Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik weet dat er al veeeeeel van dit soort topics zijn, maar aangezien ze bijna nooit gesloten worden en de meeste mensen goed geholpen worden, beluit ik er ook maar eentje te openen!

Ik heb eergisteren een PDA gekregen, de Ipaq 1930. Eerst wist ik niet wat het nut van zo'n ding was, naast adressen opslaan en je agenda beheren, maar nu weet ik dat je er ook veel leuke dingen mee kunt doen!

En nu het slechte nieuws, het schermpje van de Ipaq is kapot gegaan, er zit een barst in en dus zie je niks meer als je hem aanzet :'(
(Even tussendoor, ik gok van niet, maar zijn die schermpjes ook los te verkrijgen of er nieuw in de laten zetten, en wat kost dat?)

Garantie heb ik niet, omdat ik hem gekregen had en de mensen die hem gekocht hadden voor mij, zijn er 2ehands aangekomen!

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe, de Ipaq was bijna perfect, maar ik zal even opnoemen wat ik graag wil hebben:

- Een touch-screen (kleur) (omdat ik graag tekende op de Ipaq)
- Hij moet filmpjes af kunnen spelen
- Het geheugen moet uit te breiden zijn
- Als het kan ook Bluetooth

En natuurlijk zo goedkoop mogelijk! Het mag ook tweedehands, maakt me niet uit, als een van jullie toevallig nog zo'n ding heeft liggen ofzo, ik vind alles goed!

En nog een klein vraagje: De Ipaq 1930, was dat een instapmodel of een topmodel ofzo?

P.s. en als er iemand een beetje verstand van laptops heeft, wil hij/zij dan hier [rml]Jostheking in "[ Radeon 9000 mobility?] Scherm blijft ui..."[/rml] kijken?

[ Voor 7% gewijzigd door j86 op 31-01-2005 19:26 ]

Verwijderd

Asus A620BT is goed geprijsd, en voldoet aan je eisen. Check Pricewatch voor prijzen

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Een Zire72 is denk ik ook wel wat. Nieuw iets goedkoper dan de A620BT, en af en toe ook wel op Marktplaats te vinden. Voordeel is dat hij ook nog een camera heeft. Hoewel de kwaliteit daarvan niet zo goed is als van een echte digitale camera, is het toch leuk om af en toe foto's te maken.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:12

tozzke

aka tozzert

* tozzke is een trotse Asus A620BT bezitter :)

hij voldoet aan "al" jouw wensen
maar aan de andere kant... welke pocketpc doet dat nou niet.... je wensen zijn echt niet erg bijzonder ofzo :+

• j86
Bedankt voor de snelle reacties!

En het klopt, mijn wensen zijn niet echt speciaal, onderhand elke PDA heeft ze wel, maar ik wil natuurlijk geen miskoop maken, omdat ik er later achterkom dat hij een bepaalde functie niet heeft ofzo!
Ik zal eens even gaan kijken naar de PDA's die tot nu toe genoemd zijn :D

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
vertel eens wat je uitwil geven.

Ga zelf binnenkort RX3715 kopen

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:07
@ TS Het zit jou ook niet mee. Een Palm TungstenT is een mooi ding en idd ook wel te vinden op b.v marktplaats.nl

• j86
Nee het geluk staat niet echt aan mijn kant :'(
Ik wil (als dat mogelijk is) minder dan 200 Euro uitgeven (nogmaals, alleen als dit mogelijk is!)

De Zire72 klinkt erg goed! Ik heb er alleen nog geen 2ehands gezien.

Ik ga nu weer even verder kijken :D

• WiLLoW_TieN
Ik zou voor een TungstenT gaan deze heeft bleutooth. Of een Palm Zire71 deze heeft een ingebouwde camera :P . beide kunnen MP3 afspelen en hebben een expansieslot voor extra geheugen kaartjes of een WiFi SD-card :9~
Als je goed zoekt vind je ze beide voor rond de € 140,00 op eerder genoemde site.

• j86
Klinkt erg goed!
Alleen voor 140 Euro kan ik ze niet vinden...

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Jostheking schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:49:
Klinkt erg goed!
Alleen voor 140 Euro kan ik ze niet vinden...
Een Tungsten|T vind je voor minder. Bluetooth, zelfde goedeiets ander, zelfde resolutie scherm als de Zire72, erg compact, alleen geen camera.

[ Voor 6% gewijzigd door GlowMouse op 31-01-2005 19:55 ]

• j86
Ik zat nog te twijfelen waar dit topic moest staan...

Ik ben nu even weg, weet iemand toevallig of dit http://my.ricardo.nl/accdb/viewItem.asp?IDI=16014278
iets is?

• WiLLoW_TieN
Niet doen verouderd en weinig ondersteuning en software vergeleken met Palm.

• j86
Oke bedankt!
Dat bedoel ik dus, in mijn ogen ziet alles er goed uit, maar omdat ik zo weinig ervaring met die dingen heb, kan ik snel een miskoop maken!
Ook bedankt voor je mailtje trouwens!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

Alleen jammer dat dat 'goede advies' weer zo'n klassieke palm/pocketpc flame is die de wat simpelere gebruikers onder de pda-enthousiasten zo lekker graag richting het andere systeem gooien.

De waarheid is dat er ruim programma's zijn voor pocketpc 2002 ( pocketpc2002 verhoudt zich tot WM2003 als win2k tot winXP, ruim software die gewoon onder beide draait.) Net als dat er ruim programma's zijn voor palm, overigens.
Wel zit je bij de aanschaf van een tweedehands pda natuurlijk met een verouderd os, waar op den duur geen software meer voor zal komen. Sommige pda's kan je dan een nieuwer OS opzetten, bij deze zul je dat zelf even moeten uitzoeken. Maar pocketpc 2002 is geenszins een verouderd OS, en er is ruim software voor.
Als je niet kunt kiezen tussen een palm danwel een windows-based pda, neem eens een palm ter hand en kijk hoe je het vindt werken, luister niet voor OS-keuze naar de gemiddelde jangebruiker hier, maar kijk wat je zelf lekkerder vindt werken (net als dat je de afweging tussen een apple of een winxp bak zelf zal moeten maken) Zet wat je wilt tegen elkaar af (telefoon, foto's films gps BT wifi goed scherm textverwerken enzenz) en vergelijk de pda's met elkaar.
Ik heb net nog de nieuwste tomtom geinstalleerd op een cassiopeia ft. MS pocketPC (heeel oude versie, dus geen 2002/2003 versie), en dat draait hardstikke lekker, en dat op een 150 mhz mips proc.

• j86
Ik wil ook wel graag een paar verschillende PDA's uitproberen, maar ik ken simpelweg niemand die zo'n ding heeft. Ik heb alleen even een Ipaq gehad met Win 2003, en ik weet wel dat die mij zeer goed beviel!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

Soms wil een beetje goede pc-winkel je wel even laten spelen met een pda om te kijken of het wat is. Dat zou je kunnen proberen.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11 18:09
Wat dacht je van een MDA Compact?
Heb hem zelf ook en dit is een alleskunner (op wifi na maar dat kost 75 euro)

Intel 416Mhz
> 300MB geheugen
Telefoon
Bluetooth
1.3MP digicam
Windows mobile 2003
dun en klein
enz
enz

gratis met een 2 jarig t-mobile abonnement
[rml]De HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact) [ Deel 3][/rml]

• j86
Erg mooi ding, maar hij is me net iets te duur :)

• j86
Iedereen bedankt voor de reacties, maar het verhaal is inmiddels weer anders:

Ik ben mijn gsm kwijt, en nou zou ik graag een kruising tussen een PDA en een gsm willen aanschaffen, een tikje meer in de richting van een PDA dan een gsm (dus geen SPV (heb ik gehad) of MPX van motorola).

Mijn oog was al gevallen op de XDA1, maar ik had een paar twijfels omdat hier een 12 bit scherm inzit (ofwel 4096 kleuren). Ik ben bang dat de PDA-functies waar ik hem voor gebruik dan erg slecht worden (filmpjes/foto's kijken). Is daarvoor perse minstens 65000 kleuren nodig of zie je niet echt het verschil met 4096 kleuren?
Ik heb al een hoop gegoogled maar ik kon geen duidelijke voorbeelden vinden...

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TS: Voor de eisen die in de openingspost worden genoemd, is een Acer N30 al genoeg. Die is erg goedkoop (rond 220) Euro en bevat zelfs bleutooth.

Dat telefoon-gebeuren is lastiger. Er zijn inderdaad weinig modellen die het hebben, maar ze zijn ook nog eens erg duur. Zelfs als je ze bij een abonnement bestelt worden ze pas betaalbaar als je een zeer duur abonnement neemt. De Treo is nog wel een mogelijkheid, maar dan heb je een Palm en dat is wat anders dan een PocketPC zoals een iPaq 1930.

Advies: Koop een cheap-ass PDA met bleutooth en een mooie GSM met bleutooth, dan kun je met die PDA via de GSM gewoon gebruik maken van mobiel internet.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

En zorg ook dat ze een gaatje hebben voor een polsbandje, zodat je niet weer in 2 dagen je PDA kapot maakt en daarna je telefoon kwijt raakt :P

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• j86
Johnny schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:41:
En zorg ook dat ze een gaatje hebben voor een polsbandje, zodat je niet weer in 2 dagen je PDA kapot maakt en daarna je telefoon kwijt raakt :P
;) Bedankt voor het goede advies!
Hahahaha en dat van die gsm valt nog wel mee, ik bedoel dat ik m 'kwijt' ben, dat ik er vanaf wilde en dat is gelukt (ofwel verkocht :) ), de SPV e200 beviel me niet echt!

Van die losse PDA en losse gsm is ook wel een goed advies, ik wilde er namelijk niet al teveel geld aan uitgeven, en als het alleen maar op deze manier kan blijft er weinig meer over he!

Ik ken alleen de XDA1 als goedkope kruising, veel meer zijn er volgensmij niet (?)

• SvMp
  • Niet online
ik wilde er namelijk niet al teveel geld aan uitgeven, en als het alleen maar op deze manier kan blijft er weinig meer over he!
Jawel hoor.. de honderen verschillende combo's bluetooth GSM's en PDA's ;)

btw. Waarom beviel de SPV niet? Volgens mij is het ook wel interessant om eens na te denken of je wel echt een alles in een apparaat wil. Meestal zijn GSM-PDA's een stuk groter, en je loopt steeds in je PDA te lullen.

[ Voor 36% gewijzigd door SvMp op 13-02-2005 23:57 ]

• j86
svdmeer schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:51:
[...]

Jawel hoor.. de honderen verschillende combo's bluetooth GSM's en PDA's ;)
Zijn er zoveel dan? Ik ken er maar een paar, vooral de XDA enzo, maar die zijn niet allemaal even betaalbaar.
De SPV beviel me niet zo goed, omdat hij niet goed samenwerkte met een Telfort-sim (bekend probleem), en als PDA miste ik het touch-screen

(tja ik weet dat ik wel veeleisend kan zijn, maar ik wil alleen weten of er zo'n dergelijk toestel bestaat, als dat er niet is houd het op :) )

• SvMp
  • Niet online
combinaties van PDA's en GSM's wel.
Vermenigvuldig het aantal PDA's dat aan de eisen voldoet met het aantal GSM's dat bluetooth heeft en je komt ver over de honderd heen.

• j86
Mijn oog was hierop gevallen:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/14073052

Ik kan alleen weinig informatie vinden dat er ook mee gebeld kan worden!

• j86
Kick, en misschien een hele simpele oplossing, maar is de SonyEricsson P900 niet iets voor mij?

EDIT: Heb een P900!

[ Voor 12% gewijzigd door j86 op 18-02-2005 08:38 ]

Pagina: 1