Op mijn site wil ik graag een menuutje laten zien met de laatste 5 artikelen, en dan als de gebruiker op een item klikt, het bijpassende artikel laten zien.....
dit stukje code werkt, echter laat het in een datagrid zien..., om t netjes te houden leek het me handig om mbv links oid in een table te laten zien... Dus steeds een SQL antwoord in de tabel laten zien... echter, heeft de asp:Table, geen datasource property?
Dus leek het mij een handige oplossing om 5 variabelen aan te maken (of een array), en eerst de antwoorden van de query daar in op te slaan, en die een voor een in die tabel plaatsen...
maar hoe doe ik dat? moet ik op een andere manier verbinding met de MySQL database maken?
Ik ben redelijk nieuw bij Asp.Net vandaar...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| using (OdbcConnection con = new OdbcConnection(ConnStr))
using (OdbcCommand cmd = new OdbcCommand("SELECT titel FROM artikelen ORDER BY id DESC LIMIT 0 , 5", con)) //De titel van de laatste 5 entry's
{
con.Open();
dgrArtikelIndex.DataSource = cmd.ExecuteReader(
CommandBehavior.CloseConnection |
CommandBehavior.SingleResult);
dgrArtikelIndex.DataBind();
} |
dit stukje code werkt, echter laat het in een datagrid zien..., om t netjes te houden leek het me handig om mbv links oid in een table te laten zien... Dus steeds een SQL antwoord in de tabel laten zien... echter, heeft de asp:Table, geen datasource property?
Dus leek het mij een handige oplossing om 5 variabelen aan te maken (of een array), en eerst de antwoorden van de query daar in op te slaan, en die een voor een in die tabel plaatsen...
maar hoe doe ik dat? moet ik op een andere manier verbinding met de MySQL database maken?
Ik ben redelijk nieuw bij Asp.Net vandaar...
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?