Carkit audio via autoradio

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 22:03
Search gebruikt maar niets relevants gevonden.

Ik heb eens gezien bij iemand met een Pioneer autoradio dat wanneer hij ging bellen via z'n Nokia carkit, de radio niet alleen gemuted werd, maar ook het audio via z'n autoradio + speakers ging.
Het mooie was dat hij ook nou het volume kon regelen met z'n autoradio. Nu weet ik helaas niet het type autoradio, alleen da het een Pioneer was.

Ben al druk aan het zoeken geweest (Pioneer manuals gedownload, etc.) maar kom alleen maar info over "muting" tegen.

Weet iemand hoe dit te realiseren is en of Sony autoradio's ook deze mogelijkheid hebben?

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij heeft elke moderne autoradio die functie wel. Heet geloof ik gewoon hands-free bellen oid. In ieder geval zie je duidelijk aan de naam van de functie dat er dit mee bedoeld wordt.

Verwijderd

De autoradio zou dan op basis van het mute signaal moeten omschakelen naar geluid via de ingang waar jij dan je carkitgeluidssignaal op hebt aangesloten. Ik heb zelf een sony en daarbij is dat niet mogelijk.

Had je vriend niet toevallig een fm-modulator waar hij het geluidssignaal op heeft gekoppeld en dat de radio door een rds ta (Traffic Announcement ) signaal van de modulator automatisch omschakeld. Een fm-modulator met rds-encoder dus.

Als je geen probleem hebt dat de volumeknop niet bruikbaar is kun je ook overwegen een mutebox te gebruiken. Geluid van de boxen gaat niet meer via de radio maar via de carkit, je kunt de volume dan niet regelen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 13:06 ]

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
is een functie die losstaat van je radio. In mijn auto met mijn ericsson t610 heb ik dit ook. Je moet bij je carkit een audio kabel bestellen en die aansluiten tussen de carkit en radio. Dan wordt het geluid van de carkit omgeleid via je auto speakers.

Kijk eens wat voor een carkit je hebt.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Maanzaad
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-08-2025
Zelf ben ik niet zo voor een dergelijke optie. Mensen hebben de neiging om net onder de verkeersinfo te bellen. Ik zet liever dan de radio iets zachter.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Saab schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:55:
is een functie die losstaat van je radio. In mijn auto met mijn ericsson t610 heb ik dit ook. Je moet bij je carkit een audio kabel bestellen en die aansluiten tussen de carkit en radio. Dan wordt het geluid van de carkit omgeleid via je auto speakers.

Kijk eens wat voor een carkit je hebt.
Zou opzich kunnen... In dat geval heb je het over een mute-box... Maar bij de mute boxen die ik tot nu toe ben tegengekomen kon je niet het volume via de radio regelen...
Daar heb je een telephone-in aansluiting voor nodig die op de duurdere pioneer radio's inderdaad zit...

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Hmm, ja dat klopt, maar ik moet zeggen dat ik dat niet mis. Ik kan wel uiteraard het volume op het toestel bij stellen en dat voldoet in de praktijk prima. Zo vaak hoef ik het volume niet bij te regelen, wordt wel vaak gebeld in de auto :)

Maar met zo'n mute box weet je zeker dat het werkt. Geloof alleen dat die box van mij tot maximaal 4x30watt gaat, maar mij radio is 4x40, maar tot op heden geen problemen. Installeren was een fluitje van een cent

Hoe weet jij dat ik een Pioneer radio heb... :?

[ Voor 7% gewijzigd door Saab op 01-02-2005 22:25 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Saab schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:24:
Hoe weet jij dat ik een Pioneer radio heb... :?
Ik heb je auto zien staan, en ik zit al een tijdje op je radio te azen... ;)

Nee, doelde met pioneer meer op de startpost...

Sony radio's hebben volgens mij nooit een telephone in...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een Clarion gehad, die had die mogelijkheid ook (met een adaptermodule waar je de telefoon op aan kunt sluiten). Alle CeNet modellen van Clarion ondersteunen dit.

• Pitchin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 22:03
Thanx voor de replies.

Dat gaat dan toch een mutebox worden denk ik. Vind 't geluid van de carkit speaker toch wat zwakjes.
Het gaat overigens om een Nokia carkit, waarschijnlijk wordt het de HFU-4. Moet hem nog kopen :)
Pagina: 1