[stage] 8051 C compiler problemen

Pagina: 1
Acties:

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03 18:21
Hoi,
Ik moet nu 5 weken stage lopen en ben bezig met een project rond mp3. Ik heb de development kit van Atmel met de AT89C51SND1 chip. Ik ga deze ook gebruiken voor mijn project. Bij die development kit zit ook de sourcecode in c voor alle functies van die chip.
Het probleem is nu dat die code volledig in c voor de Keil compiler gemaakt is. We kunnen de code dus onmogelijk gebruiken op een andere compiler omdat deze een andere syntaxis heeft. (het is onmoglijk om alle code te gaan veranderen naar een andere C syntaxis). Ook het compiler pakket van Keil is te duur voor dit eenmalige project.
Weet iemand hoe ik die code makkelijk(er) kan converteren voor een andere compiler, of een ander oplossing?

Ik zou dit echt graag oplossen want zonder software wordt mijn stage en thesis echt een flop, mijn stage telt voor het grootste deel mee voor mijn slagen of niet...

Alvast bedankt

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 15:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm. Ik weet het niet meer 100% zeker, maar ik meen ergens gehoord te hebben dat Keil ook een demoversie van de compiler heeft, je bent hiermee alleen gelimiteerd in de binary size die 'ie uit kan spugen. Je zou die es kunnen uitproberen? Ik heb alleen geen idee hoe of wat, maar je zou es een keer hun website door kunnen spitten. Zoniet: Misschien kan je wel een flinke korting krijgen als je zegt dat het voor een educatief doeleinde is?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

In PW hebben ze wat meer verstand van C en conversie :)
move CME > Programming & Webscripting

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De syntax van Keil is bij mijn weten (ik heb er 7 weken mee gewerkt en ga er nu waarschijnlijk nog een half jaar mee aan de slag) precies hetzelfde als elke andere compiler. Volgens mij moet je gewoon je files allemaal in een project gooien, en die dingen die niet werken aanpassen. Dat heeft echter niets met de syntax te maken, want die verschilt niet wezenlijk.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik weet totaal niks van deze compiler af maar als het gewoon standaard c ondersteund dan zou je die code ook moeten kunnen compileren met een andere compiler. Het probleem is mischien dat je de libraries niet kunt gebruiken.
Anders zou ik eens kijken of er niet al iemand anders een gecompilede library heeft gemaakt die je met je andere compiler kan gebruiken

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”