programma op andere monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik heb een dualmonitor in linux SuSE 9.1.
Op de monitor waar ik een programma opstart, verschijnt het programma ook. Hoe kan ik een programma opstarten op monitor 1 en het dan laten verschijnen (automatisch) op monitor 2?

wwweet ik veel...

Verwijderd

Dus je wilt het eigenlijk vanzelf op monitor 2 laten openen? :)

• killerbee17
ja ik zoek eigenlijk gewoon een console optie.

zoiets als
code:
1
# monitor1: opera

maar dan iets wat werkt

wwweet ik veel...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

is dat niet gewoon van je $DISPLAY variable? Dat zou ik tenminste een logisch plek vinden; maar ik heb geen ervaringe met dual-monitor setups dus kan je geen zekerheid geven :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Als je KDE (of tenminste kwin) gebruikt, kun je de positie van een venster opslaan, klik dan op de vensterdecoratie -> Advanced -> Special Window Settins -> Geometry.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• killerbee17
ik zoek eigenlijk een mogelijkheid om het vanuit de terminal/console te doen. Een mogelijkheid om een snelkoppeling te maken, en daar een positie aan te koppelen zou ook goed zijn.

[ Voor 127% gewijzigd door killerbee17 op 31-01-2005 21:40 ]

wwweet ik veel...

Verwijderd

veel programma's hebben een --display of -display option. dan kun je bijvoorbeeld een scriptje maken met:
gkrellm --display :0.1 (waar :0.1 staat voor welke monitor je wilt gebruiken)
check de manpage van de programma's voor meer info.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 01:28 ]

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Spider.007, Gaco: DISPLAY is bij dualhead setups in Xinerama mode iets anders als 'scherm'. (In Xinerama mode zijn beide monitoren op hetzelfde DISPLAY). DISPLAY geeft een X server aan, scherm geeft gewoon een monitor aan. Of een programma nu op de linker of rechter monitor opgestart wordt, wordt normaalgesproken door de positie van de muiscursor bepaald.

killerbee17: Wat werkt er aan mijn bovengenoemde oplossing niet? Als je het zo instelt, reageren er ook shortcuts op.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• killerbee17
Bedankt allemaal, de oplossing is:

# opera -display :0.1

wwweet ik veel...

Pagina: 1