[ASP.NET] C# mySQL, waarden terug krijgen in variabelen

Pagina: 1
Acties:

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 20:41
Op mijn site wil ik graag een menuutje laten zien met de laatste 5 artikelen, en dan als de gebruiker op een item klikt, het bijpassende artikel laten zien.....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
        using (OdbcConnection con = new OdbcConnection(ConnStr))
        using (OdbcCommand cmd = new OdbcCommand("SELECT titel FROM artikelen ORDER BY id DESC LIMIT 0 , 5", con)) //De titel van de laatste 5 entry's
        {
            con.Open();
            dgrArtikelIndex.DataSource = cmd.ExecuteReader(
                CommandBehavior.CloseConnection |
              CommandBehavior.SingleResult);
            dgrArtikelIndex.DataBind();

}

dit stukje code werkt, echter laat het in een datagrid zien..., om t netjes te houden leek het me handig om mbv links oid in een table te laten zien... Dus steeds een SQL antwoord in de tabel laten zien... echter, heeft de asp:Table, geen datasource property?

Dus leek het mij een handige oplossing om 5 variabelen aan te maken (of een array), en eerst de antwoorden van de query daar in op te slaan, en die een voor een in die tabel plaatsen...
maar hoe doe ik dat? moet ik op een andere manier verbinding met de MySQL database maken?

Ik ben redelijk nieuw bij Asp.Net vandaar...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:09
Je kan toch ook links in je datagrid opnemen ?

Of je doet het de ASP - manier... :X

Trouwens, vergeet niet je DataReader te sluiten.

Het is trouwens ook netter (vind ik dan) om ook voor die eerste using { te gebruiken.

En het is nog netter als je die data-reader niet rechtstreeks in je webforms gebruikt (maar goed, aangezien je nog nieuw bent met asp.net...).

[ Voor 70% gewijzigd door whoami op 31-01-2005 21:26 ]

https://fgheysels.github.io/

• ThunderNet
Maar uit de query komen geen links, maar de titels van bepaalde artikelen....
Dus als een gebruiker op een link klik, wil ik weten wat voor ID bij die titel hoort (wat dus te herleiden is, door te kijken op welke link de gebruiker klikt)

: De bovenste link, is laatste record van de tabel
: De link daaronder, is de een na laatste record, etc.

maar om dus de tabel inhoud te maken, moet ik de antwoorden van de query in variabelen verschrijven?

Of kan dit ook dmv links in datagrid? zo jah, kun je dat iets specifieker uitleggen???
http://www.thundernet.nl/default1.aspx Hier kun je zien dat ik met een query de laatste 5 artikelen uit de database haal (zitten geen 5 in, maar dat doet er niet toe) en van de record met id=2 de volledige record weer geef (jah de opmaak is nog lang niet klaar)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:09
Je kan toch een Link of HyperLinkButton oid toevoegen als 'column' in je datagrid ?

https://fgheysels.github.io/

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 13:00
Kan je geen repeater gebruiken? En dan je ID in een kolom in je table zetten en die invisible maken?

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

Peetman

Tjah....

• ThunderNet
Bij een repeater en consorten, vraagt ie om een connectie door middel van een SqlDataSource..... echter, krijg ik die niet goed geconfigureerd omdate de database (MySQL) dus op de server staat... (hosting provider)
Of moet ik eerst een DSN aanmaken, voordat het uberhaupt kan?

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

Peetman

Tjah....

Ik neem aan dat je hostingprovider een DSN oid aanbiedt bij die database.

• ThunderNet
jah, ik zal de dsn eens proberen te configureren dan......

Pagina: 1