[Gentoo] Internet valt weg

Pagina: 1
Acties:

• fuge
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06-2024
Hallo,
Op men laptop heb'k gentoo geinstalleerd nu heb'k problemen met internet, op men kot (studieadres). Als ik in windows werk gaat internet vlotjes, maar onder linux kan ik na een tijdje niet meer surfen enz, maar ondertss kan ik meestal wel verder chatten via amsn, pingen gaat ook niet meer dan. Dan na een hele tijd werkt het soms terug, dan slaat het terug uit enz....

Hier hebben we een routher waarvan ik in het config script kan, mijn netwerkkaart broadcom 440x met een vast ip adres.

Bij mijn thuis adres (via windows internetsharing) werkt alles perfect.

*** Human knowledge belongs to the world ***

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
Met deze informatie kan niemand iets, je zult het zelf verder moeten isoleren en preciezer uitleggen wat niet werkt. HTTP-verkeer werkt niet, terwijl de rest wel werkt, maar alleen af en toe :?

Klinkt erg vaag allemaal, vrees dat op deze manier niemand je er mee kan helpen...

• fuge
probleem is dat'k het zelf niet goed weet waar te beginnen met zoeken. Komt er op neer ik zit rustig te surfen en opeens boem pattat gaat het niet meer. Na een tijd gaat het dan som terug. Iemand die misschien weet in welke richting ik het best zou gaan zoeken?

Het is alleen op 1 bepaalde locatie dus alles met netwerkkaart hardware sluit ik al uit.
edit:
Ook nog belangrijk het is enkel hier dat ik met een routher werk.

[ Voor 11% gewijzigd door fuge op 01-02-2005 09:56 ]

• fuge
Dus ping naar de routher gaat wel nog maar naar google of proxy.pandora.be (men provider) niet.

[ Voor 72% gewijzigd door fuge op 01-02-2005 09:55 ]

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:18
En kun je nog wel pingen naar specifieke IP-adressen? Dan kun je nl. erachter komen of het aan de dns zou liggen.
Google: 216,239.59.104
GoT: 213.239.154.36
proxy.pandora.be: 213.224.83.38

Probeer dit eens. Misschien dat dit iets helpt.

• fuge
Ik kan pingen naar google en GoT maar NIET naar proxy.pandora.be's ip

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
als ik mij niet vergis heeft pandora geen proxy's meer. Of ze zijn iig toch al niet verplicht. Schakel je proxy's eens uit en maak een rechtstreekse verbinding met internet. Ik zelf heb ook al lang geen proxy servers meer met pandora.

• fuge
Ti_Uhl schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:53:
als ik mij niet vergis heeft pandora geen proxy's meer. Of ze zijn iig toch al niet verplicht. Schakel je proxy's eens uit en maak een rechtstreekse verbinding met internet. Ik zelf heb ook al lang geen proxy servers meer met pandora.
mja is zelfde hoor kdeed het ook eerst zonder, maar nu met de probs eens met geprobeerd.

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Kijk eens naar je ip instellingen (ifconfig eth0) en je routes (route) en vergelijk de situatie waarin het wel werkt met de situatie waarin het niet werkt. Het zou misschien aan de combinatie van de dhcp server van je router met jouw dhcp client kunnen liggen.

• fuge
Sir Isaac schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:32:
Kijk eens naar je ip instellingen (ifconfig eth0) en je routes (route) en vergelijk de situatie waarin het wel werkt met de situatie waarin het niet werkt. Het zou misschien aan de combinatie van de dhcp server van je router met jouw dhcp client kunnen liggen.
Ik gebruik geen dhcp want ik werkt met een vast ip adres.

Pagina: 1