[WOL] Wake-on-lan werkt wel vanuit standby, niet als pc uit

Pagina: 1
Acties:

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
de topictitel zegt het al, ik heb een netwerkkaart (accton pci) die WOL ondersteund, en een moederbord (Gigabyte GA-7VAXP) die ook WOL ondersteund, heb de 2 met elkaar verbonden via het kabeltje..

als ik nu vanaf mn server met magic packet de pc probeer aan te zetten gebeurd er niets, doe ik t echter als de pc in standby staat werkt t wel...

nou heb ik ergens gelezen dat t lampje van je netwerkkaart moet branden om t te laten werken, maar die brand dus niet.., er staat nog wel stroom op t moederbord want mn bluetooth-dongle knippert nog wel

iemand die hier de oplossing voor heeft ?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

installeer goede drivers in windows, en kijk dan even in apparaatbeheer naar het apparaat. Er staat als 't goed is een lijst mogelijke instellingen (tabblad geavanceerd). Dit is niet universeel, kan op elke netwerkkaart anders zijn.

Zorg ook dat 't in het bios aanstaat (wake on pci/lan/magic packet/enz).

Vanuit een koude start (dus stekker eruit geweest) werkt WOL trouwens vaak niet.
Bij mij brand het lampje op de netwerkkaart trouwens niet, wel op m'n switch (WOL werkt wel, gebruik het regelmatig).