 12" software) de reden van verkoop is dat hij uiteindelijk ook meer wilde.. een imac g5 dus. Ik ben bang dat het bij mij ook zo zal gaan en dat mn desktoppie wat minder aandacht gaat krijgen.
In ieder geval mijn koopervaring heeft geen problemen gehad.
-edit- die beflapjes ken ik. maar volgens mij heeft dit model geen last van toetsafdrukken want er ze komen er niet tegen aan. Owja de sleep functie is perfect, open en instan on.
Tot nu toe heb ik geen gebreken ontdekt behalve dat mn accu een ietsie pietse speling heeft en ujiteraard de normale gebruikers sporen, dus lichte krasjes op de casing verder tip top in orde.
de accuduur valt me ook reuze mee. met wifi, scherm op 80% bright en 72% battery geeft hij nog een resterende tijd van 2:20 uur. Ms office, VLC, Firefox staan eralweer op nu nog even op zoek naar een topic voor handige en essentiele progjes. (ik weet nu al dat ik mijn rechtermuisknop en full screen ga missen)
De vent van wie ik het kocht was ook aardig. Heb er nog van alles bijgekregen (kensington laptop taas voor een 12" software) de reden van verkoop is dat hij uiteindelijk ook meer wilde.. een imac g5 dus. Ik ben bang dat het bij mij ook zo zal gaan en dat mn desktoppie wat minder aandacht gaat krijgen.
In ieder geval mijn koopervaring heeft geen problemen gehad.
-edit- die beflapjes ken ik. maar volgens mij heeft dit model geen last van toetsafdrukken want er ze komen er niet tegen aan. Owja de sleep functie is perfect, open en instan on.
[ Voor 10% gewijzigd door JaWa op 02-02-2005 01:55 ]
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Pagina: 1