Centrino laptop wil drivers onboard NIC niet laden *

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-05 07:58
Hoi,

heb hier een notebook met een centrino 1,4 Intel 2100 wifi kaartje.. 855gm chipset. alle drivers van fabrikant geinstalleerd alleen...

onboard 10/100 netwerk doet het niet??

Hij wil geen drivers installeren op de site van fabrikant alleen wifi drivers te vinden. Is de onboard ook intel? of van wat anders???

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:22

_Ernst_

Mark It Zero!

Beetje een vage omschrijving, wat doet ie precies niet? Geeft ie een foutmelding tijdens het installeren of kan windows helemaal geen NIC vinden?
Misschien staat hij gedisabled in de bios?

Last.fm

• Dezjay
Hij wordt wel gedetecteerd.. maar pakt geen driver (moet denk ik in windows zitten of in de intel driver)

Hij lijkt nu ook het zelfde te hebben bij de vga adapter?

Verwijderd

meestal kan je de juiste drivers vinden op de site van de fabrikant van je laptop...

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:22

_Ernst_

Mark It Zero!

Geeft windows (bij apparaatbeheer) zelf niet al aan om wat voor merk/type NIC het gaat? Dan weet je iig zeker dat je de goede drivers hebt.

Als andere apparaten ook kuren vertonen misschien chipset/moederbord drivers opnieuw installeren? Ik weet niet tot hoever dat mogelijk is bij een laptop, maar had zoiets laatst ook bij m'n computer, ineens werkte een hele lijst apparaten niet meer. Na een reinstall van de chipset drivers was het weer goed.

Last.fm

• Dezjay
chipset drivers heb ik ook opnieuw geinstalleerd...

zit in de chipset driver bij een 855gm chipset ook de vga driver? en de 10/100 nic ??

Verwijderd

Het hielp als je vertelde wat voor laptop het was, het zou best kunnen dat je een ATI grafische kaart erin hebt, en dat de driver bij de chipset driver dan niet óók je VGA driver is. Daarnaast zou het kunnen dat ze d'r bijvoorbeeld een broadcom netwerkkaart in hebben gedouwd...

• Dezjay
deze:

http://support.packardbel....php?PibItemNr=P810000005

heb op intel site al aparte vga drivers gevonden.. maar denk wel dat die normaal in de chipset driver horen.. zal ik vanavond ff proberen..

ok en in de ich4-m moet de netwerkkaart zitten.. dat lijken mij dan toch echt de chipset drivers.

[ Voor 19% gewijzigd door Dezjay op 01-02-2005 09:08 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, je loopt hier al lang genoeg rond om te weten dat je een fatsoenlijke topic titel en topictstart moet neerzetten ... :/

En er zal vast ook wel een CD met drivers bij zo'n laptop zitten :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1