USB Printserver werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
een Planet FPS-1UA (www.planet.com.tw) USB printservertje werkt niet helemaal. Het werkt wel, want een 98 bak kan heel goed printen. En 2 XP machienes kunnen wel printen en je krijgt ook geen foutmeldingen, dat is het vreemde, maar er komt geen geprint papiertje uit de printer!
Netwerkje, 1 98 machine, 1 draadloze XP (laptop) en 1 bedrade XP bak. Alles word gevoed door de DHCP van de KPN-modem/router.
Alleen heeft de printserver een vast ip-adres (10.0.0.154)

Iemand misschien een idee?

En nee, de printer lijkt geen gebruik te maken van GDI. Hij staat tenminste niet in de lijst.

[ Voor 34% gewijzigd door lucaspr op 31-01-2005 21:41 ]

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
?syntax error

Eh, wat is er niet geheel correct aan?

Het print wel, maar het print niet? En een win98 bak kan wel printen en 2 win xp bakken ook. Maar wat je ook print, er komt wel papier uit maar geen print? 8)7

Stap 1: Eventuele drivers geinstalleerd?
Stap 2: Test prints?
Stap 3: Wat heb je allemaal zelf al geprobeerd?
Stap 4: M'n glazenbol is aan vervanging toe...

Wat meer info graag ^_^

(ja verdorie....... druk ik op verzend bericht, heb je je bericht ondertussen al weer uitgebreid 8) )

Ok.... Ik lees de specs van deze printerserver na op de website en kom op dit stukje:

Remarks:
Please don't use GDI interface printer to this printserver. GDI printer can not work with printserver. So, please check the printer specification to make sure this part before used.
Mijn gok nu: Je maakt gebruik van de GDI interface om te printen... (windows printer blub)... probeer daar eens wat aan te doen?

[ Voor 44% gewijzigd door cavey op 31-01-2005 21:39 ]

• lucaspr
De 98 machientje kan gewoon printen. Geen enkel probleem. Maar de XP machienes kunnen geen van beide printen. Gaat allemaal naar hetzelfde printservertje, met een HP PSC1200 er aan.

onder XP staat wel de 1200c. Moet ik misschien eerst de printer echt helemaal lokaal installeren, dat is het (afgezien van het os) enige verschil.

• cavey
Ik denk dat je inderdaad eerst de printerdriver moet installeren, daarbij aangevend dat het op het netwerk is te vinden (eventueel, als het kan, via een protocol...).

Heb verder niet zoveel ervaring met dat "GDI interface"... google er eens op los om te zien wat het is/doet met je printers.

• lucaspr
komakeef schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:41:
Ik denk dat je inderdaad eerst de printerdriver moet installeren, daarbij aangevend dat het op het netwerk is te vinden (eventueel, als het kan, via een protocol...).

Heb verder niet zoveel ervaring met dat "GDI interface"... google er eens op los om te zien wat het is/doet met je printers.
ok ga ik proberen!

• cavey
good luck (mja, sorry dat ik je zo dan weer van de regen in de drup stuur... maar goed, leerzaam proces)

• lucaspr
komakeef schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:51:
good luck (mja, sorry dat ik je zo dan weer van de regen in de drup stuur... maar goed, leerzaam proces)
;( Geeft niet! Kan er inderdaad van leren MAAR:

Het werkt... Maar op een omslachtige manier... Printer installeren met de optie hardware installeren zonder het aan te sluiten, dan weer deinstalleren om het vervolgens met de printer echt aan de pc gekoppeld weer te installeren! Waarom eerst op die andere manier? Omdat XP anders zo vriendelijk is gelijk de printer weg te halen op het moment dat je de printer afkoppeld |:( . Raak je echt zwaar gefrusteerd van. En de klant ook trouwens... 8)7

Korte versie:
Eerst driver erop, dan er af, dan printer aansluiten en de driver er op.. Dan printertje weer aansluiten op het printservertje.

[ Voor 11% gewijzigd door lucaspr op 31-01-2005 22:49 ]

Pagina: 1