[php][mail]bcc-mail komt onvolledig aan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermaster
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:55
heb een mailform waarvan ik de inhoud niet wil doorsturen via een bcc naar een ander mailadres.
Voor de mailform maak ik gebruik van de mail functie van php. Heb de volgende regel.
code:
1
mail("mail1@domein.nl", "mailform", nl2br($body), "From: info@domein.nl\nBcc: mail2@domein.nl\nContent-Type: text/html");

Het probleem is dat de mail naar mail1@domein.nl wel goed en volledig aankomt maa de Bcc naar mail2@domein.nl maar voor de helft aankomt. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Probeer eens \r\n te gebruiken in plaats van \n voor enters in de headers.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
-NMe- schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:34:
Probeer eens \r\n te gebruiken in plaats van \n voor enters in de headers.
Dat zal iig niet helpen, mail () is een vreemde in zijn soort en accepteert (lees: werkt) alleen (met) \n.

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik las dat \n of \r\n mailserver afhankelijk is en niet aan mail() ligt. Ik zou het dus gewoon ens proberen :)

Edit: Sterker nog, de examples op php.net gebruiken ook \r\n.
http://nl3.php.net/manual/en/function.mail.php

[ Voor 36% gewijzigd door Room42 op 01-02-2005 01:35 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MarkvE schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 01:31:
Dat zal iig niet helpen, mail () is een vreemde in zijn soort en accepteert (lees: werkt) alleen (met) \n.
Toch vreemd dan dat ik ooit exact hetzelfde probleem had, en dat opgelost heb met \r\n in plaats van \n. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Oh wellicht dat je dan een Windows mailserver gebruikte? Zie deze reactie op de mail() manual page.
A brief comment on the "\r\n" in headers:
Recent email scanners (virus scanners) working on mail servers will refuse to deliver any mail containing the "\r" character in header (your mail will probably bounce off with "Disallowed MIME characters found in headers" comment).
This is true for Qmail-Scanner and F-Prot Antivirus for Linux but for others most probably too.
Hence use "\r\n" in headers ONLY when you send you email using the mail() function via Windows-based SMTP server - otherwise just use "\n"

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermaster
\r\n werkt ook niet. Gebruik btw een linux mailserver (cp: Plesk 7.1.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat je ook kan proberen is harde enters in je string zetten in plaats van die \n. Ook daar heb ik al eens gezeur mee gehad, toen op een Linux server. (Pff, ik heb best veel problemen gehad met mailheaders als ik het zo bekijk. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Room42 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 01:43:
Oh wellicht dat je dan een Windows mailserver gebruikte? Zie deze reactie op de mail() manual page.

[...]
Dat bedoelde ik, al geldt dit dus alleen voor niet-Windows servers...

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermaster
mail regel copieren werkte ook niet. Uiteindelijk ben ik er achter waar het aanlicht door een ander mailaders te nemen. Het ligt aan Planet Internet :-S weet niet of iemand daar een oplossing voor heeft dat het ook met planet internet goed werkt en helemaal aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Waar ligt het dan aan bij Planet? Ik bedoel, wat doet Planet anders dan het andere adres? Hoe kunnen we nou iets oplossen als we niet eens wat debug info krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagermaster schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:57:
mail regel copieren werkte ook niet. Uiteindelijk ben ik er achter waar het aanlicht door een ander mailaders te nemen. Het ligt aan Planet Internet :-S weet niet of iemand daar een oplossing voor heeft dat het ook met planet internet goed werkt en helemaal aankomt?
Als het aan Planet Internet ligt lijkt mij dat je even bij hen moet navragen hoe het zit. ;)

Succes!
Pagina: 1