Toon posts:

K8N Neo2 icm 3 dimms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik in het ervaringen topic las dat de moderator het slimmer vond om afzonderlijke topics te maken voor opzichzelfstaande problemen heb ik dat maar even gedaan.

De vraag is al een keer gesteld, in het ervaringen topic, maar nooit beantwoord.

Ik heb dus een K8N Neo2, ik heb nu 2x256mb PC4400 G.Skill draaien, maar ik wil hier mijn oude Crucial Ballistix PC4000 bij prikken, maar hij wil gewoon op geen manier booten met 3 dimms, er staat in de manual wel dat dit inderdaat tot instabiliteit kan lijden, maar ik vind dit te gek voor woorden. Ik heb genoeg A64 moederborden gezien die dat wel draaien, waarom nou deze niet?

Iemand een oplossing/bios tweak/patch of iets dergelijks om mijn probleem op te lossen?

Alvast bedankt

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Volgens mij kun je niet 3 DIMM's van 400MHz tegelijk draaien i.v.m. storingen.
Misschien als je de DIMMS op 333MHz zet dat het wel werkt, alleen kost het erg veel performance en is het jammer om dat snelle geheugen onder te klokken.
Toch kun je het even proberen om te testen of de DIMM's wel samen willen werken :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Het gaat erom, dat je op ddr 400 niet 4 modules kan gebruiken met aan elke kant chips.
Je kan dus alleen op ddr 400 draaien met 4 modules met aan een zijde chips.
En alleen met 3 modules gaat niet, het is dual channel, dus 4 modules verplicht!
Kijk hier voor de specificaties.

http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=607

mijn systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie

Maar ik hoef helemaal geen dual channel te draaien met de 3 dimms.
Hij zou toch best single channel kunnen draaien dan? Ik heb trouwens al geprobeerd met DDR333 speeds, maar geen succes. Hij blijft maar de piep geven icm zwart beeld, dus geen post.

Jammer dat het niet kan, ik ga liever op lage snelheid draaien met snel geheugen dan dat ik 512 moet wegdoen.