Toon posts:

windows error

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok ik was ff aant over clocken , me amd 3500+ , van 200 mhz naar 220 mhz , me temp zag er gwoon goed uit maar me systeem begon beetje raar te doen , ik heb het toen op 225 geprobeerd en toen dee die nog raar , toen heb ik het naar 215 terug gezet maar toen ging hij opnieuw op starten en zij hij dit : het volgende bestand is beschadigt of kan niet gevonden worden : systeem32/config/systeem , plaats de windows xp cd en druk op het eerste schrem op "R" om te proberen het bestand te repareren.
nou ik me windows cd er in doen en op R drukken , zegt ie : er is geen vaste schijf op uw computer gevonden :S o kan vaste schijf niet gevonden krijgen , maar ik heb gwoon een vaste schijf op me pc :S en als ik op windows opnieuw instaleren druk zegt ie ook : kan vaste schijf niet vinden :S en ik heb er gwoon een ! , ik ken me pc nu dus niet meer op starten , al1 naar me bios , mis heb ik daar me vaste schijf ofzo uit gezet ? hij start niet verder op dan die error : het volgende bestand is beschadigt of kan niet gevonden worden : systeem32/config/systeem , plaats windows cd en druk ik het eerste scherm op r om te repareren :S kan iemand me please helpen ? alvast bedankt !

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

als windows boot dan ziet hij als het goed is wel een HDD... maarja, windows is snel aangetast dus kan vanalles zijn...

Als je bios wel je HDD ziet, is dat wel goed hoor :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Er is geen touw aan vast te knopen aan je verhaal. Maar als je goed begrijp heb je je CPU bus in 1 keer op 220 gezet, toen deed de boel al raar, maar toch clock je nog verder over :?. Zet nu alles maar weer terug op de defaultinstellingen (BIOS reset), en probeer het dan nog eens?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Aarrggg,

Enters, Leestekens ;)

Welk mobo heb je precies. Het lijkt erop dat er een probleem met je pci bus dat die niet gelockt is, aangezien je schijf niet meer herkend wordt. Al komt dat afaik niet zo heel erg snel voor. Voor sommige mobo's geld dat je de agp op 67 moet zetten wil je de pci en agp locken...

Kom die error zelf regelmatig tegen, maar meestal werkt terugklokken van je pc wel...

Verwijderd

Topicstarter
ja verkeerd getypt , ik heb het in stapjes van 5 gedaan , steeds 5 omhoog dus : van 200 naar 205 en dan testen , zo door tot 220

edit

ik heb een ASUS 8AV Deluxe moederbord en een AMD 3500+ :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
hier is wat duidelijker : ik heb me 3500+ met stapjes van 5 overgeclockt tot 220 , en toen gaf hij deze error : windows kan niet verder gestart worden omdat het volgende bestand beschadigt is of niet gevonden kan worden /Windows/systeem32/config/systeem , en dan zegt ie dat je windows cd er in meot doen en dan op r moet drukken in het eerste scherm om de reparatie te starten , en dan druk ik daar r en dat zegt ie : kan vaste schijf niet vinden

edit

en nou heb ik f5 gedaan (reset defaults) en toen gereboot , en toen zij die : checking voor bios updates of ide update's ofzo ........... en toen bios is not installed :S
weet iemand wat ik meot doen ? :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 20:47 ]

Verwijderd

offtopic:
je bent pas lid, hebt meteen 3 topics geopend en 2 ervan zit al een slot op. Mijn tip aan jou is om eerst wat meer de search te gebruiken. En als je niet goed thuis bent in iets, zoals overclocken hier eerst wat meer wijzer over zien te worden oké 'al doende leert men' maar tis natuurlijk jammer als iets onherstelbare schade oploopt.
Succes ermee.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

x0ne: zie de tip van Nickollo hierboven, die is goud waard. Eerst flink lezen, de principes van oc'en jezelf eigen maken en veel, heel veel proberen. Gaandeweg doe je ervaring op, en die stop je weer terug om steeds een stapje verder te komen.

Ga er dus eerst zelf mee aan de gang, en als je er echt niet meer uit komt, maak dan een duidelijke topicstart met daarin wat het probleem is, en wat je zelf al hebt geprobeerd om het op te lossen :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.