Ik ben al weken aan het klootzakken met mijn computer. Wat is er gebeurd? Computer startte niet meer op, dus heb hem naar iemand gebracht die aardig wat verstand heeft van computers en die heeft er een nieuw moederbord ingezet. Probleem was opgelost, de computer startte weer op. Maar nu blijft telkens als ik een tijdje achter de computer zit het beeld hangen. Het lijkt wel of het beeld bevriest. Kan niks meer doen (ook ctrl+alt+delete niet). Geheugen getest-> bleek goed te zijn. Harde schijf getest -> bleek goed te zijn. (Maxtor hdd 160 gb) Nieuwe videokaart geprobeerd, want dat zou het ook nog wel eens kunnen zijn, maar nee hoor nog steeds dezelfde problemen. Oh ja. Er is ook een andere voeding in gegaan. Ik heb de IDE kabel gecheckt maar ook dit was niet de oplossing...
Heb de computer nu volgens mij ook al 2 keer opnieuw geinstalleerd, vanwege het verwisselen van het moederbord. Temperaturen van zowel het moederbord als de CPU zijn niet te hoog (ca. 48 graden celsius) Ook een nieuwe AMD Athlon XP 3000+ gekocht dus misschien dat het daar aan ligt?? Ik ben ten einde raad. De inhoud van mijn computer is zowat gloednieuw, maar ik blijf problemen houden met die vastlopers.
Het meerendeel van de problemen is bij het afspelen van mp3, het bekijken van websites met filmpjes of geluid. Daarom dacht ik laat ik eens het onboard geluid(C-Media) van mijn moederbord uitschakelen, maar ook dit leverde geen resultaten op. Ben er ook achter gekomen dat WinXp SP2 tezamen met Norton Antivirus 2005 en Sygate Personal Firewall Pro geen succes is... Het laatste programma eraf gegooid en toen was het al een stuk minder, maar toch blijven de problemen. Weet ook eigenlijk niet of het software probleem is of een hardware probleem, maar ik vermoed het laatste...Nog even mijn systeem op een rij:
- Moederbord: AsRock K7VT4A+ (+laatste biosversie v1.3)
- Harde schijf: Maxtor S-ATA 160 GB (getest met Maxtor Powermax)
- Intern geheugen: 1 x 512 mb DDR geheugen + 1 x 256 DDR geheugen (getest met Memtest 86+)
- Videokaart: nVidia Geforce 2 64 MB
- NEC 1300A DVD-brander
- Plextor cd brander 40x
- DVD-ROM speler (merk?)
- voeding 300 Watt.
Besturingssysteem:
- WinXP met SP2 (compleet geupdate)
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik nu nog kan doen, want ik ben wanhopig en zou mijn computer bijna vanuit het zolderraam naar beneden willen gooien....Maar goed je blijft proberen....
Heb de computer nu volgens mij ook al 2 keer opnieuw geinstalleerd, vanwege het verwisselen van het moederbord. Temperaturen van zowel het moederbord als de CPU zijn niet te hoog (ca. 48 graden celsius) Ook een nieuwe AMD Athlon XP 3000+ gekocht dus misschien dat het daar aan ligt?? Ik ben ten einde raad. De inhoud van mijn computer is zowat gloednieuw, maar ik blijf problemen houden met die vastlopers.
Het meerendeel van de problemen is bij het afspelen van mp3, het bekijken van websites met filmpjes of geluid. Daarom dacht ik laat ik eens het onboard geluid(C-Media) van mijn moederbord uitschakelen, maar ook dit leverde geen resultaten op. Ben er ook achter gekomen dat WinXp SP2 tezamen met Norton Antivirus 2005 en Sygate Personal Firewall Pro geen succes is... Het laatste programma eraf gegooid en toen was het al een stuk minder, maar toch blijven de problemen. Weet ook eigenlijk niet of het software probleem is of een hardware probleem, maar ik vermoed het laatste...Nog even mijn systeem op een rij:
- Moederbord: AsRock K7VT4A+ (+laatste biosversie v1.3)
- Harde schijf: Maxtor S-ATA 160 GB (getest met Maxtor Powermax)
- Intern geheugen: 1 x 512 mb DDR geheugen + 1 x 256 DDR geheugen (getest met Memtest 86+)
- Videokaart: nVidia Geforce 2 64 MB
- NEC 1300A DVD-brander
- Plextor cd brander 40x
- DVD-ROM speler (merk?)
- voeding 300 Watt.
Besturingssysteem:
- WinXP met SP2 (compleet geupdate)
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik nu nog kan doen, want ik ben wanhopig en zou mijn computer bijna vanuit het zolderraam naar beneden willen gooien....Maar goed je blijft proberen....