Logitech MX 1000 bevriest soms in windows

Pagina: 1
Acties:

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:49
Ik heb sinds een tijdje een MX 1000, op zich best een fijne muis maar hij doet niet helemaal wat ik wil.

Het gebeurt redelijk vaak dat mijn muis bevriest, maar dat ik wel verder kan muizen, ik zie dan wel alle icoontjes verspringen als mijn "spookmuis" erover heen gaat maar mijn muis staat vast op een bepaald punt op het scherm. Het komt er dus op neer dat de muis het wel doet, maar dar ik niet meer kan zien waar hij is. Dit is echter maar 1 van de 3 problemen. Soms bevriest mijn muis ook helemaal en kan ik alleen met alt tab nog werken. Het derde en laatse probleem is dat mijn pc soms na een nachtje stanby daar niet meer uit wil komen, alle lichtjes op toetsen bord reageren wel maar de pc is niet uit standby stand te krijgen. Ik weet niet of dit bij het muisprobleem hoort maar het is wel op het zelfde moment begonnen.

Specs:

Windows XP pro ( service pack 2)
Mx 1000
Logitech media toestenbord ( aan draadje )
Gefroce Fx 5600

Ik heb de muis drivers al is helemaal verwijderd en deze er weer opnieuw opgezet

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ook de nieuwste drivers al eens geprobeerd? Staan evt. instellingen in je bios wel goed?

En anders een formatje (:P)... heb hier (ook MX 1000) nog nooit een dergelijk probleem gehad.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
format? sjies...

ga eerst eens kijken naar de usual suspects:

Internet Explorer -> laatste patches?
Win XP + SP2 + laatste hotfixes?
Spyware?
Virussen?

Hijackthis.exe
Startuplist.exe

subliem gebruik van regedit.exe en regedit32.exe (of hoe heet die 32-bits versie van regedit? Iig die ene die WEL startup parameters van services kan aanpassen... :P)

google.com + find/search van je windows explorer om vervelende achterblijvende dll's te vinden...

safemode om ze eventueel zelfs de wat hardnekkigere dll's te verwijderen.

mocht dit niet baten, dan heb je a) een hoop geleerd over je computer (mag ik hopen) en b) dan kan je eens gaan nadenken over een format.

Want eh..... een format lost dit probleem niet op als je continu wordt overvallen met spyware, er een ongezonde browse-stijl op na houdt etc.